۲۳ تير ۱۳۹۶ - ۱۸:۴۵

آل ثانی موضع "قطر" را اعلام کرد

کشور قطر همچنان بر موضع خود یعنی تمایل به گفتگوی مبتنی بر اصول یاد شده و احترام متقابل و احترام به حاکمیت کشورها و اصول قانون بین الملل پایبند است.
کد خبر : ۳۷۱۷۹۸
صراط: محمد بن عبدالرحمن آل ثانی -- وزیر امور خارجه قطر -- با قدردانی از کشورهایی که در بحران بوجود آمده میان کشورهای عربی، در کنار دوحه هستند تأکید کرد 40 روز از محاصره قطر می گذرد اما کشورهای تحریم کننده هیچ استدلالی که نشان از حمایت قطر از تروریسم باشد عرضه نکرده اند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه الجزیره، آل ثانی در کنفرانس خبری مشترک با چاووش اوغلو، وزیر خارجه ترکیه گفت: ما به نتایج این نشست و نشست دیگری که امشب با آقای رئیس جمهور (ترکیه) خواهیم داشت چشم دوخته ایم. من از اینکه امروز در کشورِ برادر، ترکیه حضور دارم به دو علت خوشحالم. نخست اینکه زمان سفرم به ترکیه با سالگرد کودتای نافرجام سال گذشته در ترکیه همزمان شده است. و دیگر برای قدردانی از مواضع آنکارا در قبال اقدامات غیر قانونی و محاصره ظالمانه علیه قطر است.

وزیر خارجه قطر افزود: کشور قطر از همان آغاز بحران روی آگاهی افکار عمومی عربی و بین المللی حساب کرده است و هر چه که (از جانب تحریم کنندگان) مطرح شده نزد افکار عمومی عربی و بین المللی به چالش کشیده شده است. ما از همه مواضع کشورهای دوستی که در کنار کشور قطر در این بحران ایستادند قدردانی می کنیم. در چارچوب دیدارِ امروز، ما درباره تازه ترین تحولات مربوط به این بحران به خصوص درباره تلاش های میانجی گری به رهبری شیخ صباح الاحمد الصباح، امیر کویت که با همکاری آمریکا صورت می گیرد و درباره سفر رکس تیلرسون، وزیر خارجه آمریکا بحث و تبادل نظر کردیم.

این مقام قطری در ادامه افزود: کشورها تحریم‌ کننده خودشان را کشورهای ناظر بر مبارزه با تروریسم نامیده اند اما آنها با این اقدامات در مسیر تلاش‌های مبارزه با تروریسمی که کشور قطر انجام می دهد و در مبارزه باتروریسم بین المللی شرکت دارد، مانع تراشی می کنند. 40 روز از محاصره می گذرد و هیچ چیزی به کشور قطر عرضه نکرده اند که ثابت کننده دخالت آن در تأمین مالی تروریسم بین المللی آنچنانکه این کشورها ادعا می کنند، باشد. کشور قطر همچنان بر موضع خود یعنی تمایل به گفتگوی مبتنی بر اصول یاد شده و احترام متقابل و احترام به حاکمیت کشورها و اصول قانون بین الملل پایبند است.
برچسب ها: صراط