۲۴ تير ۱۳۹۶ - ۱۷:۱۵

میدان بزرگ نفتی در حومه رقه آزاد شد

کد خبر : ۳۷۱۹۴۰
صراط: منابع سوری از ادامه عملیات نظامی ارتش و همپیمانانش در عمق صحرای سوریه و دستاورد مهم نیروهای گارد ریاست جمهوری در جبهه شرق دمشق خبر دادند.

به گزارش تسنیم، ارتش سوریه با کمک همپیمانان خود به عملیات نظامی در عمق صحرا ادامه می‌دهند و دستاوردهای سریعی را در برابر گروه تروریستی داعش به دست می‌آورند، داعشی که یکی پس از دیگری مناطق تحت اشغال خود را از دست می‌دهد.

بر اساس این گزارش، ارتش سوریه و همپیمانانش از مواضع خود در کوه الجرین در حومه جنوب شرقی دمشق به سمت شرق تا تپه ام اذن پیشروی کردند که در نتیجه آن شماری از تروریست‌ها به هلاکت رسیدند، نیروهای ارتش با این پیشروی به 12 کیلومتری نیروهایی رسیدند که از جنوب شرقی فرودگاه السین در شمال دمشق در حال پیشروی هستند، این در حالی است که گروه‌های تروریستی در حال فرار از این منطقه هستند.

نیروهای ارتش همچنین مناطق «رجم الارنب و بئر محروثة» در جنوب شرقی کوه سیس و منطقه «أرض جلیغم» و منطقه «سد أبو خشبة» در  جنوب شرق دمشق را از اشغال گروه‌های تروریستی آزاد کردند.

در حومه شرقی حمص هم نیروهای ارتش و همپیمانان پس از آزادسازی میدان نفتی «الهیل» در شرق تدمر و تعدادی میدان گازی به پیشروی خود ادامه می‌دهند تا در 18 کیلومتری شهر استراتژیک «السخنه» که آخرین دژ اصلی گروه ترویستی داعش در حومه حمص به شمار می‌رود، قرار گیرند.

از حماه هم خبر می‌رسد که نیروهای ارتش روستاهای «زنوبة و قطیشة» در شرق شهرک الصبوره و مزارع و تپه‌های «کوجان» در حومه شرقی حماه را از اشغال تروریست‌ها آزاد کردند.

در حومه الرقه هم نیروهای سوری یک میدان بزرگ نفتی را در جنوب الرصافه و منطقه «خربه الحالول» پس از درگیری با تروریست‌های داعشی آزاد کردند.

آن بخش از نیروهای ارتش سوریه که از سمت حومه جنوبی و غربی الرقه پیشروی کرده‌اند، توانستند به مرزهای اداری شهر حمص برسند که یک دستاورد مهم در سطح نبردهای صحرایی قلمداد می‌شود به طوری که این نیروها در 70 کیلومتری شهر استراتژیک السخنه قرار گرفتند.

در جبهه شرق پایتخت نیز نیروهای گارد ریاست جمهوری سوریه پس از درگیری‌های طولانی در محور «عین ترما-جوبر» که 38 ساعت طول کشید به یک دستاورد مهم دست یافتند و توانستند ساختمان شرکت استراتژیک گوشت را در شهرک عین ترما از لوث تروریست‌ها پاکسازی و تعداد تونل را کشف کنند در نتیجه این عملیات خسارت‌ها و تلفات سنگینی به باندهای تروریستی فیلق  الرحمن و جبهه النصره وارد شد، این گروه‌ها تمام امکانات و توان خود را برای این نبرد به خاطر اهمیت این محور به کار گرفته‌اند. یک منبع میدانی به خبرنگار تسنیم گفت نیروهای ارتش یکی از مهمترین خطوط دفاعی گروه‌های تروریستی را در این منطقه در هم شکسته‌اند و مواضع پیشرو خود در این جبهه را تثبیت کرده‌اند.
برچسب ها: صراط رقه سوریه