۲۵ تير ۱۳۹۶ - ۲۲:۴۰

کشف 2 لاشه میش وحشی در منطقه "تنگ صیاد"

فرمانده انتظامی شهرستان شهرکرد از دستگیری 4 شکارچی متخلف و کشف 2 لاشه میش وحشی در منطقه حفاظت شده تنگ صیاد این شهرستان خبر داد.
کد خبر : ۳۷۲۱۳۵
صراط: فرمانده انتظامی شهرستان شهرکرد از دستگیری 4 شکارچی متخلف و کشف 2 لاشه میش وحشی در منطقه حفاظت شده تنگ صیاد این شهرستان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری پلیس، سرهنگ روح الله موسوی با اعلام این خبر افزود: در پی کسب خبری مبنی بر حضور چند شکارچی غیر مجاز در منطقه حفاظت شده تنگ صیاد، موضوع در دستور کار ماموران انتظامی استان قرار گرفت.

وی اظهار کرد: ماموران پس از انجام کار اطلاعاتی دقیق در یک عملیات غافلگیرانه 4 شکارچی غیر مجاز را دستگیر و 2 دستگاه خودرو وانت و سواری آنها را توقیف کردند.

سرهنگ موسوی افزود: در بازرسی از این خودروها 2 لاشه میش کوهی، یک قبضه سلاح شکاری غیرمجاز، مقادیری فشنگ و پوکه کلاشینکف، یک عدد دوربین چشمی و یک تیغه چاقو کشف و متهمان به مراجع قضائی معرفی شدند.

به گزارش ایرنا، منطقه حفاظت شده و پارک ملی تنگ صیاد، بیش از 27 هزار هکتار وسعت دارد که پنج هزار و 400 هکتار آن پارک ملی و مابقی منطقه حفاظت شده است.

در این منطقه 24 گونه پستاندار از 19 جنس متعلق به 14 خانواده، 70 گونه پرنده از 54 جنس متعلق به 35 خانواده، 26 گونه خزنده و چهار گونه 2 زیست شناسایی شده است.

این منطقه به دلیل داشتن تپه ماهورهای وسیع و صخره های سخت گذر به عنوان زیستگاه مناسب برای گونه قوچ و میش و گرگ، روباه، شغال، کفتار، کبک دری، تیهو و عقاب، پلنگ، کل و بز است.

منطقه حفاظت شده تنگ صیاد در 12 کیلومتری و منطقه حفاظت شده سبزه کوه در 150 کیلومتری شهرکرد قرار دارد.
برچسب ها: صراط