۲۸ تير ۱۳۹۶ - ۰۷:۵۰

زمان راستی‌آزمایی وعده علوم پزشکی مشهد

براساس وعده مسئولان علوم پزشکی مشهد قرار است از ابتدای مردادماه جاری متخصص زنان در سرخس مستقر شود اما به راستی علت تعلل چه بوده است؟
کد خبر : ۳۷۲۴۳۷
صراط: در دو روز گذشته گزارش‌های در ارتباط با مشکل شهرستان سرخس در زمینه فقدان پزشک متخصص زنان در این شهرستان روی خروجی خبرگزاری تسنیم خراسان رضوی قرار گرفته است و بازخوردهای متعددی از سوی مردم سرخس داشته است.

براساس مصاحبه تسنیم با معاون علوم پزشکی مشهد مقدس قرار است از ابتدای مرداد ماه پزشک متخصص زنان در این شهرستان مستقر شود، اما سئوال اصلی این است که چه کسی باید پاسخگوی دوران غیبت متخصص زنان در این شهرستان و صدمات و زحماتی که مردم این شهرستان در این مدت متحمل شده‌اند باشد؟

یکی از بانوان سرخس در تماس با خبرگزاری تسنیم خراسان رضوی اعلام کرده است: سومین هفته است که متخصص زنان و زایمان در شهرستان نداریم و هر فردی که به "زایشگاه" برود به مشهد ارجاع می‌شود و اگر سزارین دوم و یا سوم باشد با رضایت طرف، جراح عمومی این کار را انجام می‌دهد.

وی ادامه می‌دهد: قبلاٌ دو متخصص زنان داشتیم و یکی از این متخصصان به دلیل درگیری با تعدادی از مراجعان، از شهر رفت و متخصص دیگر نیز چند هفته قبل گویا طرحش تمام شده بود و از شهر رفت. با بیمارستان که صحبت می‌کنیم عنوان می‌کنند از علوم پزشکی مشهد درخواست حضور متخصص زنان دادیم.

این بانوی سرخسی در مورد وضع حمل خودش و مشکلاتی که در این زمینه داشته است می‌گوید: وضع حمل خودم 15 روز زودتر بود و کیسه آب بچه پاره شد و مجبور شدیم به صورت اورژانسی با رضایت خودم و شوهرم جراح عمومی زایمان را انجام دهد.

وی ادامه می‌دهد: مردم روستاهای سرخس پول آمدن به شهر را ندارند، چگونه برای زایمان به مشهد بروند؟ بسیاری در روستاها به همان سبک سنتی و با کمک قابله‌ها زایمان می‌کنند.

آنچه در این میان عیان است این است که مدتی است این شهرستان فاقد متخصص زنان و زایمان است و هر دلیلی نیز که برای خروج دو متخصص قبلی وجود داشته باشد نباید در اعزام و استقرار متخصص زنان جدید برای این شهرستان تعللی صورت می‌گرفته است. بهرحال اول مردادماه امسال آزمونی مهم برای علوم پزشکی مشهد است که آیا به وعده خود برای اعزام و استقرار پزشک متخصص زنان به سرخس وفا می‌کند یا خیر؟