۲۹ تير ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۳
آب‌ها از آسیاب افتاد

نظامی صهیونیست قاتل آزاد شد

کد خبر : ۳۷۲۶۲۱
صراط: بعد از آرام شدن افکار عمومی، دادگاه ارتش رژیم صهیونیستی، حکم نظامی قاتل را از حبس، به بازداشت خانگی تقلیل داد.

به گزارش فارس، «الور آزاریا» نظامی صهیونیست که چند ماه قبل به جرم «قتل نفس» به زندان محکوم شده بود، آزاد شد و تحت «بازداشت خانگی» قرار گرفت.

این نظامی صهیونیست در مارس 2016 به سر یک فلسطینی – که زخمی، نیمه جان و بدون داشتن هیچگونه خطر روی زمین افتاده بود – تیر خلاص شلیک کرد.

تصاویر منتشر شده از این اقدام و آغاز محاکمه وی جنجال زیادی در بین مقامات رژیم صهیونیستی ایجاد کرد و با اینکه دادستانی ارتش 35 سال حبس برای او درخواست کرده بود، دادگاه فقط با 18 ماه موافقت کرد.

از مارس 2016 تا کنون، آزاریا بدون سپری کردن حتی یک شب در بازداشتگاه، آزادانه در پایگاه ارتش در جنوب شهر «روش هاعین» تحت نظر قرار دارد.

مدت کمی بعد از تعیین محکومیت حبس برای آزاریا، وکلای او اعتراض به حکم و تلاش برای کاهش آن را آغاز کرده و چندی روز قبل خبر تلاش دادگاه ارتش برای تقلیل حکم زندان او به حصر خانگی منتشر شده بود.

به نوشته وبگاه «یدیعوت آحرونوت» وی امروز (پنجشنبه) بعد از پایان یافتن دوره خدمت سربازی‌اش در ارتش اسرائیل، تا زمان پایان محکومیت یا برگزاری دادگاه تجدید نظر، به بازداشت خانگی منتقل شد.

اقدام آزاریا و دادگاه‌های صوری که رژیم صهیونیستی برای محاکمه وی برگزار کرد، اسرائیلی‌ها را به دو دوسته موافق و مخالف محکومیت وی تقسیم کرد.