۱۸ مهر ۱۳۹۰ - ۱۴:۴۰

پشت پرده سقف قراردادها در لیگ برتر

کد خبر : ۳۷۲۸۶
«زیر سقف قرارداد بستن» اصلاحا برای برخی زیر سقف خانه، شرکت یا دفتر کار قرارداد بستن معنی می شود!یعنی می روند زیر سقفی قرارداد می بندد.

«زیر سقف قرارداد بستن» اصلاحا برای برخی زیر سقف خانه، شرکت یا دفتر کار قرارداد بستن معنی می شود! یعنی می روند زیر سقفی قرارداد می بندد و وقتی بحث جدی می شود قسم زمین و زمان را می خورند که ما زیر سقف بسته ایم.

 

به گزارش صراط به نقل از ندای انقلاب یک بازیکن معروف فوتبال چنین اعترافی را در یک محفل دوستانه کرده بود که بعدها شد نقل و قول اغلب فوتبالی ها. آرام آرام این تبدیل به توجیه اصلی فوتبالیست های مختلف شد تا از درجه یک تا درجه سوم شان به راحتی قسم بخورند که زیر سقف بسته اند. اما یکی از این بازیکنان معروف که دوستی نزدیکی با خبرنگاری داشت رک و پوست کنده به او گفت: «ببین من 700 میلیون بسته ام. دو ساله می شود یک میلیارد و 400 میلیون. حالا به غیر از پاداش. قرار شده 350 میلیون طبق سقف بگیرم و 350 میلیون هم یک خانه در سعادت آباد.»

 

بماند که دست آخر این بازیکن 700 تا را نگرفت که هیچ، مجبور شد برای رضایتنامه اش هم 200 میلیون از جیبش بدهد تا آقای سرمایه دار که از دست قضا به فوتبال آمده بود، بدجور نقره داغش کند. البته آقای میلیاردر این بلا را سر اغلب بازیکنان تیمش آورد. او در فصل گذشته و بعد از ناکامی تیمش چون می دانست بازیکنانش می خواهند بروند و به هر مرجعی هم که شکایت کنند چون بالای سقف بسته اند، محروم می شود همه جور آنها را تیغ زد! بلایی که او سر ستاره یک میلیارد و 400 میلیونی اش آورد، سر خیلی های دیگر هم پیاد کرد تا برای ستاره ها عبرت شود که برای خود راه فراری بگذارند.

 

حجت السلام علیپور دبیر ستاد منشور اخلاقی هم با تائید این موضوع می گوید: «اگر همین بازیکنان زیر سقف می بستند الان می توانستند به ما شکایت کنند ولی آخرش چه شد؟ حتی به اندازه سقف 350 میلیونی هم پول نگرفتند.»

 

عزیز محمدی رئیس سازمان لیگ هم این موضوع را تائید می کند. *اینطوری سقف را دور می زدنداما سازمان لیگ در این دو سال توانسته راههای را کشف کند که باشگاهها از طریق آن سقف را دور می زدند. می گوید: «حالا خانه وماشین را که همه می دانند.» او اضافه می کند: «اواخر فصل قبل فهمیدیم برخی از باشگاه به بازیکنانشان اوراق بهادار می دادند!» یکی دیگر از راهها نیز این بود که بازیکنان قرارداد دوساله می بستند اما پشت پرده با باشگاه توافق می کردند که سر سال، قراردادشان فسخ است. به این ترتیب پول دو فصل را می گرفتند که این موضوع هم از چشم سازمان لیگ پنهان نماند.

 

علیپور می گوید: «چند بازیکن آمدند و در این باره توضیح دادند. اگر نتوانند مشکل شان را حل کنند کارت بازی شان صادر نمی شود.» حتی اواخر فصل پیش گزارش شد برخی از بازیکنان که به هر بیزینسی نه نمی گویند، حتی تعدادی دام شامل گاو و گوسفند قبول کرده بودند! علیپور هم با خنده می گوید: «ما هم این چیزها را شنیدیم.»

 

راه حل فعلی سازمان لیگ برای حل مشکل چیست؟

 

عزیز محمدی رئیس سازمان لیگ در این باره می گوید: «قرار است با یک بانک قرارداد ببندیم که تمام باشگاهها در آن حساب داشته باشند. فقط از طریق این حساب هم به بازیکنان پول واریز کنند.» در صورتی که به مدیر عاملی هم شک شود که از راههای دیگر به بازیکنان پول داده سازمان بازرسی کشور حساب های او را چک خواهد کرد تا آخرین واریز ها و برداشت ها را در بیاورد و در صورت تخلف این مدیر، وی را به دست منشور اخلاقی بسپرد. *سرمایه دارانی که دستشان قطع شدابتدای فصل دو باشگاه بزرگ لیگ برتر با کمک دو میلیارد به نام های «ع.ا» و «ا.ع» توانستند برخی از ستاره مدنظر خود را بخرند.

 

دست بر قضا رنگ پیراهن این دو تیم نیز آبی و قرمز است. وقتی ستاد منشور اخلاقی از گوشه و کنار چنین شایعه ای را شنید از کانال سازمان بازرسی کشور وارد شد. به گفته یک منبع آگاه، حساب های این دو آدم مشهور چک شد و نتیجه بررسی ها هم تذکراتی بود که به آنها داده شد. بدین ترتیب آن دو فرد معروف دیگر نتوانستند به دو باشگاه بزرگ کمک مالی کنند تا این مسئله عبرتی شود برای همه آن باشگاههای که قصد دارند از طریق آدم های میلیاردر سقف قرارداد را دور بزنند.

 

*همه ستاره های گرانقیمت با اینکه امسال سخت گیری های شدیدی درباره سقف قرارداد شد، طبیعی بود برخی از ستاره های معروف لیگ برتر دوباره زیر سقف قرارداد امضا نکنند. یکی از این بازیکنان سید مهدی رحمتی بود. نزدیکان باشگاه استقلال و آنها که در جریان ریز مذاکرت او و فتح ا.. زاده قراردارند اعتراف می کنند این بازیکن قراردادی 800 میلیون تومانی امضا کرده است. تازه در صورتی که استقلال قهرمان شود یا در لیگ قهرمانان آسیا موفق باشد، رقم دریافتی دروازه بان شماره یک تیم ملی افزایش می یابد. درباره جاسم کرار بازیکن عراقی استقلال هم شنیده می شود 760 میلیون قرارداد بسته است.

 

مجتبی جباری، آندرانیک تیموریان، آرش برهانی و فرهاد مجیدی هم بین 550 میلیون تا 600 میلیون دریافت خواهند کرد که همین موضوع استقلال را تبدیل به گرانترین تیم امسال لیگ برتر کرده.

 

تراکتور سازی هم کم بازیکن گران ندارد. سیاوش اکبرپور با پول رضایتنامه اش 700 میلیون آب خورده. آرفی و توزی دو بازیکن خارجی این تیم هم روی هم یک میلیارد و 200 میلیون پول می گیرند. فرزاد آشوبی هم 500 میلیون تومان قرارداد بسته. امیر حسین صادقی مدافع این تیم هم پیشنهاد 500 میلیونی یک تیم معروف لیگ برتر را رد کرد تا به تراکتور برود؛ یعنی او بالای این رقم گرفته است.

 

سپاهان گرانترین تیم فصل قبل لیگ برتر هم برای حفظ کردن تعداد از ستاره هایش مجبور شد بالای سقف قرارداد با آنها ببندد. طبق اعلام سازمان لیگ برتر تیم هایی که در لیگ قهرمانان حضور دارند می توانند تا 520 میلیون قرارداد ببنددند اما شنیده می شود رحمان احمدی گلر این تیم 60 میلیون بالاتر از این رقم گرفته که اتفاقا باعث حذف سپاهان از لیگ قهرمانان هم شد. جانواریو و عمادرضا دو بازیکن خارجی این تیم هم به ترتیب 600 و 700 میلیون قرارداد بسته اند. محسن بنگر مدافع آنها هم بالای 600 میلیون گرفته اما همه این بازیکنان به گرد پای سید جلال حسینی هم نمی رسند. استقلال حاضر بود تا 750 میلیون هم پای این بازیکن بدهد. چانه آخر هم تا 800 میلیون رفت اما سپاهان رقمی به حسینی داد که استقلال سریعا عقب نشینی کرد؛ 900 میلیون تومان!

 

داماش گیلان هم امسال کم به بازیکنانش پول نداد. آنها بابت بازیکنانی مانند میلاد زنیدپور، محمد محمدی و محمد غلامی بالای 2 میلارد و 100 میلیون تومان هزینه کردند چون منابع خبری موثق می گویند این سه بازیکن بین 700 تا 750 میلیون تومان گرفته اند. مهدی مهدوی کیا هم جزو بازیکنان گرانقیمت داماش به حساب می آید و 700 میلیون دریافت کرده. *آخر قصههمه این بازیکنان به اضافه برخی از بازیکنان دیگر شایعات زیادی درباره رقم های قراردادشان شنیده می شود، به سازمان لیگ تعهد داده اند که زیر سقف قرارداد بسته اند. آنها ابتدای فصل تعهد نامه امضا کردند. حالا باید دید در پایان فصل چه دست هایی رو می شود!

خبر فوری

بالگرد حامل ابراهیم رئیسی در آذربایجان شرقی دچار سانحه شد/ تلفات جانی این حادثه مشخص نیست