۱۸ مهر ۱۳۹۰ - ۱۶:۲۹

افزايش برخورد با خانه‌های فساد

بايد در زمينه شناسايي فعاليت اين گروه‌هاي شيطان‌پرستي، علائم و نقوش اين گروه‌ها به جوانان و نوجوانان آگاهي داد و فعاليت‌هاي فرهنگي زيادي صورت گيرد.
کد خبر : ۳۷۳۳۵

به گزارش صراط به نقل از ایسنا: رييس پليس امنيت اخلاقي نيروي انتظامي با بيان اينكه پليس توان جمع‌آوري زنان آسيب‌ديده و خياباني را در اسرع وقت دارد، گفت: بايد براي عدم ورود مجدد اين گونه افراد و نگهداري آنان چاره‌اي انديشيد.

سردار احمد روزبهاني روز دوشنبه در حاشيه حضور در مركز نظارت همگاني نيروي انتظامي (197) در پاسخ به سوالي مبني بر فعاليت‌هاي تبليغاتي گروهك‌هاي شيطان‌پرستي براي جذب افراد به داخل كشور اظهار كرد:‌ بايد در زمينه شناسايي فعاليت اين گروه‌هاي شيطان‌پرستي، علائم و نقوش اين گروه‌ها به جوانان و نوجوانان آگاهي داد و فعاليت‌هاي فرهنگي زيادي صورت گيرد.

وي با بيان اينكه پليس امنيت همواره فعاليت گروه‌ها را بررسي مي‌كند، گفت: افرادي نيز در اين زمينه شناسايي و دستگير شده‌اند.

در زمينه برخورد با گروه‌هاي منحرف غربي خلاء قانوني وجود دارد

رييس پليس امنيت اخلاقي نيروي انتظامي با بيان اينكه ميدان مبارزه با اين گروه‌هاي انحرافي و مبتذل غربي تنها با حضور نيروي انتظامي فتح نمي‌شود، گفت: نيروي انتظامي در بحث مسايل فرهنگي متولي نيست، اما در اين مورد و شناسايي گروه‌هاي مبتذل غربي سخنراني‌هاي زيادي داشته‌ايم و بايد اين مباحث توسط مسئولان و متوليان فرهنگي اطلاع‌رساني شود.

وي با بيان اينكه تاكنون اطلاع‌رساني و كار فرهنگي در رابطه با نحوه فعاليت و عضوگيري گروه‌هاي منحرف خارجي صورت نگرفته است، گفت: در زمينه برخورد با گروه‌هاي منحرف غربي، خلاء قانوني وجود دارد چرا كه آن زمان كه اين قوانين به تصويب مي‌رسيد تنها فيلم و تصوير مستهجن جرم بود و از اينترنت ، اس‌ام‌اس و بلوتوث خبري نبود.

وي با بيان اينكه بايد قانون در مورد تكنولوژي و پديده‌هاي جديد بازنگري شود، گفت: بايد خط قرمزهاي جديدي طراحي شود تا افرادي كه قصد ترويج اين گونه عقايد را دارند تنبيه شوند.

افزايش 160 درصدي كشف باندهاي توزيع كننده تجهيزات ماهواره‌اي

برخورد با گردانندگان پارتي‌ها و پارتي‌هاي سيستمي در دستوركار پليس امنيت اخلاقي

روزبهاني در ادامه به ارائه آماري از عملكرد شش ماهه نخست سال جاري پرداخت و گفت: آمار كشف باندهاي وارد كننده و فروشنده مشروبات الكلي 26 درصد افزايش يافته است.

وي افزود‌: در بحث برخورد با وارد كنندگان و توزيع‌كنندگان تجهيزات ماهواره‌اي نيز با رشد 160 درصدي در كشف باندهاي توزيع كننده رو به رو هستيم.

وي همچنين با اعلام خبر رشد 13 درصدي كشف مراكز فساد و فحشا در كشور گفت: پليس امنيت اخلاقي ناجا برخورد با گردانندگان پارتي‌ها را در دستوركار خود قرار داده است.

رييس پليس امنيت اخلاقي نيروي انتظامي با بيان اينكه برخي از پارتي‌ها به صورت سيستمي برقرار مي‌شوند، گفت: پليس قطعا با اينگونه پارتي‌ها كه در اينترنت ثبت‌نام مي‌شوند و افراد براي ورود به اينگونه مهماني‌هاي مختلط بايد هزينه ورودي پرداخت كنند، برخورد خواهد كرد.

افزايش 30 درصدي دستگيري در حوزه برخورد با خانه‌هاي فساد

وي همچنين در ادامه سخنان خود با اشاره به بحث جمع‌آوري زنان آسيب‌ديده و خياباني ، گفت: زنان آسيب‌ديده و خياباني در تمام شهرها و كشورهاي دنيا وجود دارند و اين زنان به هر دليلي دست به انجام كار ناهنجار و خلاف عرف و شرع مي‌زنند.

به گزارش ايسنا، روزبهاني با بيان اينكه پليس وظيفه جمع‌آوري و برخورد با آنان را بر عهده دارد، گفت: پليس توان جمع‌آوري اين زنان را در اسرع وقت دارد و آنها را تحويل مقام قضايي مي‌دهد اما بايد براي عدم ورود اينگونه زنان به عرصه خيابان چاره‌اي انديشيده شود.

رييس پليس امنيت اخلاقي نيروي انتظامي كشور درباره فعاليت خانه‌هاي فساد نيز افزود: وظيفه پليس برخورد با اين اماكن است و قاطعانه و به جد با اينگونه مراكز فساد برخورد مي‌كند.

وي با بيان اينكه دستگيري و انهدام خانه‌هاي فساد در سال جاري نسبت به مدت مشابه سال قبل 32 درصد كاهش داشته است، گفت: با اين حال شاهد افزايش 30 درصدي دستگيري در حوزه برخورد با خانه‌هاي فساد هستيم.

به گفته روزبهاني برخورد با خانه‌هاي فساد به صورت اطلاعاتي و ريشه‌اي انجام مي‌گيرد.

رييس پليس امنيت اخلاقي ناجا در ادامه با اشاره به فعاليت اين پليس در فصل تابستان گفت: پليس در فصل تابستان در برخي از شهرهاي شمالي كه به عنوان حياط خلوت برخي ازمجرمان و هنجارشكنان تبديل شده بود و هموطنان در اين شهرها برخي از مسايل را رعايت نمي‌كردند حضور پيدا كرد.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران، وي با بيان اينكه براي كنترل نوار ساحلي و اينگونه شهرهاي شمالي حتي از استان‌هاي همجوار نيز به عنوان نيروي كمكي استفاده شد، گفت: در فصل تابستان 80 هزار نفر روز كار به فعاليت پرداختند.

به گفته روزبهاني بر اساس نظرسنجي‌هاي صورت گرفته 30 تا 35 درصد مردم ازعملكرد پليس در شهرهاي شمالي رضايت داشتند.