۰۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۹

انتقاد حاجی‌بابایی از کمیته نظارت بر برجام

کد خبر : ۳۷۳۵۷۰
صراط: رئیس فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس با بیان اینکه دولت و مجلس امروز در معرض آزمونی سخت قرار دارند، گفت: کمیته نظارت بر برجام در مورد اعلام نقض عهد آمریکا بسیار دیر عمل کرده و امروز همه مردم به روشنی می‌دانند که برجام از سوی آمریکا نقض شده است.

حمیدرضا حاجی بابایی نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با فارس با اشاره به تحریم‌های اخیر آمریکا علیه کشورمان گفت: این تحریم‌ها در واقع یک اجماع آمریکایی‌ها علیه منافع ملی کشور ما بود.

وی افزود: ما امروز باید به این جمع‌بندی برسیم، هر حرکتی که وحدت کشور را بر هم بزند و حاشیه‌سازی کند خیانت به کشور محسوب می‌شود. همه باید با هم متحد شوند.

نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی دولت و مجلس در معرض یک آزمون بزرگ قرار دارند، اظهارداشت: این آزمون حجت را بر مجلس و دولت تمام کرده بی‌اعتمادی به آمریکا کاملاً مشهود است و نقض متن و جسم برجام کاملاً مشهود است.

حاجی‌بابایی خاطرنشان کرد: کمیته نظارت بر برجام هرچه زودتر و شجاعانه باید ماهیت آمریکا و نوع عملکرد این کشور در قبال برجام را به ملت ایران اعلام کند.

وی افزود: کمیته نظارت بر برجام به قدری دیر عمل کرده که همه دنیا امروز فهمیده‌اند که آمریکا برجام را نقض کرده و نمی‌دانم که کمیته نظارت بر برجام امروز چه چیزی را می‌خواهد به مردم اعلام کند چرا که همه چیز در این باره برای مردم روشن و شفاف شده است.

رئیس فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس اظهارداشت: برای مقابله با بدعهدی‌های آمریکا در برجام دولت قانون کافی در اختیار دارد و می‌تواند در این راستا از قانون اقدامات متناسب و متقابل دولت ایران در صورت نقض برجام اجرا کند و در این‌باره موضع‌گیری داشته باشد.

حاجی‌بابایی خاطرنشان کرد: مجلس نیز به منظور تاکید بر قوانین گذشته و پشتیبانی از اقدامات دولت و اینکه اقدامی را در مقابل تحریم‌های مجلس سنا و نمایندگان آمریکا داشته باشد مصوبه‌ای را در رابطه با تحریم‌های آمریکا خواهد داشت که در این مصوبه اقتدار جمهوری اسلامی ایران به رخ جهانیان کشیده خواهد شد.

وی در پایان گفت: ما توقع داریم که کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس مطابق با شأن ملت ایران و متناسب با جسارت و دشمنی مجلسین آمریکا با جمهوری اسلامی ایران مصوبه‌‌ای را به صحن علنی مجلس ارائه کنند.
برچسب ها: صراط حاجی بابایی