۰۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۴

رئیسی: بیمارستان رضوی چیزی از مراکز درمانی دنیا کم ندارد

کد خبر : ۳۷۳۷۱۰
صراط: تولیت آستان قدس رضوی گفت: تلاش بر این بوده که تمام تجهیزات بیمارستان رضوی به روز باشد و چیزی از تمام مراکز درمانی دنیا کم نداشته باشد.

به گزارش تسنیم، حجت‌الاسلام سید‌ابراهیم رئیسی ظهر امروز در حاشیه نخستین کنگره بین‌المللی درمان مداخله‌ای انسداد مزمن عروق کرونر (CTO) که در بیمارستان رضوی برگزار شد، اظهار داشت: ظرفیت‌های زیادی در مشهد وجود دارد که امکان تبدیل شدن این شهر به قطب درمان و سلامت منطقه را ایجاد می‌کند و از جمله آنها وجود تعداد بالایی از اعضای هیئت علمی و مراکز درمانی بسیار پیشرفته‌ای همچون بیمارستان رضوی در این شهر است.

وی بیان کرد: اعضای هیئت علمی با توان بالای دانش در بیمارستان رضوی در حال فعالیت در رشته‌های مختلف هستند که این میزان از توان در مراکز درمانی تخصصی کمتری در کشور وجود دارد.

تولیت آستان قدس رضوی خاطرنشان کرد: تلاش بر این بوده که تجهیزات موجود در بیمارستان رضوی به اندازه تمام بیمارستان‌های مجهز دنیا باشد و به همین علت بیشتر درآمدهای این بیمارستان صرف خرید تجهیزات و به روز کردن نگاه داشتن خدمات آن می‌شود.

رئیسی با بیان اینکه با توجه به اینکه در جوار بارگاه منور رضوی قرار گرفته این ظرفیت را دارد که مرجعیت علمی داشته باشد، تصریح کرد: مرجعیت مشهد باید به علت یافته‌های علمی دانشگاهیان آن باشد و این شهر می‌تواند بهترین نیروها و آخرین یافته‌های علمی را داشته باشد.

وی  وجود دانشمندان را از مهم‌ترین اقتضائات تبدیل شدن به مرجعیت علمی برای مشهد دانست و تصریح کرد: ارتقا ظرفیت‌های موجود در بخش گردشگری سلامت در شهر مشهد سبب تحقق علمی و عملی مرجعیت علمی مشهد شده و این شهر را به یکی از قطب‌های سلامت در دنیا تبدیل می‌کند.

تولیت آستان قدس رضوی با بیان اینکه هم‌اکنون در بیمارستان رضوی مشهد سخت‌ترین عمل‌های جراحی مطابق با آخرین استانداردهای جهانی انجام می‌شود، خاطرنشان کرد: این مسئله سبب شده که این بیمارستان مورد توجه بخش زیادی از مردم کشورهای منطقه قرار گیرد و این افراد به جای اینکه امور درمانی خود را در اروپا انجام دهند در بیمارستان رضوی انجام می‌دهند.

رئیسی با اشاره به استفاده از صد درصد ظرفیت بیمارستان رضوی، اظهار  داشت: در گذشته در حدود 50 تا 60 درصد ظرفیت بیمارستان رضوی استفاده می‌‌شد البته باید این موضوع را نیز در نظر داشت که ظرفیت این مجموعه باید از میزان کنونی نیز بیشتر شود در واقع قصد اصلی این اقدامات این است که امکانی فراهم شود تا افراد محروم از امکاناتی که سابق بر این تصور می‌کردند از آنها بی‌بهره هستند استفاده کنند.
برچسب ها: صراط رئیسی