۰۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۹

درخواست وزیر ارشاد از 15 ارگان درباره فضای مجازی

کد خبر : ۳۷۳۷۱۱
صراط: وزیر ارشاد به مدیریت فضای فضای مجازی توسط دستگاه‌های فرهنگی تأکید کرد و گفت: باید محصول نهایی که به دست مردم می‌رسد، سالم و سازنده باشد.

به گزارش تسنیم از زنجان، سید رضا صالحی امیری امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: امروز برای سرکشی و حضور در همایش کرامت انسانی از منظر رضوی در دهه کرامت به زنجان سفر کردم.

وی زنجان را یکی از نمادهای عشق به اهل بیت خواند و گفت: دنیا زنجان را به عشق اهل بیت می‌شناسد و امروز در دهه کرامت برای تجدید ارزش‌های این دهه به زنجان آمدم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به ابنکه جامعه امروز ایران بیش از هر زمان دیگری به وفاق و همدلی نیاز دارد، ابراز کرد: رقابت‌های انتخاباتی پایان یافته و راه حل فائق آمدن به مطالبات مردم از جمله مشکلات معیشتی، اقتصادی، بیکاری و آسیب‌های اجتماعی انسجام و همدلی است.

وی تأکید کرد: باید وفاق و انسجام ملی در بین آحاد جامعه شکل گیرد تا دولت زیر سایه آن بتواند به اهداف متعالی خود دست یابد.

صالحی امیری فضای مجازی را یکی از موضوعات مورد بحث در حوزه آسیب‌های اجتماعی عنوان کرد و افزود: روزانه صدها هزار اطلاعات تولیدی در فضای مجازی گردش می‌کند و این آمار در زمان انتخابات به 2.5 تا 3 میلیارد برد اطلاعات در روز می‌رسید.

وی با اشاره به اینکه سه رویکرد شامل رویکرد "تقابلی"، "انفعالی و تسلیمی" و "مدیریت فضای مجازی" در بخش فضای مجازی مطرح شده است، بیان کرد: رویکرد سوم مدیریتی یا همان تلاش برای ساماندهی محتوای این فضا توسط شورای عالی فضای مجازی انتخاب شده است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به مدیریت محتوای فضای مجازی تأکید کرد و گفت: همه نهادهای فرهنگی شامل روحانیون، دولت، وزارت ارشاد، ارگان‌های پانزده‌گانه فرهنگی و همه عوامل نظام باید تلاش کنند تا محصولی که در اختیار مردم قرار می‌گیرد سالم و سازنده باشد.
برچسب ها: صراط زنجان ارشاد