۱۹ مهر ۱۳۹۰ - ۰۹:۵۶

جزئیات راه‌اندازی قبوض پیامکی گاز

کد خبر : ۳۷۳۸۶

یک مقام مسئول در شرکت ملی گاز با تشریح جزئیات راه‌اندازی طرح قبوض پیامکی گاز، از واگذاری خدمات گازرسانی و فروش گاز به بخش‌خصوصی در تمامی شهرهای ایران تا پایان برنامه پنجم توسعه خبر داد.

به گزارش صراط به نقل از مهر مجتبی شیخ‌بهایی درباره جزئیات اجرای طرح ارسال قبوض گاز از طریق پیامک، گفت: در حال حاضر هیچگونه تکلیفی به شرکت ملی گاز ایران مبنی بر حذف قبوض کاغذی گاز مطرح نشده است و تا اطلاع ثانوی ارسال قبوض کاغذی گاز برای مشترکان ادامه می‌یابد.
مدیرگازرسانی شرکت ملی گاز ایران با اعلام اینکه به دنبال توسعه دولت الکترونیک، صدور قبوض الکترونیکی هم در دستور کار قرار دارد، تصریح کرد: در حال حاضر پرداخت بخش عمده‌ای از قبوض گاز در کل کشور توسط مشترکان، به صورت الکترونیکی انجام می شود.

این مقام مسئول با تاکید بر اینکه در شرایط فعلی به طور متوسط در سطح استان تهران 85 درصد مشترکان قبوض گاز را به صورت الکترونیکی پرداخت می‌کنند، اظهار داشت: همچنین در سطح کشور به طور متوسط بیش از 65 درصد مشترکان قبوض گاز طبیعی را به صورت غیرحضوری و الکترونیکی پرداخت می‌کنند.

وی با یادآوری اینکه ارسال قبوض گاز به صورت الکترونیکی به ویژه برای مشترکان خانگی و تجاری در دستور کار قرار دارد، بیان کرد: برای ارسال الکترونیکی و پیامکی قبوض گاز باید، یکسری زیرساختهایی در کل کشور اجرایی شود.

شیخ بهایی با اعلام اینکه برای صدور قبوض گاز به ساختمان‌های بزرگ و مجتمع های آپارتمانی باید هیات امنا و یا هیات مدیره ساختمانها شناسایی و این قبوض برای آنها ارسال شود، تبیین کرد: از سوی دیگر در بخش خانگی و تجاری مباحثی همچون جابجایی، اجاره و فروش منازل و مراکز تجاری مطرح است که باید برای ارسال پیامکی قبوض گاز مورد توجه قرار گیرد.

مدیرگازرسانی شرکت ملی گاز با بیان اینکه با انجام آمارگیری سراسری و جمع‌آوری اطلاعات منازل و مشترکان، امکان صدور قبوض پیامکی وجود دارد، تاکید کرد: در مجموع با جمع‌آوری و دسته‌بندی اطلاعات، امکان کاهش تدریجی قبوض کاغذی و ارسال قبوض پیامکی وجود دارد.

برچسب ها: پیامک قبض گاز