۱۹ مهر ۱۳۹۰ - ۱۰:۰۲

فوتبالیست مشهور سیاستمدار می شود؟!

کد خبر : ۳۷۳۸۷
اینکه یک سیاستمدار اجازه ورود به عرصه ورزش را دارد یا خیر؟ پاسخ تعداد کمی از مردم و کارشناسان مثبت و در مقابل نظر اکثریت منفی می باشد امّا اینکه آیا ورود یک چهره ورزشی به دنیای سیاست جایز و مطابق مصلحت وی و جامعه است، در عین ناباوری و تعجب باید پاسخ مثبت عموم کارشناسان و سکوت مصلحتی (!) عده ای دیگر را تحمل کرد.

به گزارش صراط به نقل از بی باک، اینکه هر فرد بزرگی باید عهده دار مسئولیت سنگینی در حوزه اختصاصی خود باشد، قاعده ای است عقلائی و شرعی که متاسفانه در ایران و برخی از کشورهای در حال توسعه توجه چندانی به این اصل نمی شود و همواره با انواع و اقسام تبصره ها و صد " امّا و اگر " عجیب و مفتضحانه توجیه می گردد.

بعد از ورد سیاسیون به دنیای ورزش و سوء استفاده برخی دلسوزنماها برای شانتاژ و جنجال رسانه ای در کنار عموم انتقادات صادقانه دلسوزان حقیقی ورزش کشور، امید می رفت که بساط این رسم غلط متداول در ایران، برای همیشه برچیده شود امّا متاسفانه همچون گذشته تنها یکی دو نتیجه مثبت و رضایت بخش کافی بود که صدای مخالفان این رسم غلط ، خفه گردد و از سکوهای ورزشگاه، شعارهای حمایتی به نفع آن فرد سیاسی شنیده شود.

تن دادن به این رسم غلط و ورود به حیطه غیرتخصصی ، از جانب هر شخص حقیقی و حقوقی زشت و نامطلوب است و به هر میزان که آن فرد بزرگتر و مشهورتر باشد، بالطبع قبح کارش بیشتر خواهد بود.



 

به گزارش خبرنگار "بی باک"، برخی شنیده ها حاکی است که آقای کریم باقری یا فوتبالیست حرفه ای و با اخلاق سابق کشورمان که اخیرا از فوتبال خداحافظی کرده است، تصمیم گرفته تا از جمله کسانی باشد که به اصل عقلائی مذکور پشت کند و با ورود به حیطه غیرتخصصی اش نه تنها خیل عظیم دوستداران ورزش کشور را از رهنمودها و تجربیات بسیار مفید ورزشی خویش محروم نماید بلکه با ورود به دنیای سیاست که وی تجربه کافی را در آن زمینه دارا نمی باشد، در جرعه کسانی قرار گیرد که بیت المال را فدای بی تجربگی خود کرده اند و آینده کشور و مردم را کارگاه کسب تجربه خویش قلمداد نموده اند.

کریم باقری کاپیتان اسبق تیم ملی فوتبال ایران و پرسپولیس تهران با کناره گیری از فوتبال و هم نشینی با چهره های ورزشی سیاسی این گمانه زنی را که وی قصد کاندیداتوری در انتخابات آتی شواری شهر را دارد ، قوت بخشیده است.

بنابرگزارشات، در شب میلاد با سعادت امام رضا (علیه السلام) پردیس سینمایی کیان با حضور چهره هایی ورزشی و سینمایی افتتاح شد.

نکته ویژه این مراسم حضور امیر خادم و هادی ساعی در سالن اکران فیلم بود . البته در کنار این چهره های ورزشی سیاسی شده ، کریم باقری هم حاضر شد.

کاپیتان سابق پرسپولیس که بعد از کنار گذاشتن فوتبال حاضر نشده است تا مربیگری کند ، حالا با حضور در جمع ورزشی های سیاسی این گمانه زنی که شاید برنامه ای برای انتخابات پیش روی شورای شهر در سر داشته باشد را قطعا سر زبان ها می اندازد.

حال این سئوال مطرح است که آیا اینبار قرار است تا آقا کریم فوتبال ایران برخلاف روحیات و منش گذشته خویش و با یک تصمیم نابجا، توپ را به دورازه ملت شوت نماید یا با دریبل های همیشگی و ضربات از راه دور اختصاصی اش، سیاسیون منفعت طلب پشت پرده این تصمیم را بازنده راهی رختکن کند؟

البته باقری این بار هم مثل دفعات قبل فقط تکذیب کرد و گفت اگر هم قرار باشد کار سیاسی انجام بدهد آن را در شیپور نمی کند.

باقری می گوید: «من به اکران خصوصی فیلم یک جبه قند رفتم اما نه با اعضای شورای شهر.یکی از دوستانم در مجتمع تجاری تندیس کیان مغازه دارد و او دعوتم کرد تا به اکران این فیلم بروم.اگر قرار باشد کاری کنم آن را در شیپور نمی کنم.از طرفی دو سال به انتخابات شورای شهر مانده است و چرا باید درباره آن فکر یا صحبت کنم؟»

او در ادامه با بیان اینکه سیاست و ورود به آن کار کریم باقری نیست می گوید: « من و سیاست؟! این کارها اصلا به من نیامده است.»

در پایان گفتنی است؛ از آنجا که آقا کریم با درایت و متانت خاص خود همواره از حواشی و کارهای جنجالی و غیر منطقی بدور بوده است، امید می رود که این گزارشات و شنیده ها همانطور که ایشان اذعان کرده اند، صرفا شایعه ای بیش نباشد که در غیر این صورت تنها می توان از این سوء انتخاب و تسلیم وی در مقابل خواست برخی سیاسیون سودجو تاسف خورد.