۰۷ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۴
تسلیم روحانی یعنی "باید فاتحه کابینه را خواند"

توییتربازی اصلاح‌طلبان این بار برای مولاوردی/ طوفان‌هایی برای سهم‌خواهی از روحانی!

اگر روحانی تسلیم شود، و بیدی باشد که به این طوفان های کم رمق تر از باد و نسیم، بلرزد باید پیش پیش فاتحه آن کابینه را خواند.
کد خبر : ۳۷۳۹۳۸
گروه سیاسی صراط - انتشار شایعه ای در خصوص احتمال حذف شهین دخت مولاوردی از کابینه دوازدهم، باعث شد اصلاح طلبان مجازی(!) بار دیگر به طوفان بازی در توییتر روی بیاورند.

توییتربازی اصلاح‌طلبان این بار برای مولاوردی/ طوفان‌هایی برای سهم‌خواهی از روحانی!
به گزارش صراط، این اتفاق مدت هاست برای اصلاح طلبان به عنوان یک اهرم فشار یا چیزی شبیه به "فشار از پایین" در تئوری معروف سعید حجاریان، در میان نیروهای اصلاح طلبان در فضای مجازی جا افتاده است؛ هر بار ساعتی را برای آنچه طوفان توییتری می خوانند هماهنگ می کنند تا با تبدیل خواسته خود به ترند در توییتر، به زعم خود، صدایشان را به گوش فرد مورد نظر یعنی حسن روحانی برسانند.

در این میان، برخی سیاسیون از جمله چند نماینده مجلس و برخی دولتی ها و نیز مسئولان سابق هم آنها را همراهی می کنند. در این مورد خاص، علاوه بر همراهی افرادی چون ترانه علیدوستی، زهرا احمدی پور، دیگر معاون حسن روحانی و رییس سازمان میراث فرهنگی هم به جمع حامیان مولاوردی پیوسته بود. جالب اینکه ابقای خود او در دولت بعد نیز در هاله ای از ابهام قرار دارد!

انتشار متن توضیحات و درخواست خود مولاوردی مبنی بر توقف حمایت از او در فضای مجازی هم به مذاق هوادارانش خوش نیامد تا جایی که حمایت از مولاوردی را حق خود دانستند و موقعیتی طنز پدید آمد که در آن، فردی اصرار به ماندن در کابینه ندارد اما اصلاح طلبان، ظاهرا هم تشخیص او قبول ندارند و هم اصرار به ماندنش دارند!

نکته جالب اینجاست که همه این طوفان های بی رمق مجازی و غیرحقیقی رنگ و بوی سیاسی دارد؛ یعنی اگر فردی به جز مولاوردی با آن سابقه سیاسی و عضویت در مشارکت بود، بی تردید چنین طوفانی(!) برایش به راه نمی افتاد. یا مثلا چون رحمانی فضلی مهر اصولگرایی بر پیشانی اش خورده، با وجود آن همه انتصاب خوشایند اصلاح طلبان، همچنان باید با هشتگ وزیرناهمسو، مورد اعتراض قرار بگیرد.

در این بین، آنچه اهمیت دارد، تصمیم حسن روحانی در قبال این سهم خواهی های زیاده خواهانه است. اگر تسلیم شود، و بیدی باشد که به این طوفان های کم رمق تر از باد و نسیم، بلرزد باید پیش پیش فاتحه آن کابینه را خواند.