۰۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۵

لزوم بررسی اقامت ۲ شب زائران در کاظمین و بغداد

کد خبر : ۳۷۴۱۲۸
صراط: نماینده ولی فقیه خواستار بررسی شرایط برای اقامت ۲ شب زائران ایرانی در کاظمین و یا بغداد شد و گفت: راه اندازی پکیج‌های مختلف اعزام در بازه‌های زمانی و اطلاع رسانی و تبلیغ در خصوص بسته‌های چند منظوره ضرورت دارد.

به گزارش فارس، حجت الاسلام و المسلمین سید علی قاضی عسکر نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت در دیدار محمد جواد دانشیار مدیرعامل و اعضای هیئت مدیره شرکت شمسا (شرکت مرکزی دفاتر خدمات زیارتی سراسر ایران) با وی در سخنانی بر ضرورت مدیریت علمی و رفع نواقص گذشته تاکید و تصریح کرد: رغبت به زیارت در کشور روز به روز در حال افزایش است لذا باید گام‌های جدی تری در این حوزه برداشته شود.

وی افزود: مردم سازمان حج و زیارت را به عنوان یک مجموعه مورد اعتماد پذیرفته‌اند و این را به عنوان یک سرمایه بزرگ باید حفظ کرد.

نماینده ولی فقیه در ادامه خواستار بررسی شرایط برای اقامت 2 شب زائران ایرانی در کاظمین و یا بغداد شد و گفت: راه اندازی پکیج‌های مختلف اعزام در بازه‌های زمانی و اطلاع رسانی و تبلیغ در خصوص بسته‌های چند منظوره ضرورت دارد.

وی افزود: در سفرهای عتبات عالیات باید تمام نقاط ابهام برطرف و راه‌های خدمت رسانی بیشتر به زائران با سرعت شناسایی و عملیاتی شود.

حجت الاسلام و المسلمین قاضی عسکر یکی از ضعف‌های مدیریتی در کشور را وجود فاصله بین تصمیم و اجرا دانست و گفت: این ضعف در جامعه ما وجود دارد که وقتی تصمیمی اتخاذ می‌شود تازه ایرادگیری‌ها شروع می‌گردد در صورتی که اشکال و ایراد مربوط به قبل از تصمیم‌گیری است و پس از اتخاذ تصمیم، باید با توکل به خدا کار را اجرا کرد.

وی افزود: روند اصلاحی در همه امور باید سرعت گیرد و در برنامه‌ها و کارها متناسب با مصلحت عموم زائران اولویت داده شود.

نماینده ولی فقیه در بخش دیگری از سخنان خود لزوم برنامه‌ریزی مدون و دقیق برای سفر توام با سلامت و بازگشت رضایتمندانه پاک زائران عراقی به ایران را یادآور شد و خواستار استفاده و بومی سازی تجربه‌های گردشگری در دنیا در حوزه حج و زیارت گردید.

وی با اشاره به اینکه هیئت مدیره کنونی شمسا جمع خوبی است و مدیرعامل این شرکت نیز فردی با تجربه و با اخلاص است، گفت: امیدواریم با استفاده از نیروهای توانمند شاهد تحول جدی در فعالیت‌های بهتر شمسا باشیم.

در ابتدای این دیدار محمد جواد دانشیار مدیر عامل شرکت شمسا از برنامه‌های این شرکت در خصوص استفاده از هتل‌های جدید برای اسکان زائران، پخت متمرکز در آشپزخانه‌های بزرگ، ارتقاء سطح بهداشت و نظارت مستمر بر کیفیت خدمات ارائه شده به زائران گزارشی ارائه کرد.

وی گفت: با همکاری عتبه‌ها در بحث حمل و نقل زائران از برخی هتل‌ها به حرم‌های مطهر تسهیلاتی فراهم شده که در حال توسعه است و در کاظمین نیز برای انتقال زائران از هتل به فرودگاه بغداد امکانات خوبی ایجاد شده که موجب صرفه جویی 2 ساعته در این مسیر شده است.
برچسب ها: صراط کاظمین بغداد