۰۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۹

وزیر ارشاد: همه موانع حج برطرف شده

کد خبر : ۳۷۴۳۰۶
صراط: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه حجاج ایرانی باید نماد اخلاق، قانون و نظم باشند گفت: دنیا باید بداند که ایرانیان پرچمدار اخلاق و فضیلت هستند.

به گزارش فارس، سیدرضا صالحی امیری در آیین معنوی بدرقه رسمی نخستین گروه از حجاج حج تمتع 96 در فرودگاه امام خمینی(ره) گفت: در یک سال گذشته با همت نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت و سرپرست حجاج، دولت یازدهم و اجماع صورت گرفته در شورای عالی امنیت ملی همه موانع حج برطرف شده است.

وی افزود: کعبه، هویت، دیانت و نقطه اتصال با حضرت حق است و هر کسی در این مسیر قدم بردارد می‌تواند رضایت حضرت حق را به دست آورد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: حج باید کانون بزرگ معرفتی و معنویت باشد، ضمن اینکه این اصل نباید هرگز مورد غفلت واقع شود، به همین جهت شعار حج 96 را «حج، معنویت، اقتدار ملی و همبستگی اسلامی» تعیین کردیم.

وی اظهار داشت: حجاج باید سفیر فرهنگی جمهوری اسلامی ایران، نماد وحدت، صلح و برادری باشند و باید این موضوع را به گوش دیگر مسلمانان رسانده و تلاش کنند تا پیام مظلومیت این سرزمین را به گوش مسلمانان جهان برسانند، چرا که توطئه علیه جمهوری اسلامی ایران خیلی زیاد است.

صالحی امیری تصریح کرد: حجاج باید نماد اخلاق، قانون و نظم باشند و انتظار همه مسئولان هم همین است، ضمن اینکه دنیا باید بداند ایرانیان پرچمدار اخلاق و فضیلت هستند.

وی در پایان با بیان اینکه امروز خاورمیانه در آتش عده‌ای کینه‌توز و متحجر می‌سوزد، افزود: همه ما باید برای دنیای اسلام تلاش کنیم تا داعش را که چهره دنیای اسلام را مشوش کرده از بین برود.
برچسب ها: صراط صالحی امیری