۱۰ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۹
نماینده مجلس ششم:

دولت قطعا نمی‌تواند به همه وعده‌های خود عمل کند

کد خبر : ۳۷۴۴۹۳
صراط: نماینده اصلاح‌طلب مجلس ششم با تاکید بر اینکه مسئول تشکیل کابینه طبق قانون اساسی رئیس جمهور است، گفت: آقای روحانی باید مسئولیت چینش کابینه را برعهده بگیرد و پاسخگوی دولت خود باشد.

محمد محمدرضایی رئیس ستاد مشترک انتخاباتى اقوام ایرانى در گفت‌وگو با فارس،‌ با اشاره به تشکیل کابینه دوازدهم و مسئولیت رئیس‌جمهور برای پاسخگویی در قبال کابینه اظهار داشت: ما معتقدیم دولت و شخص آقای روحانی باید در تعامل کامل با رهبر معظم انقلاب باشند و این یک اصل بسیار مهم است و در جلسه اخیر با یکی از سران اصلاح‌طلب وی نیز این موضوع را مطرح کرد.

محمدرضایی با بیان اینکه یک جریانی در داخل و خارج از کشور به دنبال دو قطبی کردن جامعه و ایجاد چالش علیه حاکمیت است افزود: دولت دوازدهم قطعا با مشکلات زیادی روبرو خواهد بود و نمی‌تواند به همه وعده‌های انتخاباتی خود عمل کند،‌ از این رو برخی جریان‌ها با فرافکنی درباره مسئولیت رئیس‌جمهور در قبال کابینه می‌خواهند این نقاط ضعف دولت را پوشش دهند.

عضو شورای مرکزی مجمع نمایندگان ادوار اصلاح‌طلب تصریح کرد: در انتخابات، سفرهای تبلیغاتی زیادی با بودجه عمومی انجام شد در حالی که دولت با کمبود بودجه مواجه است و کسانی که در داخل نسبت به این موضوع دامن می‌زنند درواقع می‌خواهند ضعف دولت را لاپوشانی کنند.

این نماینده اصلاح‌طلب مجلس ششم با تاکید بر اینکه مسئول تشکیل کابینه طبق قانون اساسی رئیس جمهور است و هیچ کس نمی‌تواند نظر خود را به وی تحمیل کند گفت: آقای روحانی باید مسئولیت چینش کابینه را برعهده بگیرد و پاسخگوی دولت خود باشد.

محمدرضایی در عین حال تعامل دولت با رهبری، سایر قوا و احزاب را بسیار لازم و ضروری برشمرد و اظهار داشت: مسئولیت کابینه در هر صورت با آقای روحانی است و هیچگاه در ادوار گذشته سابقه نداشته است که از طرف رهبری تحمیلی به دولت صورت گیرد.