۱۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۸:۰۱

علت گرد‌و‌غبار "اصفهان" مشخص شد

مدیرکل هواشناسی استان اصفهان پیرامون علت گرد و غبار چند هفته گذشته در استان اصفهان گفت: شهر ما در معرض گرد و غبار "ریگ جن" سمنان، دریاچه نمک قم و تالاب گاوخونی قرار گرفته و "ریگ جن" سمنان علت گرد و غبار چند هفته گذشته اصفهان بود.
کد خبر : ۳۷۴۶۹۵
صراط: مجید بیجندی بعد از ظهر امروز در نشست خبری خود با اصحاب رسانه و خبرنگاران با اشاره به غلط بودن واژه ریزگرد اظهار داشت: با توجه به فعالیت‌های اداره کل هواشناسی در پایش مستمر وضعیت خشک‌سالی در استان، شاهد تداوم خشک‌سالی در اصفهان هستیم و میزان آن شدید و بسیار شدید بوده است و بر اساس مستندهای 84 ماه منتهی به خرداد 96 شاهد وقوع خشک‌سالی شدید در نواحی شرقی و شمالی استان اصفهان هستیم.

تسنیم نوشت: بیجندی درباره پایش رخداد وضعیت گرد و خاک در استان بیان‌کرد: روزانه دید افقی به عنوان معیاری برای وقوع پدیده گرد و خاک به صورت ساعتی از تمام ایستگاه‌های هواشناسی استان گزارش می‌شود و گزارش‌های ماهیانه وقوع پدیده گرد و خاک در تمام ایستگاه‌های هواشناسی سینوپتیک در سطح استان انجام می‌گیرد که میزان دید افقی به عنوان شاخص در نظر گرفته می‌شود.

وی افزود: هواشناسی اقدام به نصب و راه‌اندازی دستگاه‌های سنجش ذرات معلق و گازهای آلاینده‌های جوی کرده‌ و همچنین غلظت‌های اندازه‌گیری شده برای اجرای مدل‌های عددی پیش‌بینی ذرات گرد و خاک مورد استفاده قرار می‌گیرند.
برچسب ها: صراط