۱۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۹

وثیقه دو میلیاردی برای چند مدیر بانکی

کد خبر : ۳۷۵۲۳۶
صراط: رئیس سازمان نظام مهندسی استان تهران از قرار وثیقه ۲ میلیارد تومانی برای ۴ نفر از معاونان شعب یکی از بانک ها در خصوص موضوع سپرده ۴۰ میلیارد تومانی خبر داد و گفت: از برخی از اعضای هیات مدیره دوره ششم سازمان نظام مهندسی شکایت عام مطرح کرده‌ایم.

حسین قربانخانی در گفت و گو با فارس در خصوص آخرین وضعیت تخلفات مطرح شده هیات مدیره دوره ششم سازمان نظام مهندسی برای سپرده گذاری 40 میلیارد تومانی در بانک شهر گفت: بحث اختلاس درباره 40 میلیارد تومانی که در دوره ششم هیات مدیره نظام مهندسی 40 سپرده گذاری شد و دقیق نیست چرا که اختلاس در موضوعات دولتی می‌تواند رخ دهد، بنابراین در بخش خصوصی می‌تواند خیانت در امانت نامیده شود.

وی افزود: خیانت در امانت هم چند شرط دارد که در اینجا اصلاً وجود ندارد، فردی در هیأت مدیره دوره ششم نظام مهندسی تهران اعلام کرد که اگر پول این سازمان را در بانک شهر سپرده‌گذاری کنید، این بانک به شرکت‌هایی که در بافت فرسوده واحد مسکونی احداث کنند وام می‌دهد و بدین ترتیب هم برای مهندسان ایجاد اشتغال شود و هم به نفع مردم است.

قربانخانی اضافه کرد:هیأت مدیره نظام مهندسی ساختمان تهران هم به نیت خیرخواهانه 40 میلیارد تومان پول را در بانک شهر سپرده‌گذاری کرد اما در زمانی که این مبلغ را می‌خواستند سپرده گذاری کنند، شیطنتی انجام شد و یک فرم سفید امضاء در وثیقه این پول را هم گرفتند و شرکت "م" "ا"  آمد روی سپرده‌های نظام مهندسی ساختمان وام گرفت.

رئیس سازمان نظام مهندسی استان تهران ادامه داد: سازمان نظام مهندسی اقدام حقوقی در این خصوص علیه بانک کرده است چون بانک نمی‌توانسته این کار را انجام دهد و قاضی هم حکم داده که نمی‌توانسته‌اند سفید امضاء بگیرند و سازمان بدون داشتن علم به این موضوع این کار را کرده است، البته سازمان نظام مهندسی هم شاید در این خصوص خطایی انجام داده باشد اما به هر حال دادگاه حکم داده تا تعیین تکلیف پرونده، این 40 میلیارد تومان سر جای خود بماند و ماهانه هم سود 20 درصدی خود را دریافت کنیم.

وی ادامه داد:این پول با مابقی پول‌های ما که در بانک‌هاست تفاوتی ندارد. فقط نمی‌توانیم آن را جابجا کنیم، اما سود آن را دریافت می‌کنیم. بانک شهر هم اعلام می‌کند تا زمانی که آن شرکت ("م" "ا") که وام گرفته بازپرداخت را به اتمام نرساند، 40 میلیارد تومان را بانک شهر نزد خود نگه خواهد داشت.

به گفته قربانخانی، یکی از مشکلاتی که وجود دارد این است که ما هنوز نتوانسته‌ایم از بانک شهر آمار بگیریم شرکت مزبور چه میزان وام از بانک شهر گرفته است.

وی ادامه داد: دادگاه برای رئیس و معاون قبلی و دوره بعد یکی از شعب بانک شهر قرار وثیقه 2 میلیارد تومانی صادر کرده است و بانک شهر این پول را نقداً واریز کرده است و این افراد آزاد هستند.

قربانخانی تصریح کرد:تعیین تکلیف این پرونده در پروسه قضایی قرار دارد، اما پول ما وجود دارد و ماهانه هم سود آن را دریافت می‌کنیم، ما کار را به این نقطه رساندیم و دادگاه نامه زده است به بانک شهر که حق ندارید سپرده را به نفع خود ضبط کنید.

قربانخانی در پاسخ به این سئوال که آیا از اعضای هیات مدیره نظام مهندسی نیز شکایتی شده است،گفت:ما شکایت عام مطرح کرده‌ایم و دادگاه فعلا برای مدیران شعبه قرار صادر کرده است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، در هیات مدیره دوره ششم 40 میلیارد تومان از اموال سازمان نظام مهندسی به بانک سپرده شده که این مبلغ، وثیقه دریافت تسهیلات برای یک شرکت خصوصی قرار گرفت به همین منظور هیات مدیره دوره هفتم به ریاست حبیب الله بیطرف و قربانخانی رئیس کنونی نظام مهندسی به دنبال این هستند تا این مبلغ 40 میلیارد تومان از بلوکه بانک شهر خارج شود.
برچسب ها: صراط بانک وثیقه