۲۰ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۰

تکذیب ممنوع‌الخروج شدن محمود عباس

کد خبر : ۳۷۵۷۲۷
صراط: عضو دفتر سیاسی جبهه دموکراتیک برای آزادی فلسطین می‌گوید برخی خبرها درباره ممنوع‌الخروج شدن رئیس تشکیلات خودگردان توسط رژیم صهیونیستی صحت ندارد.

به گزارش فارس‌، «قیس عبدالکریم» (ابولیلی) عضو شورای قانونگذاری (پارلمان) و نیز عضو دفتر سیاسی جبهه دموکراتیک برای آزادی فلسطین اعلام کرد اقداماتی که محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین طی 4 ماه اخیر علیه نوار غزه اتخاذ کرده قابل توجیه نیست و باید هر چه زودتر پایان یابد.

ابولیلی در گفت‌وگویی با وبگاه «فلسطین‌الیوم» گفت وی برخی خبرها درباره ممنوع الخروج‌ »محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین توسط  رژیم صهیونیستی را تکذیب کرد و گفت تشکیلات تصمیم به توقف هماهنگی امنیتی با طرف اسرائیلی گرفت و چه بسا همین موضوع در پشت پرده امتناع عباس از سفر و خروج از رام الله باشد تا ناچار نباشد برای سفر با طرف اسرائیلی هماهنگ کند.

وی درباره قرارداد موسوم به «قرارداد قرن» نیز توضیح داد و گفت دولت آمریکا برای بازگشتن طرف فلسطینی و اسرائیلی به مذاکرات سازش در چارچوب آنچه قرارداد قرن نامیده می‌شود، تلاش می کند اما این قرارداد ، آنقدر که عادی‌‌سازی روابط کشورهای عربی با اسرائیل را دنبال می‌کند به دنبال حل نزاع فلسطینی-اسرائیلی نیست.

ابولیلی در ادامه گفت دولت آمریکا اعتراف کرده رسیدن به راه‌حل برای نزاع فلسطینی-اسرائیلی دشوار است و چاره‌ای برای آن سراغ ندارد و به همین دلیل اکنون فقط سعی می‌کند مذاکراتی با عمق بیشتر نسبت به را آغاز کند.