۲۳ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۸

پیش‌بینی عضو فراکسیون امید از رای نیاوردن برخی وزرا

کد خبر : ۳۷۶۰۷۶
صراط: عضو فراکسیون امید مجلس گفت: ممکن است برخی وزرای پیشنهادی نتوانند رأی لازم را برای تصدی وزارتخانه مربوطه کسب کنند.

محمد کاظمی در گفت‌وگو با فارس با اشاره به تداوم برگزاری جلسات نمایندگان مجلس با وزرای پیشنهادی کابینه دوازدهم اظهار کرد: فعلاً زود است پیش‌بینی کنیم چه کسی رأی می‌آورد و چه کسی رأی نمی‌آورد، چراکه هنوز وزرا به صحن علنی مجلس نیامده‌اند و برنامه‌های خود را ارائه نداده‌اند.

وی افزود: وزرای پیشنهادی حضور مستمری در فراکسیون‌ها و کمیسیون‌ها دارند و در خصوص مسائل و برنامه‌ها توضیح می‌دهند، این توضیحات می‌تواند در شناخت نمایندگان نسبت به وزرا مؤثر باشد.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه به نظر می‌رسد اکثریت وزرای معرفی‌شده رأی لازم را به دست آورند، بیان کرد: ممکن است بعضی نیز نتوانند رأی لازم را برای تصدی وزارتخانه مربوطه کسب کنند.

وی تأکید کرد: مجلس شورای اسلامی این چند روز بسیار فعال است و وزرای پیشنهادی نیز در تمام جلسات شرکت کرده‌اند، ضمن اینکه این روند تا روز سه‌شنبه ادامه دارد.

کاظمی با اشاره به توانمندی تیم اقتصادی معرفی‌شده، تصریح کرد: هر دو وزیر صنعت و اقتصاد که معرفی‌شده‌اند، از مدیران باسابقه بخش اقتصادی کشور به شمار می‌روند.

وی عنوان کرد: کرباسیان در سال‌های گذشته در مسندهای اقتصادی بوده و شریعتمداری نیز وزیر و معاون رئیس‌جمهور بوده است به خصوص در بخش تجارت و بازرگانی تجربه دارد که امیدواریم هر دو از انجام وظایف سنگین خود بربیایند.

عضو فراکسیون امید مجلس در پایان با اشاره به اینکه امیدوارم برنامه‌هایی که وزرای صنعت و اقتصاد ارائه می‌دهند مورد توجه قرار گیرد، خاطرنشان کرد: من به هر دوی این افراد معرفی‌شده به خاطر تجاربی که سراغ دارم رأی اعتماد می‌دهم و خارج از این طیف که فرد باتجربه و توانمند باشد، امکان استفاده وجود ندارد.
برچسب ها: صراط رای اعتماد