۲۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۳:۱۳

جلوگیری اسرائیل از دسترسی زندانیان "فلسطینی" به خدمات درمانی+آمار اسرا و بیماران دربند

رژیم صهیونیستی با جلوگیری از دسترسی زندانیان فلسطینی به خدمات درمانی و نقض مکرر حقوق بشر جان آنها را به خطر انداخته است.
کد خبر : ۳۷۶۱۵۱
صراط: روزنامه القدس العربی چاپ لندن نوشت: کمیته «اسرای نیروهای ملی و اسلامی» در نوار غزه اعلام کرد اسرای فلسطینی در زندان‌های اسرائیل در معرض بی‌توجهی پزشکی تعمدی هستند.
 
به گزارش  باشگاه خبرنگاران جوان، در کنفرانس خبری مشترکی که دوشنبه در مقابل مقر کمیته بین المللی صلیب سرخ در شهر غزه برگزار شد، اعلام شد: تعداد بیماران فلسطینی در زندان‌های اسرائیل که از بیماری‌های گوناگون رنج می برند به 1500 تن رسیده است.
 
یاسر صالح سخنگوی گروههای فلسطینی، در این کنفرانس خبری گفت: موسسات بین المللی حقوق بشر باید برای مقابله با اقدامات اسرائیل و نجات اسرای فلسطینی تلاش کنند.
 
اکثر گروههای مهم فلسطینی نظیر فتح، حماس ، جهاد اسلامی ، جبهه خلق و جبهه دمکراتیک در این کنفرانس خبری شرکت داشتند. صالح، سازمان زندان‌های اسرائیل را مسئول خطرات جانی برای اسرای فلسطینی در زندانهای این رژیم به شمار آورد.
 
براساس آمارهای رسمی، تعداد اسرای فلسطینی دربند اسرائیل حدود 6400 نفر است که 62 تن از آنها زن، 10 کودک دختر ، 300 کودک پسر و حدود 450 بازداشت اداری و همچنین 12 نماینده مجلس هستند.
 
برچسب ها: صراط