۲۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۵
ضربه به ۱۲۰ تیم تروریستی در چهارسال اخیر

علوی: به مدیران مقابله با نفوذ را آموزش داده‌ایم

کد خبر : ۳۷۶۳۰۴
صراط: وزیر پیشنهادی اطلاعات با بیان اینکه در مسئله آموزش برای مقابله با نفوذ اهتمام ویژه‌ای داشتیم، گفت: وزارت اطلاعات دوره‌های زیادی را برای مدیران در زمینه مقابله با تخلیه تلفنی و انواع نفوذ به شکل آموزشی برگزار کرد.

به گزارش خبرنگار  حوزه دولت خبرگزاری تسنیم، حجتالاسلام سیدمحمود علوی گزینه پیشنهادی دولت دوازدهم برای تصدی وزارت اطلاعات صبح امروز (چهارشنبه 25 مردادماه) با حضور در صحن علنی مجلس با اشاره به برنامه‌های این وزارتخانه و اقدامات آن طی چهارسال گذشته اظهار داشت: امروز با وزارت اطلاعاتی مواجه هستیم که عرصه سربازی سربازان مومن، متعهد، فداکار، ولایتمدار، دلسوز برای تامین وحدت و امنیت ملی کشور است.

وی ادامه داد: در مدت چهارسالی که بر وزارت اطلاعات گذشت، اقدام به حفظ استقلال وزارت، عدم وابستگی جناحی و کار کارشناسی کردیم و این موارد را جزو راهبردهای اصلی خود قرار دادیم.

وزیر پیشنهادی اطلاعات با اشاره به اینکه وزارت اطلاعات تلاش کرده کار اطلاعاتی مردم پایه را با مشارکت آحاد مردم انجام دهد، گفت: هم اینک چندین هزار نفر در حال تحصیلات تکمیلی و صدها نفر در مقطع دکتری این وزارتخانه در حال تحصیل هستند چراکه با تقویت بنیه علمی کارکنان به دنبال رشد پیشرفت علمی و افزایش آگاهی و اطلاعاتی کارکنان این وزارتخانه همزمان با رشد تکنولوژی در کشور هستیم.

علوی افزود: محورهای فعال امر پژوهشی آینده نگرانه بوده که در این مدت راهبرد وزارت اطلاعات با همت کارکنان خوش فکر و اندیشمند، تدوین شده و نسخه ای از آن به مقام معظم رهبری تقدیم شد تا حرکت وزارت بر پایه نقشه راه و ریل گذاری خردمندانه و عاقلانه باشد.

وی تصریح کرد: وزارت اطلاعات در این مدت در جهت ارتقای تجزیه و تحلیل اطلاعات، اضافه بر تجمیع اطلاعاتی اهتمام ورزیده و تهدیدهای عمیقی در عرصه‌های مختلف هم برای مسئولین تصمیم‌گیر و هم برای صاحبان تریبون ارسال کرده است تا هدایت افکار عمومی توسط صاحبان میکروفن و تریبون به نحوه جامع انجام دهد.

وزیر پیشنهادی اطلاعات با بیان اینکه اقدامات وزارت اطلاعات در چهار سال آینده نیز برهمین پایه قرار خواهد گرفت، گفت: کار اطلاعاتی در این دوره و در چهار سال آینده برپایه احکام شرعی، رعایت حقوق و موازین و ارزشهای اسلامی و شرعی و قوانین جمهوری اسلامی خواهد بود. اگر برخی با گلایه‌ها از سوی رئیس جمهور مواجه هستیم قطعا در جهت زدودن ذره‌ای از این موارد اقدام می‌کنیم.

وزیر پیشنهادی اطلاعات افزود: در مدت چهار سال گذشته وزارت اطلاعات از انضباط مالی و هزینه‌کرد برنامه‌ای و اعتبارات مناسب و خوبی برخوردار بود. تغییرات در حوزه مدیریتیدر حد ضرورت انجام شد چراکه به دنبال این بودیم با حفظ آرامش و انسجام در مجموعه مدیریت وزارت اطلاعات و مجموعه معاونان، افراد مسئولانه مسائل را پیگیری کنند و وزارت اطلاعات نیز کار خود را به خوبی دنبال کند.

علوی با اشاره به اظهارات مقام معظم رهبری در جمع مدیران این وزارتخانه گفت: رهبر انقلاب فرمودند وزارت در برخی از موارد خوب و در بخشی کار خود را بسیار خوب انجام داده است لکن بنده انتظار دارم در همه بخش‌ها کار به شکل عالی انجام شود که امیدواریم بتوانیم در دوره پیش رو این انتظار به حق رهبری را پاسخ دهیم.

وی اضافه کرد: همدلی و هماهنگی با جامعه اطلاعاتی که در سالهای گذشته مسبوق به سابقه نبوده است، پیگیری‌های منظم اقدامات همراهی و هماهنگی با جامعه اطلاعاتی که در کنار وزارت اطلاعات کار اطلاعاتی انجام می‌دهند، در این دوره حاصل شده است و در آینده نیز مبنای حرکت ما همین گونه خواهد بود.

وزیر پیشنهادی اطلاعات با اشاره به برنامه خود برای وزارت اطلاعات دولت دوازدهم گفت: برنامه من برنامه‌ای ذهنی و انتزاعی نیست و همه ابعاد آن مسبوق به گام‌های عملی در چهارسال گذشته بوده و انشاالله در چهار سال آینده نیز دنبال می‌شود.

علوی با تأکید براینکه در این دوره بحث صلاحیت‌ها و استعلام صلاحیت‌ها ساماندهی شده است، تصریح کرد: از اینکه درباره این موارد به صورت فردی تصمیم گیری شود، جلوگیری شد و کمیسیون شورای عالی تعیین صلاحیت و رسیدگی به صلاحیت‌ها تشکیل تا از حقوق افراد مورد استعلام به طور کامل دفاع شود و هم از حقوق عامه مردم در زمینه واگذاری و تصدی مسئولیت‌ها که جزو وظایف ماست، به خوبی امانتداری شود.

وی گفت: وزارت اطلاعات در این مدت مقابله هوشمندانه با جاسوسی‌ دشمن و نفوذ سرویس‌های دشمن را با پوشش‌های زیادی مدنظر قرار داد و توانست جلوی نفوذها و جاسوسی‌های زیادی را با پوشش‌های مختلف بگیرد که گزارش مبسوط آن خدمت رهبر انقلاب و رئیس جمهور تقدیم شد و مورد توجه و لطف هر دو بزرگوار قرار گرفت.

وزیر پیشنهادی اطلاعات با بیان اینکه وزارت اطلاعات به مسئله آموزش در مقابله با نفوذ اهتمام ویژه‌ای داشته است، به اظهارات کاظم دلخوش نماینده صومعه‌سرا در این زمینه اشاره کرد و گفت: وزارتخانه از دو مسیر حراست‌ها و معاونت‌های ضد جاسوسی برنامه‌های آموزشی خود را در این بخش دنبال کرد و دوره‌های زیادی را برای مدیران در زمینه مقابله با تخلیه تلفنی و انواع نفوذ به شکل آموزشی برگزار کرد. میزان تخلیه‌های تلفنی طی چهار سال گذشته کاهش یافته و امکان نفوذ برای دشمن با مشکلات زیادی روبرو شده است.

علوی تصریح کرد: وزارتخانه با آموزش‌های تخصصی مخصوص مدیران اکتفا نکرد و در جهت ارتقای آگاهی‌های عمومی و مقابله با جاسوسی‌های دشمن اقدام به تولید فیلم "چشم روباه" در سال 1393 کرد تا آگاهی مردم را در این حوزه ارتقا دهد.

علوی در گزارشی از اقتدامات 4 سال گذشته وزارت اطلاعات اظهار داشت: طی چهار سال گذشته با تلاشهای شبانه‌روزی سربازان گمنام امام زمان(عج) از سوی این وزارتخانه به حدود 120 تیم تروریستی ضربه وارد شد و بسیاری از سرکردگان این تیم‌ها به درک واصل شدند و امکان اقدام از آنها سلب شده است.

وی افزود: سرکردگانی مانند ابوحسیب بلوچی، ابوعایشه کردی و دیگر سرکردگان ضبط و شناسایی سه تن مواد منفجره، قبض بیش از هزار اسلحه از این تیم‌ها از جمله مواردی بود که توسط سربازان گمنام امام زمان صورت گرفت درحالی که وزارت اطلاعات تنها یک شهید به نام شهید عشوری را در این مسیر تقدیم انقلاب کرد.

وزیر پیشنهادی اطلاعات در زمینه حوزه اختیارات این وزارتخانه گفت: حوزه اختیارات وزارت اطلاعات از طریق قانون به این وزارتخانه اعطا شده است و تعامل با دستگاه‌ها و نهادهایی که به شکل قانونی و یا با نظر ولایی رهبر معظم انقلاب دراین زمینه فعال بودند، مدنظر ما بوده است.