۲۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۰

مصدومیت ۴ آتش‌نشان در آتش‌سوزی انبار مواد شیمیایی

کد خبر : ۳۷۶۷۷۵
صراط: سخنگوی آتش‌نشانی تهران گفت: بر اثر آتش‌سوزی گسترده یک انبار مواد شیمیایی در خیابان ستارخان چهار آتش‌نشان مصدوم شدند.

سید جلال ملکی در گفت‌وگو با تسنیم با اعلام خبر آتش‌سوزی گسترده در یک انبار نگهداری مواد شیمیایی در خیابان ستارخان درباره جزئیات این حادثه اظهار کرد: ساعت 2:03 بامداد امروز آتش‌سوزی گسترده در خیابان ستارخان، سه راه تهران‌ویلا به سامانه 125 اعلام شد که به سرعت آتش‌نشانان سه ایستگاه آتش‌نشانی همراه با گروه هَزمت (گروه تخصصی حوادث شیمیایی) و خودروهای پشتیبانی به محل حادثه اعزام شدند.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی تهران ادامه داد: محل حادثه ساختمان چهار طبقه 20 واحدی بود که در طبقه چهارم در یک واحد 90 متری آتش‌سوزی اتفاق افتاده بود.

وی تصریح کرد: زمانیکه آتش‌نشانان کمتر از چهار دقیقه به محل حادثه رسیدند با کمال تعجب مشاهده شد این واحد به انباری برای نگهداری انواع مواد شیمیایی تبدیل شده، حدود 1000 لیتر مایعات قابل اشتعال و 6 دستگاه یخچال حاوی مواد شیمیایی در آنجا وجود داشت، واحد کاملاً شعله‌ور و گازهای حاصل از این مواد مسموم‌کننده و خطرناک بود.

ملکی افزود:به دلیل اداری - تجاری بودن ساختمان خوشبختانه کسی در زمان حادثه در آنجا حضور نداشت همچنین گروه هزمت با تاکنیکهای خاص موفق به مهار و اطفای آتش شدند.

وی خاطرنشان کرد: در این حادثه چهار آتش‌نشان به علت شدت حرارت بسیار بالا و تماس با مواد شیمیایی دچار مصدومیت شده و به بیمارستان منتقل شدند اما خوشبختانه مصدومیت آنها حاد نبود و از بیمارستان مرخص شدند همچنین آتش‌نشانان در ساعت 4:41 به عملیات خود پایان داده و به ایستگاه‌هایشان بازگشتند.

سخنگوی آتش‌نشانی تهران متذکر شد: بارها اعلام شده که مشاغل خطرناک حتماً باید از داخل بافتهای مسکونی خارج شوند، اگر این ساختمان مسکونی بود در اثر انفجار احتمالی یا متساعد شدن دود مواد شیمیایی قطعاً شاهد حادثه تلخی بودیم.