۲۰ مهر ۱۳۹۰ - ۱۳:۳۰

وجود 34 بانوی جانباز قطع نخاع در کشور

کد خبر : ۳۷۷۰۲
نائب رئیس هیئت مدیره انجمن جانبازان نخاعی گفت: در دوران دفاع مقدس 2 هزار جانباز از ناحیه نخاع دچار مصدومیت شدند که از میان آنها 34 جانباز، زن هستند و دو نفر از آنها نیز جزو جانبازان نخاعی گردنی قرار دارند.

به گزارش صراط حسین اسرافیلی در گفت‌وگو با فارس؛ اظهار داشت:‌ جامعه ایثارگری مفتخر به وجود 2 هزار جانباز قطع نخاع است که 220 نفر از این جانبازان، قطع نخاع گردنی هستند.

وی افزود: جانبازان قطع نخاع گردنی نسبت به سایر جانبازان شرایط ویژه‌ای دارند به طوری که قادر نیستند به راحتی کارهای شخصی خود را انجام داده و حتی بدون کمک اطرافیان تحرکی داشته باشند.

اسرافیلی ادامه داد: در بین جانبازان کشور 34 جانباز نخاعی زن وجود دارند که اغلب آنها در بمباران‌های هوایی رژیم بعث عراق جانباز شدند و دو نفر از این جانبازان نیز در دوران دفاع مقدس طی انجام مأموریت به درجه جانبازی نایل آمدند.

نائب رئیس هیئت مدیره انجمن جانبازان نخاعی تصریح کرد: از بین 34 جانباز نخاعی زن که عموماً از نخبگان جامعه ایثارگری هستند، دو جانباز، قطع نخاع گردنی هستند و «زیبا رحیمی» نیز یکی از جانبازان قطع نخاع کمری است که بر اثر سانحه تصادف رانندگی به جانباز قطع نخاع گردنی ارتقاء درجه جانبازی پیدا کرد.

وی خاطرنشان کرد: در سال جاری 6 جانباز قطع نخاعی به جمع یاران شهیدشان پیوستند.
برچسب ها: جانباز قطع نخاع زن