۰۳ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۰

امام جمعه تبریز: وزیر آذربایجانی خواست مردم است

کد خبر : ۳۷۷۴۱۴
صراط: نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه خواست مردم این است که یک وزیر از آذربایجان در کابینه حضور داشته باشد، گفت: یک وزارت‌خانه برای آذربایجانی‌ها اختصاص یابد چراکه آذربایجان نقش بسیار ارزشمندی در دوران انقلاب، دفاع مقدس و انتخابات دارد.

به گزارش فارس از تبریز، حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل‌هاشم  ظهر امروز در دیدار با رئیس دفتر رئیس جمهور اظهار داشت: در مقطعی از زمان بیش از 10 وزیر کابینه، آذربایجانی‌ها بودند، البته موضوع قومیتی نیست، اما مردم انتظار دارند یک وزیر آذربایجانی در کابینه حضور داشته باشد چراکه در هر مجمعی که می‌رویم این درخواست را از ما می‌طلبند، بنابراین این موضوع را به عنوان خواست مردم به استحضار ریاست جمهوری برسانید.

وی با بیان اینکه هفته دولت فرصتی برای انعکاس خدمات انجام گرفته دولت برای آگاهی مردم است، اضافه کرد: در قرارگاه اقتصادی تهران با هدایت و مسؤولیت استاندار آذربایجان شرقی اقدام‌های خوبی انجام شده که در این زمینه وزیر کشور در سفرهای مختلفی که به این استان داشتند در جریان اقدام‌های انجام شده است.

نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی مطرح کرد: در بازدیدی که به مناسبت روز حمایت از صنایع کوچک و متوسط به شهرک صنعتی سلیمی داشتیم اهالی صنعت به خوبی به وظیفه خود عمل می‌کنند به طوری که تحرکی خوبی در صنعت استان وجود دارد.

آل‌هاشم ادامه داد: در کارخانه‌ای در شهرک سلیمی بیش از 10 هزار نفر فعالیت می‌کنند که این موضوع برای استان یک فرصت ارزشمند است.

وی با اشاره به اهمیت توجه به مسائل فرهنگی گفت: امور دینی و فرهنگی جوانان توجه ویژه‌ای نیاز دارد، چراکه دشمنان برخورد سخت‌افزاری با نظام جمهوری اسلامی ایران را پرهزینه ارزیابی می‌کنند که در این صورت از طریق جنگ نرم وارد می‌شوند تا جوانان را در دست ما بگیرند.

نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه خصوصیات جنگ نرم آرام و بی‌سروصدا بودن آن است، گفت: در جنگ نرم بدون هیچ اطلاعی نفوذ دشمن انجام می‌شود که در این زمینه از دولت انتظار داریم به مسائل فرهنگی و تقویت امور دینی جوانان، حوزه‌های علمیه و مساجد توجه ویژه‌ای شود.

امام جمعه تبریز متذکر شد: برای ریاست جمهوری و تمام خدمتگذاران دولت دوازدهم آرزوی موفقیت می‌کنیم.

وی در خصوص اینکه اقتصاد باید به مردم واگذار شود، گفت: در واگذاری کارخانه‌ها باید به اهلیت افراد دقت شود که در این زمینه کارکنان کارخانه بلبرینگ‌سازی 5 ماه است که حقوق نگرفته‌اند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی افزود: واگذاری کارخانه‌ها کار خوبی است اما در مورد اهلیت افراد، از سوی سازمان خصوصی‌سازی دقت زیادی شود.
برچسب ها: صراط آذربایجان