۰۳ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۲:۱۱

مهار آتش‌سوزی کوه خامین پس از ۷ روز تلاش

مدیر کل محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد گفت: آتش‌سوزی جنگل‌ها و مراتع کوه خامین در دو حوزه گچساران و باشت پس از ۷ روز مهار شد.
کد خبر : ۳۷۷۴۴۶
صراط: سیداسدالله هاشمی گفت: تلاش برای مهار آتش‌سوزی در ارتفاعات و مناطق صعب‌العبور کوه خامین تا امروز ادامه داشته که پس از ۷ روز غروب امروز مهار شده است.

به گزارش ایسنا؛ مدیر کل محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: این آتش‌سوزی روز ۲۷ مرداده ماه آغاز و در شامگاه ۲۸ مرداد سال جاری در حوزه باشت مهار شده بود. آتش‌سوزی جنگل‌ها و ارتفاعات کوه خامین در حوزه شهرستان گچساران تا کنون ادامه داشته است.

وی گفت: این آتش‌سوزی به خاطر شرایط جغرافیایی، صعب‌العبور و صخره‌ای بودن ارتفاعات خطرناک منطقه و وزش باد تا کنون دامنه‌دار شده بود.

مدیر کل محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: آتش‌سوزی کوه خامین در دو ضلع شمالی و جنوبی در حوزه شهرستان گچساران مهار شده است.

هاشمی بیان کرد: جهت مهار این آتش‌سوزی گسترده از تمام ظرفیت‌ها در استان اعم از ۸۰ نفر از نیروهای محیط زیست در یاسوج و شهرستان‌های دنا و کهگیلویه استفاده شد. در حال حاضر نیز نیروهای محیط زیست، منابع طبیعی و نیروهای مردمی و هلال احمر برای پایش کامل در منطقه حضور دارند. روزجمعه نیز عده‌ای از نیروهای محیط زیست گچساران و باشت به عنوان دیده‌بان در منطقه خواهند ماند.

 مدیرکل محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد خاطر نشان کرد: میزان خسارت آتش‌سوزی و وسعت آن در دست بررسی است.
برچسب ها: صراط