۰۳ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۲:۲۳

حریف نابغه ایران در فینال کیست؟/ در انتظار صید اولین طلا از پاریس+تصاویر

دور مقدماتی روز نخست رقابت های جهانی کشتی آزاد به پایان رسید و بدون شک حسن یزدانی، نابغه ایرانی وزن 86 کیلوگرم را می توان ستاره بی چون و چرای روز نخست دانست.
کد خبر : ۳۷۷۴۴۸
صراط:پسر 22 ساله جویباری که سال گذشته در المپیک 2016 در وزن 74 کیلوگرم با کسب مدال طلا، توانایی خود را به رخ جهان کشتی کشید امسال به یک وزن بالاتر آمده تا قدرت نمایی کند. حسن یزدانی امروز هم مطابق انتظار با کشتی های هجومی خود علاقه مندان به این رشته را سر ذوق آورد. حتی کار به جایی رسیده بود که تماشاگران خارجی حاضر در سالن نابغه ایرانی را مقابل حریفانش تشویق می کردند و از اجرای فنون زیبای او لذت می بردند. حالا او باید در فینال مقابل حریفی از اسلواکی قرار بگیرد که صعود غیرمنتظره ای تا دیدار پایانی داشته است.



مسیر تا فینال

به گزارش "ورزش سه"،حسن یزدانی امروز پس از استراحت در دور اول کار خود را با پیروزی مقابل عظمت دولت بیکوف، نایب قهرمان آسیا از قزاقستان آن هم با نتیجه 12 بر 2 قبل از پایان 6 دقیقه آغاز کرد. وی در دور سوم نیز با نتیجه 10 بر صفر پیتر یانولوف، دارنده مدال نقره بازی‌های اروپایی از مولداوی را شکست داد و راهی یک چهارم نهایی شد. یزدانی در این مرحله نیز با نتیجه 10 بر صفر از سد آلکساندر گوستی‌یف، نایب قهرمان اروپا از آذربایجان گذشت و گام به نیمه‌نهایی گذاشت. وی برای حضور در فینال با نتیجه 4 بر صفر مقابل ولادیسلاو والیف، دارنده مدال طلای جوانان جهان از روسیه به پیروزی رسید و فینالیست شد. این کشتی گیر روس تنها نفری بود که امروز با یزدانی 6 دقیقه مبارزه کرد.


از سوی دیگر بوریس ماکویف روسی‌الاصل، برای راهیابی به فینال مقابل کشتی گیری از مراکش در گام اول به برتری رسید. گانف از بلغارستان قهرمان سال 2010 جهان دومین قربانی نماینده اسلواکی بود. توره‌بلانکا کوبا نیز حریف سرسختی برای ماکویف نبود. در نهایت در یک کشتی سخت و در حالی که به نظر می رسید شانس جیدن کاکس آمریکایی برای رسیدن به فینال بیشتر است، نماینده اسلواکی به فینال رسید و یکی از شگفتی های امروز را رقم زد.

 

 


شکست ماکویف مقابل یک ایرانی
نماینده اسلواکی در وزن 86 کیلوگرم که حتی در نگاه اول جزو رقبای جدی یزدانی هم به شمار نمی رفت، چند ماه قبل در جریان جام کشتی گیران و مربیان مطرح اوکراین مقابل یک کشتی گیر ایرانی شکست خورده است. مصطفی قیاسی در دیدار نیمه نهایی این جام بوریس ماکویف را 4 بر 2 شکست داد و راهی فینال شد. البته این کشتی گیر روسی الاصل که قبلا مثل یزدانی در وزن 74 کیلوگرم کشتی می گرفت، در چند ماه اخیر تمرینات سختی را سپری کرده و حالا به دنبال شکست نابغه ایرانی است.

 


در انتظار صید اولین طلا از پاریس
درخشش حسن یزدانی در پاریس جزو انتظارات علاقه مندان به کشتی بود. اگرچه به دلیل حضور او در یک وزن بالاتر از المپیک نگرانی هایی نیز از این بابت وجود داشت. مسابقات نهایی 4 وزن اول امشب از ساعت 21:30 به وقت تهران آغاز خواهد شد و انتظار می رود حسن یزدانی بعد از ساعت 22 کار خود را در فینال مقابل حریفی از اسلواکی آغاز کند. تمام رقبایی که امروز مقابل نابغه ایرانی قرار گرفتند، با ترس از تشک کشتی فرار کردند و باید دید در آخرین گام شگفتی ساز این دوره یعنی بوریس ماکویف چه عملکردی مقابل یل جویبار خواهد داشت. یزدانی قبلا در مسابقات جهانی 2015 سابقه نایب قهرمانی دارد و این بار برای کسب اولین مدال طلای خود در این رقابت ها پای به میدان می گذارد.

 

برچسب ها: صراط