۲۱ مهر ۱۳۹۰ - ۱۱:۴۹
نویسنده و کارگردان فیلمهای پورنوی قبل از انقلاب را بهتر بشناسید!

خلاصه آثار نویسنده سریال ستایش ؛ رونوشت به آقای ضرغامی و رفقا!

سعید مطلبی قبل از انقلاب فیلمهای پنجمين سوارسرنوشت ، كلك نزن خوشگله ، پلنگ در شب ، عمو فوتبالي ، صلاه ظهر ، ناجورها ، سر گروهبان ، عاصي ، ميعادگاه خشم ، كوچه مردها را کارگردانی کرده است .
کد خبر : ۳۷۷۷۹

"صراط" - سریال ستایش مدتی است که جمعه شب ها یکی از پر بیننده ترین ساعات رسانه ملی را به خود اختصاص داده است . صرف نظر از اينكه محتوای این سریال با چه نقاط ضعف و ابهام برانگيزي همراه بوده و برخی از اعتقادات و مسائل شرعی اسلام را از ریشه نشانه رفته است ، اشاره به نکاتی چند پیرامون نویسنده این سریال ضروری به نظر می رسد .

سعید مطلبی کیست؟

متولد 1321 تهران.  وي با نوشتن فيلمنامه فيلم «مأمور دو جانبه» در سال 1345 فعاليت سينمايي را آغاز كرد.
مطلبي از سال (
۱۳۴۰) تا (۱۳۵۰) تعداد ده فيلم را كارگرداني كرد. آخرین ساخته سعید مطلبی (پنجمین سوار سرنوشت) پس از هجده سال در تاریخ 14 بهمن 1388 در چند سینمای تهران به روی پرده رفت.
اکثر فیلمنامه های سعید مطلبی را ایرج قادری کارگردانی کرده است.

این نویسنده و کارگردان قبل از انقلاب که اینک سريال ساخته شده بر اساس فیلنامه او در يكي از بهترين ساعات از رسانه ملي به روي انتن رفته و ذهن بسياري از مخاطبان سيماي جمهوری اسلامی را با خود درگير كرده است، پدر سینا مطلبی است!

سینا مطلبی را بهتر بشناسید

سینا مطلبی فرزند سعید، همسر فرناز قاضی زاده مجری بی بی سی فارسی است که به تازگی خبر بهایی شدن این دو رسانه ای شد .

سينا مطلبي پس از خروج از ايران در تركيه مستقر شد و پس از آنكه فرناز قاضي زاده بعد از جدا شدن از همسر سابقش به تركيه گريخت، در آنجا با هم ازدواج كردند.

مطلبي پس از مدتي راهي هلند شد و با جذب منابع مالي تخصيص يافته اين كشور عليه ايران، به همكاري با ميز رسانه سازمان جاسوسي هلند پرداخت و كوشيد كه فعاليتهاي رسانه اي خود را از هلند عليه كشورمان سامان دهد، اما خيلي زود و در راستاي بازدهي بيشتر، جذب سرويس جاسوسي انگليس شد و به مزدوري بي بي سي فارسي مفتخر گرديد.

و اما جهت اطلاع جناب آقای ضرغامی ، دارابی و دیگر مسئولان رسانه ملی که ظاهرا تا به حال از سعید مطلبی پدر سینا که در نویسندگی و کارگردانی آثار پورنوی قبل از انقلاب شهرت دارد اطلاعی نداشته! و بستر مناسبی برای او جهت تزریق عقایدش به مردم فراهم کرده اند، بخش کوتاهی از آثاري كه مطلبی افتخار نویسندگی و بعضا کارگردانی آنها را دارد ،ذيلا مرور می كنيم.

                              ****************

1 -  كلك نزن خوشگله (۱۳۵۵)
خلاصه داستان : فاطي و برادرش براي تامين زندگي پدر معتادشان به كارهاي خلاف كشيده شده اند. فاطي سر راه كاظم ، كه مرد ميان سال مجرد و نيكو كاري است ، مادر كاظم،كه گمان مي كند فاطي همسر مناسبي براي پسرش است، به فاطي در خانه اش پناه مي برد؛ اما فاطي به اصرار برادرش در كلانتري شهادت مي دهد كه كاظم قصد اغفال او را داشته است . كاظم فاطي را از خود مي راند، و فاطي پس از فوت پدرش در كاباره اي مشغول به كار مي شود. كاظم، كه كماكان به فاطي علاقه مند است، به توصيه بي بي ، پيرزن مورد احترام اهل محل، فاطي را از كاباره به خانه مي برد تا با او زندگي مشتركي را آغاز كند؛ اما اهالي محل كاظم را سرزنش مي كنند. غلام، دوست روستايي كاظم ، براي حفظ آبروي كاظم فاطي را به روستاي زادگاهش مي برد. كاظم آن دو را مي يابد. با پا در مياني بي بي اهل محل از تهمتي كه به كاظم و فاطي زده اند پوزش مي خواهند و مراسم با شكوهي براي ازدواج آن دو برگزار مي كنند. 

2 -  پلنگ در شب (۱۳۵۴)
خلاصه داستان : مهدي پلنگ (ايرج قادري) پس از هفت سال از زندان آزاد مي شود، و قاسم (علي آزاد) و دارو و دسته اش را رو در روي خود مي بيند كه قمارخانه ي او را بسته اند، نوچه اش (مهدي فخيم زاده) را مضروب كرده اند و اهل محل را به ستوه آورده اند. مهدي به پيرزني به نام بي بي كوكب (پروين سليماني) كمك مي كند و نوه اش مريم (آرام)، كه پدرش در زندان است، از مهدي مي خواهد كه در محفل دوستانش خود را به جاي پدر او معرفي كند. مهدي مي پذيرد، و آن دو به تدريج به هم علاقه مند مي شوند. قاسم و افرادش براي كشتن مهدي نقشه مي كشند، و پس از عدم موفقيت در اجراي نقشه ي خود مريم را گروگان مي گيرند، و مهدي را به خارج شهر مي كشانند تا از او براي تصاحب املاكش امضا بگيرند. مهدي درخواست آنها را مي پذيرد؛ اما قاسم به قولش وفا نمي كند و در صدد آزار مريم برمي آيد و مهدي را با شليك گلوله زخمي مي كند. مهدي، به تلافي، قاسم را با اتومبيل زير مي گيرد و پس از رسيدن پليس دستگير مي شود. 

3 -  صلات ظهر (۱۳۵۳)
خلاصه داستان : همه به كاكامصطفي (ناصر ملك مطيعي)، علم كش و معتمد محل، احترام مي گذارند. او درصدد است كه كريم (فرامرز قريبيان)، مريد خود، را به عنوان علم كش معرفي كند. برادران بي بي حسن برادر رحمان (حسين گيل) را به قتل مي رسانند و هفت نفر آنها به زندان مي افتند. برادران بي بي حسن خواهرشان سوري (فرزانه تأييدي) را به كاكا مصطفي مي سپارند. رحمان به زادگاهش شيراز باز مي گردد، و وانمود مي كند كه كينه اي از برادران بي بي حسن به دل ندارد. رحمان از سوري، كه در خانه ي كاكامصطفي ساكن است، هتك حيثيت مي كند، و دختر به خانه اي عمومي پناه مي برد. عباس (محسن آراسته) شايع مي كند كه كريم سوري را بي سيرت كرده، و كاكا مصطفي كه به كريم ايمان دارد خود را به عنوان متجاوز معرفي مي كند. فقط كريم و مادر كاكا مصطفي (نادره) يقين دارند كه كاكامصطفي به مصلحت خود را بدنام كرده است. رحمان در مرافعه اي به كار خود اعتراف مي كند و در امام زاده از كاكامصطفي قول مي گيرد كه راز او را محفوظ نگه دارد. كاكامصطفي سوري را مي يابد و به خانه مي برد. برادران بي بي حسن از زندان آزاد مي شوند و كاكامصطفي را به ضربه ي چاقو مضروب مي كنند. رحمان سر مي رسد و حقيقت را فاش مي كند، و بر نجابت و امانت داري كاكامصطفي شهادت مي دهد. 

4 -  ناجورها (۱۳۵۳)
خلاصه داستان : رضا بازارچه (رضا بيك ايمانوردي) كه با دوستش غفور در كار قاچاق است محموله اي را به سلمان تحويل مي دهند. رضا توسط ژاندارم ها دستگير مي شود و غفور از سلمان كيف محتوي پول قاچاق را طلب مي كند. سلمان كيف را به زني سپرده است، و غفور و بشير (علي آزاد) كيف را از زن پس مي گيرند و بشير از زن هتك حرمت مي كند. سحر به شوهرش اسلام (محمدعلي فردين) مي گويد كه اسم يكي از متجاوزان رضا بازارچه بوده است. اسلام به شهر مي رود و رضا را در زندان ملاقات مي كند. وقتي اسلام در يك دعواي ساختگي به زندان مي افتد آن دو را به زندان ديگري منتقل مي كنند. اسلام و رضا بر اثر تصادف اتومبيل شان مي گريزند، و اسلام وقتي به روستاي زادگاهش مي رسد همسرش خودكشي كرده است. وقتي مادر اسلام رضا را مي بيند شهادت مي دهد كه او متجاوز نبوده است. رضا از نشاني هايي كه پيرزن مي دهد غفور را مي شناسد و با اسلام درگرفتن انتقام از غفور همراه مي شود. آنها از طريق غفور به بشير مي رسند و اسلام بشير را از پا درمي آورد و با رسيدن ژاندارم ها خود را تسليم مي كند. 

 

5 -  ميعادگاه خشم (۱۳۵۰)
خلاصه داستان : قدم همسرش را كنار رودخانه رها مي كند تا ساعتي بعد به او ملحق شود. وقتي قدم بازمي گردد با جسد همسرش مواجه مي شود كه به عنف از او هتك حرمت شده است. قدم در كنار جسد همسرش كمربندي را مي يابد كه خود سال ها پيش به هاشم بخشيده است. قدم به همراه برادر همسرش سراغ هاشم مي روند و او با اكراه مي گويد كه كمربند را به پسرش بخشيده است. قدم موضوع قتل همسرش را براي هاشم بازگو مي كند، و وقتي پسر هاشم را گرفتار مي كنند به خواهش هاشم فرزندش را بر او مي بخشند، اما پسر كه نسبت به بخشش قدم ترديد دارد با چنگك به ايرج حمله مي كند و او را از پادرمي آورد و خود بر اثر سقوط از پشت بام كشته مي شود. 

6 -  كوچه مردها (۱۳۴۹)
خلاصه داستان : «حسن» و «علي» در دوستي پايدارند ولي وجود «اعظم» كه هر دو شيفته اش هستند باعث مي شود كه «قاسم» مرد شرور محله براي ايجاد نفاق بين آن دو بكوشد و پس از ماجراهايي، سرانجام حسن در راه اثبات دوستي اش با علي طي حادثه اي به شدت زخمي مي شود و در آغوش بهترين دوستش ديده فرو مي بندد و اعظم را به او مي سپارد.


نظرات بینندگان
k-1
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۰۴ - ۲۱ مهر ۱۳۹۰
۲۵
۱۳
خدایا از دست ضرغامی به کجا باید پناه برد؟؟؟
علیرضا
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
به نظر من این فیلم جزو معدود فیلم های آموزنده سیما در چند سال گذشته بوده
k-1
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
اقا علیرضا حرف شما کاملا درسته اما این .......... کلا ادم مورد داریه.
سعید
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۳۳ - ۲۱ مهر ۱۳۹۰
۲۹
۱۷
پسر نوح هم خلاف کرد چه ربطی به نوح داره.
ملاک زمان حال است نه دیروز.
خوشحالم که با این نویسنده بزرگ وکارهایش اشنا شدم
علیرضا
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
داش!آبگوشت یادت نره!
پیازم بذار تنگش!

(بالاخره باید یه4نفر باشن که اینارو ببینن و گرنه که نمی ساختنشون!)
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
کدام نویسنده بزرگ - او افتضاح به بار آورده - منصف باشیم
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۰۸ - ۲۱ مهر ۱۳۹۰
۱۷
۱
كليه سريالهاي صدا وسيما مثل هم است يك خانواده ابتدا دچار مشگلات مي شود و طي مدتي روز بروز بر مشگلات اضافه مي شود ودر پايان يكسبه همه خوشبخت مي شوند
اما نكته اين است كه رسانه ملي بايد واقعيتهاي اجتماعي را به تصوير بكشد نه تبليغ مدرنيسم و زندگي پولدارها را به رخ مردم بكشد آيا صدا وسيما با زير مجموعه وهنرپيشه ها ميتواند الكوياخلاق اسلامي براي ملت ايران باشد؟
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۲۱ - ۲۱ مهر ۱۳۹۰
۲۱
۵
1_تعدادی از فرزندان مقامات کشوری هم دستکمی از سینا مطلبی ندارند
2_فیلم هایی که نام بردید شاید صحنه های مبتذلی داشته باشند اما پورنو محسوب نمی شوند
ریحانه
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۰۲ - ۲۱ مهر ۱۳۹۰
۱۵
۶
ازتون ممنونم که این اطلاعات قشنگ رو در اختیار ما گذاشتید.اما پدر لیلا فروهر هم بعد از انقلاب بازی کرد و آثار قشنگی هم از خودش بجا گذاشت.
علی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۲۵ - ۲۱ مهر ۱۳۹۰
۰
۲
کلیه داستان های ایرانی و هندی و ......... مثل هم هستنند . تو همین مایه ها حالا با طعمی تلخ . ترش . شور و یا شیرین تر ؛؛ چکار باید کرد . لابد حسن هم در فیلم سال 1349 میبایست هنگام جان کندن یا علی را با ضربه چاقو میکشت . و یا اعضم را با کشتنش با خود می برد آن ور آب ؛؛
رضا
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۱۴ - ۲۱ مهر ۱۳۹۰
۱۸
۳
شما واقعا معنای پورنو رو نمی دونید؟ اگر دارید اطلاع رسانی می کنید لااقل با صداقت و دقت این کار رو انجام بدید.
علی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
اخوی! از تو تعجب می کنم که از این عده جوجه خبرساز(نه نگار!) دارای رانت فامیلی توقع داری که بفهمند چی میگن! اینها اول حرف می زنند بعد فکر می کنند!
-
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۹:۲۲ - ۲۱ مهر ۱۳۹۰
۶
۱
به نظر من اگر به نقد خود سریال ستایش می پرداختید بهتر بود ... سریالی که یک زن مثلا مومنه را در تقابل با دین قرار داده و چه جالب که همه حق را به او می دهند ... اگر ستایش مومن است چرا به انچه دینش گفته( ولو بر خلاف میلش باشد) گوش نمی دهد؟چادر به سر کردن و کفش فوتبالی خریدن برای بچه یتیم که نشانه ایمان نیست.بزرگترین امتحان زندگی وی جایی بود که خواسته شرع را در تقابل با خواسته خودش دید اما به جای دین حرف خودش را به کرسی نشااند
ناشناس
|
GERMANY
|
۲۱:۳۴ - ۲۱ مهر ۱۳۹۰
۵
۵
به به چه زوج و چه کلأ خانواده گل و بلبلی!!
ساعد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۳:۵۴ - ۲۱ مهر ۱۳۹۰
۵
۱۱
من هفته ای یکبار اگر فرصت کنم به صراط سر میزنم، توی هر پیج یک اظهار نظری از آقا یا خانم k1 داریم، برام سئواله که ایشون واقعاً کار و زندگی نداره، از همه چیز سر در میاره ؟ هنر، اقتصاد، سیاست و ... افاضات ایشون همه جا هست ... جان من صراط این کامنت بزار ببینیم این دوستمون داستانش چیه ؟ نکنه از بچه های تحریریه خودتونه ...
k-1
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
صراط در روز بین 3 تا 5 خبر اصلی روی خروجی سایت قرار میده که اگر شخصی در همه ی این خبر ها نظر بگذاره نهایتا میشه 20 دقیقیه ایا این زیاده؟ اما منم بیشتر در سیاست نظر میدم و الانم به خاطر اینکه ضر........ با رییس جمهور مشکل پیدا کرده این کامنت رو گذاشتم.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
مسوولین باید پاسخگویی از k-1 یاد بگیرن .
k-1
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
جناب ناشناس یعنی چی؟؟؟!!!
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
فقط صراط تنها نیست که بلکه در سایت های م........، ع.......... و ... نیز K-1 حضور دارد. واقعا او کیست؟
k-1
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
خب شما در اون سایت ها چی کار می کردید؟؟؟!!!
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
k-1 من اون ناشناسیم که پرسیدی یعنی چی ؟ از پاسخگوییت حمایت کردم . منظورم اینه که وقتی یه حرف و حدیثی راجع به هرکسی هست یاید جواب بده و گرنه ایجاد ابهام میکنه !
k-1
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
ممنون خواستم مطمئن شم.
k2!!!
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
جناب ساعد جسارتا به تو چه؟
وکیل وصی مردمی؟
آمریکا و رفقاش! رسما تو فضای سایبر ایران و کامنت گذاری فعالیت دارن کسی شما رو متهم می کنه؟
بعدشم به نظر شما k1 اگر مشکوک باشه مجبوره که با هر دفعه و تو هر سایتی با همین اسم کامنت بذاره؟!!
دوست عزیزم k1 ان شاءالله که همیشه و در تمام زندگیت موفق باشی
پرتوی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۰۱ - ۲۲ مهر ۱۳۹۰
۱
۰
اگر برای محصولات مبتذل این افراد و بازی آنها صدا و سیما خریدار نباشد . این فرد و اینگونه افراد اصلاح می شوند . و نان خودشان را در انحراف و تباهی جامعه جستجو نمی کنند .
سارا
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۱۴ - ۲۲ مهر ۱۳۹۰
۳
۱
خوبه ماشاء ا.. نشستین همه فیلم ها رو هم خودتون تا آخرش دیدین!!!!
اگه بد بود چرا دیدییییییین؟؟؟؟؟؟؟؟؟
بعدشم قبل از انقلاب خیلی ها، خیلی کارا کردن...الان که ما چیزی ندیدیم .... والااااااا
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
بیا خودم نشونت میدم عزیزم
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
نشون خانوادت بده
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۴۴ - ۲۲ مهر ۱۳۹۰
۰
۰
این فیلمهای قبل از انقلاب که گفتی فیلم معمولی بود البته با صحنه های پر محتوا ! این سریالم که گفتی سریاله منتها بدون ..... ! تا اونجا که ما تحقیق کردیم ...................................................................................... ! خدا آخر و عاقبت همه را به خیر کنه .
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
این چه وضع سانسوره صراط ! هرکی پیش خودش 100 تا فکر ناجور میکنه راجع به اون تیکه از حرفم که سانسور کردی ! آخه خداییش جمله میرن سر اصل مطلب سانسور داره ؟ یعنی انقدر پاستوریزه هستین !؟
عاشق امام خامنه ای
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۵۵ - ۲۲ مهر ۱۳۹۰
۲
۲
واقعا متاسفم/تمام برنامه ها سراسر ضد ارزش شدن بعد میگن چرا جامعه اینجوریه؟ خب معلومه دیگه همچین برنامه هایی که به خورد مردم میدن جامعه ازاین بهتر هم نمیشه
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۳۳ - ۲۲ مهر ۱۳۹۰
۱
۱
علاوه برمطالب فوق این سریال مبلغ ویرانی خانواده هاشده است ودختران بدون هیچگونه هماهنگی باخانواده می توانند زوج خودرا انتخاب وخانواده ایشان نیز مجبوراست بعد از مدتی تسلیم شوند راستی چند درصد از این ازدواج ها موفق بوده است ! آیا کسی در تلوزیون نسیت که خانواده ودختر داشته باشد!
محمد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۰:۴۳ - ۲۲ مهر ۱۳۹۰
۶
۱
فعلا حال مهم است نه ماضی ....
حسین
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۷:۰۱ - ۲۳ مهر ۱۳۹۰
۲
۱
این چه مطلبی هست. اگر نسبت به سریال ستایش نقدی دارد، صریح بنویسید ولی بردن آبروی مردم به این بهانه که قبلا چه کار کرده یا پسر و عروسش چه کاره اند بد اخلاقی است.
سعيد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۷:۴۷ - ۲۳ مهر ۱۳۹۰
۱
۰
11 سال پيش وقتی آقای لاريجانی رئيس صدا و سيما بود يك همچين فيلمی نشان داد كه اسمش كنفرانس برلين بود. در اون فيلم يك زن شروع به رقصيدن كرد و يك مرد به طور كامل برهنه شد. البته اون فيلم ........... محسوب نمی شود بر منكرش لعنت!!!
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۹:۰۴ - ۲۳ مهر ۱۳۹۰
۳
۱
وقتي مي‌گوييم موسوي نخست‌وزير مورد حمايت امام بود ميگوييد ميزان حال افراد است. جاي ديگري كه مي‌خواهيد كسي را بكوبيد گذشته‌اش را ميزان مي‌گيريد. اين نشان از چيست؟
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
این نشان از اینه که سیاست ما از دیانتمان هم جلو زده ! یعنی ممکنه از این فرصت های ناب دیگه پیش نیاد !
س
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۳۸ - ۲۳ مهر ۱۳۹۰
۰
۰
در پاسخ به آقای - اولاً هر قانونی که حرف شرع نیست (در شرع صحبت از ولایت -یعنی تصمیمات اساسی زندگی مثل ازدواج- است و نه حضانت که همان بزرگ کردن بچه است)، ثانیاً کجای شرع گفته پدربزرگ می تواند مادری را از دیدن فرزندش محروم کند؟ اگر دقت کنید این فرار وقتی پیش آمد که ستایش فهمید فردوس چنین قصدی دارد (که هم خلاف شرع و هم خلاف قانون است ولی قانون ضمانت اجرایی مناسبی برای پیشگیری از آن ندارد)
البته من از موافقین این سریال نیستم و به نظر من هم اشکالات جدی دارد اما این حرف ایشان هم کاملاً غلط است که باید این شبهه را رفع می کردم
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۰۳ - ۲۳ مهر ۱۳۹۰
۰
۰
این مشکلات در .................... فراوانه منتها کو گوش شنوا ! شما نگاهی به برنامه رادیو هفت از شبکه آموزش بیندازید از متنهای نامناسب تا پخش ترانه های طاغوتی باکلیپ هایی از نیکی کریمی و فیلمهای مشکل دار و....... برادر داخل صدا و سیما هم .....که بیا و ببین!!
صفدر
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۰۴ - ۲۳ مهر ۱۳۹۰
۰
۰
اقا با این تفسیرهای کا شما کردید مخواید بگید سریال ستایش ........... هست؟
رضا خورشيدي
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۳:۵۲ - ۲۴ مهر ۱۳۹۰
۰
۰
من نمي دونم اون خانوم براي چي داره از دست اون حاجي فرار مي كنه در هرصورت غير از قسمتاي تا مرگ شوهر ستايش بقيه رو نيگاه نكردم . يه حس بدي بهم دست ميده يك حس حماقت همراه با خنگي طرف(هرچند حماقت همون خنگيه).
جايي نوشته بود كه ديدن فاكس نيوز احمق ميكنه به نظر من ديدن اين سريال هم آدمو احمق ميكنه .چرا؟ چونكه سريالي كه سر و تهش با هم نمي خونه و اصلا معلوم نيست دنبال چيه اين سريال.
به نظرم سريال جومونگ و آيسان كره اي صدتا به اين مزخرفات..... مي ارزه.
به خداوند عالم قسم غير از حقيقتي كه فهميدم چيزي نگفتم.
كوروش
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۰۲ - ۲۵ مهر ۱۳۹۰
۰
۲
صراط تو كه اينقدر كوته فكر نبودي ، 2 روز در دنيا قابل دستيابي نيست ، ديروز و فردا
هنرمند متعلق به زمان ، مكان يا دوره خاصي نيست
اونها رو آلوده به سياست نكن
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
هنرمند بله . ما داریم درباره ی بی هنرها صحبت می کنیم.
ناشناس
|
UNITED STATES
|
۱۶:۵۹ - ۲۶ مهر ۱۳۹۰
۰
۱
afarin baba film farsi vase shoma halale bara ma haram akhavi ........... khodeti
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۳۸ - ۲۷ مهر ۱۳۹۰
۰
۰
اینهمه دروغگویی را از ...................... - ........... بی بصیرت به ارث برده اید یادتون نره آخرتی هم هست لقمه حرام خوردن نتیجه اش میشه سایت ضد دین حنیف شما.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۲:۳۴ - ۲۸ مهر ۱۳۹۰
۰
۱
اینایی که نوشتید فیلم............ نیست عزیز برادر
....................................................................................................
سکا
|
UNITED STATES
|
۰۵:۲۶ - ۰۷ بهمن ۱۳۹۰
۰
۱
سلام.
در باره ی کار های عجیب صدا و سیمای جمهوری در نام گذاری شخصیت های منفی فیلم و سریال ها از ایرانی و حماسی-پهلوانی شاهنامه ئی چیست؟! مگر اسامی غیر حساس و متداول در جامعه کم است که چنین روی کرد ناپسندی صورت می گیرد مثلا:
فریدون, جمشید, کیومرث, آرش, سیاوش, اسفندیار, رستم, گودرز و غیره! صدا و سیمای . جمهوری اسلامی چه پدر کشته گی با این نام ها دارند؟! مثلا چرا در سریال پر مخاطب ستایش منفی ترین و بدترین شخصیت را نامش فریدون است؟! فریدون در شاهنامه کسی هست از زر و زور حکومت به نفع ایران کناری می کند و به گوشه ئی رفته و به تزکیه نفش می پردازد! آیا درست است به نام ها و یادمان های فرهنگی و ادبی چنین جفایی کرد؟! در ضمن اصلا انتخاب نام ها با واقعیت جامعه نیست و حال بنا بر غیر واقعی است دست شان برای گزینش نام های غیر حساس باز است.
آیا قحط نام (به راحتی با افزودن ی می توان نام خانوده گی ساخت) است؟! برای شخصیته های منفی چند نمونه قابل توجه نویسنده گان و سازنده گان و تهیه کننده گان و مسئولین چند مورد ذکر می کنم:
اصغر, مراد, غلام, بندر, شاهین, گرگین, تیمور, چنگیز, آتیلا, غضنفر, کامبیز, عقاب, سوزی, سرابی, مردابی, پیچکی, لادن, ساشا, ملولی, رنگی, قوامی, رئیسی و...
لطفا نظرم را انعکاس دید. با تشکر.