۰۹ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۰:۳۷

در دیدارهای واعظی با مراجع تقلید چه گذشت؟

اهتمام دولت برای ارتباط بیشتر با علما| حل مشکلات معیشتی و اقتصادی در اولویت دولت است
کد خبر : ۳۷۸۴۶۹
رئیس‌ دفتر رئیس‌جمهور در نخستین ماه آغاز دولت دوازدهم با مراجع تقلید و علمای عالیقدر دینی دیدار کرد و برای کسب موفقیت قوه مجریه در چهار سال آینده از آنها رهنمود گرفت.

به گزارش خبرآنلاین، محمود واعظی رئیس دفتر رئیس جمهور در ابتدای کار دولت دوازدهم و به مناسبت هفته دولت به شهر قم سفر کرد تا به نمایندگی از حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی و اعضای کابینه، عید قربان را به مراجع عظام تقلید تبریک بگوید و سلام رئیس جمهور را به ایشان ابلاغ کند.

مراجع عظام تقلید دولت را به داشتن زبان خوش در ارتباطات بین المللی، رفع کمبودهای اقتصادی کشور و مشکلات معیشتی مردم، رونق فضای کسب و کار، شنیدن نقد و نظرات منتقدان، اصلاح نظام بانکی و برچیدن معضل قاچاق از عرصه اقتصادی کشور، توجه به فرهنگ، اخلاق و دین مردم و تقویت ارتباطات سه قوه توصیه کردند. در این دیدارها همه علمای عالیقدر نیز برای توفیق دولت در انجام امور اجرایی کشور و برآورده کردن توقعات مردمی دعا کردند.

اهتمام دولت به ارتباط با مراجع، علما و روحانیت برای کسب رهنمودهایشان، پاسداشت مشارکت حداکثری در انتخابات ریاست جمهوری با پاسخگویی مناسب به مطالبات و حل مشکلات مردم به ویژه در حوزه های معیشتی و اقتصادی، ضرورت تعامل بین نهادها و ارکان حاکمیت و نزدیکی و همدلی گروه های سیاسی برای حفظ آرامش کشور، از محورهای اصلی صحبت واعظی با مراجع عظام تقلید بود.