۱۳ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۲:۲۰

ربع پهلوی فاتحه سلطنت را خواند

پیشتر نیز رضا پهلوی در مصاحبه‌ای با رادیو فردا به نوعی انصراف خود از ادعای پادشاهی ایران را اعلام کرده بود.
کد خبر : ۳۷۸۸۰۱
صراط:  ربع پهلوی از ریاست شورای موسوم به "شورای ملی ایران” استعفا داد. این شورا محلی برای گردهم‌آیی و برنامه‌ریزی سلطنت طلبان بود. این عمل به معنای فروپاشی "شورای ملی ایران” و سلطنت طلبان است.

به گزارش جام نیوز، «ربع پهلوی» که ریاست شورایی خود خوانده به نام «شورای ملی ایران» را به عهده داشت طی بیانیه‌ای از ریاست این شورا استعفا داد. رادیو زمانه در خبری تحت عنوان «رضا پهلوی ریاست خود را تمدید نکرد؛ بحران در میان سلطنت‌طلبان» در این مورد نوشت: رضا پهلوی که رئیس سازمان بحران‌زده‌ای به نام "شورای ملی ایران” است، در بیانیه‌ای اعلام کرده است که ریاست خود بر این سازمان را تمدید نمی‌کند.

 

"شورای ملی ایران” در فروردین سال ۱۳۹۲ با هدف جمع کردن سلطنت‌طلبان گرد یک سازمان تشکیل شد اما از ابتدا دچار چند دسته‌گی بود و در میان سلطنت طلبان پذیرش عمومی نیافت و همه آنها با آن همراه نشدند. حتی عده‌ای شروع به انتقاد علنی از شاهزاده کردند. تلویزیون‌های لوس‌آنجلس که ابتدا مدافع "شورای ملی ایران” به رهبری رضا پهلوی بودند، به تدریج به تقابل با آن افتادند. در فایل صوتی‌ای که از رضا پهلوی منتشر شده او آنها را "تلویزیون‌های فکسنی” می‌خواند.

 

رادیو زمانه می‌افزاید: رضا پهلوی با بیانیه جدید می‌خواهد از نقش حکومت‌گر که به صورت ریاست بر "شورای ملی ایرانیان” بروز می‌کرد، دست بکشد. این در عمل به معنای فروپاشی "شورای ملی ایران” است که چهار سال پیش در پاریس تشکیل شد.
 

امپراطوری دروغ نیز در خبری با عنوان «شورای ملی «ربع پهلوی» بی‌صاحب شد!» در این مورد نوشت: شکست‌های پیاپی «ربع پهلوی» و دیگر مخالفان حکومت ایران در این شورای پرحاشیه، در نهایت کار را به جایی رساند که بانی آن، ناامیدی خود را از موفقیت‌آمیز بودن فعالیت‌های «شورای ملی ایران» اعلام داشته و رسما از ریاست آن کناره‌گیری کرد و این شورای غیرملی را بی‌صاحب و رهبر رها کند.

 

پیشتر نیز رضا پهلوی در مصاحبه‌ای با رادیو فردا به نوعی انصراف خود از ادعای پادشاهی ایران را اعلام کرده بود.


در پایان باید گفت جریان سلطنت طلب روز به روز به انزوای خود در نزد ملت ایران بیش‌تر واقف شده است و این اتفاقات به صورت آشکار نشاندهنده حذف شدن این جریان از معادلات سیاسی ایران است.