۱۹ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۰:۲۳

تجمع دانشجویان مقابل دفتر سازمان ملل در تهران

دانشجویانان با در دست داشتن پلاکاردهایی شعارهایی نظیر "ای امت محمد به پا خیز به پا خیز"، "مرگ بر آمریکا"، " مرگ بر اسرائیل و استکبار"، "دانشجو بیدار است از استکبار بیزار است" سردادند.
کد خبر : ۳۷۹۴۹۱
صراط: جمعی از دانشجویان و جوانان عصر روز یک‌شنبه با تجمع مقابل دفتر سازمان ملل در تهران از کشورهای اسلامی و مجامع بین‌المللی به ویژه سازمان ملل خواستند به سکوت خود در قبال کشتار مسلمانان میانمار پایان دهند.
 
کوهی‌مقدم نماینده دفتر تحکیم وحدت که در این تجمع حاضر بود با بیان اینکه سازمان ملل استانداردهای دوگانه‌ای را در پیش گرفته است افزود: واکنش‌ها در قبال حملات پاریس با کشتار در یمن و میانمار قابل قیاس نیست و این خود نقض حقوق بشر است چون یک روز پس از حملات پاریس شورای امنیت تشکیل جلسه داد، ولی در خصوص میانمار چه کردند؟ آنها باید از کشتار مسلمانان در میانمار جلوگیری به عمل آورند و اقدامات جدی انجام بدهند.
 
در ادامه گلرو نماینده اتحادیه‌های دانشجو هم اقدامات حکومت میانمار را جنایت‌کارانه خواند و سکوت کشورهای اسلامی به ویژه کشورهای حاشیه خلیج فارس در این زمینه را محکوم کرد و گفت: ما خواستار اتحاد کشورهای اسلامی و ورود سران سه قوه کشورمان به مساله میانمار هستیم.

دانشجویانان با در دست داشتن پلاکاردهایی شعارهایی نظیر "ای امت محمد به پا خیز به پا خیز"، "مرگ بر آمریکا"، " مرگ بر اسرائیل و استکبار"، "دانشجو بیدار است از استکبار بیزار است" سردادند.

هم‌چنین حاجی دلیگانی نماینده مجلس شورای اسلامی با حضور در این تجمع و با اشاره به آیاتی از قرآن کریم که از مسلمانان می‌خواهد در قبال ظلم به هم‌نوعانشان سکوت نکنند، گفت: مگر صدای مسلمانان میانمار را نمی‌شنوید؟ مگر ما پیرو پیامبری نیستیم که گفت هر کس فریادی بشنود که مسلمانان را به یاری بطلبد و یاریش نکنند مسلمان نیست؟
وی ادامه داد: مگر پیرو علی (ع) نیستید که گفت یاور مظلومین باشید؟ آیا مردم میانمار مظلوم نیستند؟

این نماینده مجلس خاطرنشان کرد: ای مسلمانان امروز مردم میانمار سوزانده، سرشان بریده و از وطنشان آوره می‌شوند. همه این جنایت‌ها زیر سر آمریکا، انگلیس و رژیم صهیونیستی و به تبعیت آنها دولت و ارتش میانمار است.

وی ادامه داد: چه شده است که امثال سازمان ملل ساکت هستند؟ این کشتار نسل کشی و جنایت علیه بشریت نیست؟ در مقابل کشتن حیوانات اقدام می‌کنید ولی امروز در برابر کشتار میانمار سکوت کردید.

حاجی دلیگانی گفت: آمریکا و استکبار بدانند ما پوزه آنها را به خاک میزنیم. ما به وصیت امام (ره) بسیج جهانی تشکیل خواهیم داد و به فرموده رهبری همان‌طور که جبهه مقامت را تشکیل دادیم آن‌را در تمام دنیا گسترش و با استکبار جهانی مقابله خواهیم کرد.

این نماینده مجلس خطاب به تجمع‌کنندگان افزود: آفرین به شما دانشجویان که به موقع اذان سر دادید تا نماز ملت قضا نشود. به سازمان ملل هم می‌گوییم اگر در قبال سال‌ها کشتار و آوارگی هزاران مسلمان در میانمار سکوت نمی‌کردید امروز شاهد این وضعیت نبودیم. دانشجویان شما از تشکیل بسیج جهانی برای مقابله با کشتار مسلمانان حمایت کنید.
وی ادامه داد: امروز باید تجهیزات برای دفاع به دست مردم میانمار برسد. امروز نیاز است ساختار معیوب سازمان ملل و شورای امنیت تغییر کند. هلال احمر و صلیب سرخ جهانی، مقامات کشورمان و رسانه ها باید از مردم مظلوم میانمار حمایت کنند. متاسفانه مجلس همیشه در مقاطع حساس تعطیل می‌شود و وزارت خارجه هم باید از لاک تدافعی خود خارج شود.
به گزارش ایسنا،‌ احد آزادی‌خواه سخنگوی کمیسیون فرهنگی نیز با تاکید بر این‌که فریاد کمک مردم میانمار را باید به گوش دنیا برسانیم خاطرنشان کرد: امروز در میانمار شاهد نسل کشی مدرن هستیم و باید این حرکت غیر انسانی را محکوم کرد.

وی ادامه داد: شاهد بودید در کشورمان اولین فردی که در قبال کشتار مسلمانان موضع‌گیری کرد مقام معظم رهبری بود. برای استمرار این حرکت باید مسائل موجود را شناسایی کرد.
آزادی‌خواه ضمن انتقاد از سیاست‌های اسرائیل و آمریکا در منطقه گفت: شرایط بحرین، یمن و مصر را دیدیم. این آزادی بیان آمریکا است. من حدود یک سال با دانشجویان میانمار ارتباط داشتم. مدافعان فتنه‌گران در سال ۸۸ امروز در میانمار مسلمان‌کشی راه انداخته و کودکان را می‌کشند. امروز میانمار است فردا نوبت ما است.آنها که اولویت‌شان را رفع حصر قرار دادند امروز بدانند و ببینند چه خبر است.

زاکانی نماینده پیشین مجلس هم در این تجمع خاطرنشان کرد: همسر و فرزند رییس‌جمهور ترکیه برای ظاهرنمایی هم که شده است به دیدار آوارگان میانمار رفتند ولی مسوولان کشورمان در این رابطه چه کردند؟ دستگاه‌های کشور به وظیفه خود عمل نکردند و امروز نوبت نخبگان است. این تجمع هم برای رساندن اعتراض به سکوت در قبال کشتاری است که دست کشورهایی مثل چین و سایرین هم در آن دیده می‌شود.
به گزارش ایسنا، هم‌چنین در پایان بیانیه دانشجویان در حمایت از مسلمانان میانمار و محکومیت کشتار آنها قرائت شد.