۲۰ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۵

دومین استعفای تئاتری دولت دوازدهم

مهرداد رایانی مخصوص، مدیر امور بین‌الملل اداره کل هنرهای نمایشی در یک پست اینستاگرامی از سمت خود استعفا داد.
کد خبر : ۳۷۹۵۱۲
صراط: مهرداد رایانی مخصوص در حساب اینستاگرامی خود نوشته است «بعد از ٢ سال، روز آخر کاری در مدیریت امور بین الملل مرکز هنرهای نمایشی هم به پایان رسید؛ نقطه تمام. ١٩ شهریور ١٣٩٦.»

به گزارش باشگاه خبرنگاران این دومین استعفای مهم در اداره کل هنرهای نمایشی است. پیش از این نیز رحمت امینی پس از انتشار گزارشی از تلویزیون با محتوایی علیه نظارت در تئاتر از شورای نظارت و ارزشیابی خداحافظی کرد. اگرچه این استاده دانشگاه تهران هدفش از این رفتن را تمرکز بر امور دانشگاهی اعلام کرد؛ رایانی مخصوص که عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد است چنین نظری را اعلام نکرده است تا علت استعفایش نامشخص باشد.

برخی از او با عنوان یکی از گزینه‌های مدیریت تئاتر در دولت جدید نام می‌برند و این در حالی است که مدیریت رایانی مخصوص در تئاتر شهر همواره مورد انتقاد اصحاب هنر و رسانه بوده است.

رایانی مخصوص تجربه سردبیری مجله نمایش را نیز در کارنامه خود دارد و در دو دوره دبیری سعید اسدی یکی از شخصیت‌های شاخص در بازگشت گروه‌های اروپایی به جشنواره فجر بوده است؛ اگرچه انتخاب‌هایش در این دو دوره با انتقادهایی مواجهه بوده است.

اما شاید مهمترین پروژه رایانی مخصوص در دفتر امور بین‌الملل بازار بهاره تئاتر با حضور کمپانی‌های تئاتری اروپایی و آسیایی بود که هیچ وقت عملی نشد. این درحالی بود که با وجود اعتراض روزنامه‌نگاران و سالن‌داران نسبت به ابهامات این رویداد، او از برنامه خود دفاع کرده بود.