۳۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۸:۵۶

بمبی که خانواده بثینه را در یمن کشت، آمریکایی بود

سازمان عفو بین الملل روز جمعه اعلام کرد در حمله هوایی ائتلاف تحت رهبری سعودی در یمن، از یک بمب ساخت آمریکا استفاده شده که موجب کشته شدن کودکان شد و یک دختر بچه را در صنعا یتیم کرد.
کد خبر : ۳۸۱۱۱۵
صراط: سازمان عفو بین الملل روز جمعه اعلام کرد در حمله هوایی ائتلاف تحت رهبری سعودی در یمن، از یک بمب ساخت آمریکا استفاده شده که موجب کشته شدن کودکان شد و یک دختر بچه را در صنعا یتیم کرد.
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، این سازمان مدافع حقوق بشر بقایای این بمب را در محلی که به آن اصابت کرده بررسی کرده است. این بمب در تاریخ 25 اوت دو ساختمان را در منطقه مسکونی « فج عطان » در جنوب صنعا از بین برد و 16 کشته برجا گذاشت که هفت نفر از آنها کودک بودند. 
لین معلوف مدیر بخش تحقیق درباره خاورمیانه در عفو بین الملل گفت « ما اکنون قطعا می توانیم بگوئیم بمبی که پدر و مادر « بثینه » ، برادران و خواهرانش و همچنین غیرنظامیان دیگر را کشت، ساخت آمریکا بوده است. »
عفو بین الملل به دختر بچه پنج ساله ای اشاره می کند که عکس او پس از مرگ والدین و پنج برادر و خواهرش از طریق شبکه های اجتماعی در سراسر دنیا منتشر شده است. 
یک روز پس از این حمله مرگبار، ائتلاف سعودی به اینکه مسئول این حمله بوده است اعتراف کرد و از «‌ اشتباه فنی » سخن گفت. 
یان ایگلند رئیس شورای نروژی آوارگان روز جمعه در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک به سرنوشت غیرنظامیان یمنی اشاره کرد و گفت : « همسایگان و قدرت های منطقه ای به این مناقشه دامن می زنند در حالی که غیرنظامیان بهای جنگ را می پردازند. »