۰۱ مهر ۱۳۹۶ - ۱۹:۱۵

نیروهای سوری به مرز الرقه رسیدند

ارتش سوریه و همپیمانانش چندین روستا را در حومه های دو شهر دیرالزور و حمص آزاد کردند و به مرز اداری استان الرقه رسیدند.
کد خبر : ۳۸۱۲۸۹
صراط: ارتش سوریه و همپیمانانش چندین روستا را در حومه های دو شهر دیرالزور و حمص آزاد کردند و به مرز اداری استان الرقه رسیدند.

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، علاوه بر پیشروی نیروهای سوری در دیرالزور و حمص و آزادسازی مناطقی جدید، یگانهای دیگری از ارتش سوریه و متحدانش حمله گسترده تروریستها به مناطق نظامی در شمال حماه را دفع کردند و خسارتهای سنگینی به آنان وارد آوردند.

عملیات ویژه ارتش سوریه و همپیمانانش علیه افراد مسلح وابسته به داعش که در حومه غربی دیرالزور باقی مانده اند، به آزادسازی روستاها و مناطق معدان عتیق، الشیحه، الحماه الشامی، الحلبیه، الزلبیه، وادی ابو شهری، القصبی، کوه القصبی و التبنی انجامید. نیروهای سوری با آزادسازی این مناطق به مرزهای اداری استان الرقه رسیدند، و پس از آنکه راه فرات به سمت الرقه در کنترل این نیروها در آمد، به پیشروی خود به سمت شهر معدان در حومه شرقی الرقه ادامه می دهند.

در کرانه شرقی رود فرات، ارتش سوریه و همپیمانانش دو روستای مظلوم و خشام را پس از درگیری های شدید با داعش که به کشته شدن شمار زیادی از تروریستها انجامید، آزاد کردند. این در حالی است که نیروهای سوری به تعقیب تروریستهای فراری در منطقه حویجة صقر که بیش از شصت درصد از آن تحت تسلط ارتش سوریه است، ادامه می دهند.

اما در مرکز سوریه، ارتش سوریه و همپیمانانش پنج منطقه جدید در حومه شرقی حمص را آزاد کردند که عبارتند از مزین البقر، المشیرفه شمالی، رسم الطویل، جورة النزال و مسیعید. در این عملیات خسارتهای مادی و جانی سنگینی به داعش وارد آمد.

در حماه نیز، ارتش سوریه و متحدانش مجموعه کاملی از افراد مسلح وابسته به داعش را که از بیست تروریست تشکیل شده بود، از بین برد. این تروریستها تلاش می کردند از محور وادی العتیب در حومه شرقی حماه نفوذ کنند و به مناطق تحت کنترل گروه تروریستی جبهه النصره در حومه ادلب منتقل شوند. 

نیروهای سوری همچنین حمله ای گسترده به مواضع نظامی در اطراف الطیلسیه، تپه السوداء و القاهره در شمال شهر حماه را که به دست جبهه النصره و گروه های تروریستی همپیمان با آن صورت پذیرفت، دفع کردند و خسارتهای سنگین مادی و جانی به آنان وارد آوردند.