۰۴ مهر ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۶

طی 10 روز 1300 کیلومترمربع از خاک رقه و دیرالزور آزاد شد

ارتش سوریه و نیروهای مقاومت در عملیات ده روزه خود در ریف استان‌های رقه و دیرالزور موفق شده است 35 شهر، شهرک و روستا را از تروریستهای داعش پس بگیرند.
کد خبر : ۳۸۱۸۲۰
صراط: ارتش سوریه و نیروهای مقاومت در عملیات ده روزه خود در ریف استان‌های رقه و دیرالزور موفق شده است 35 شهر، شهرک و روستا را از تروریستهای داعش پس بگیرند.

به گزارش فارس، در حالی که حضور داعش در غرب استان دیرالزور به پایان رسیده است ارتش سوریه و نیروهای مقاومت به عملیات نظامی خود در این استان ادامه میدهند.

دیده بان حقوق بشر سوریه گزارش داد که عملیات نظامی ارتش سوریه در ریف شمال غربی و شرق دیرالزور، کرانه شرقی، غربی و جنوبی رود فرات و ریف شرقی رقه پیشروی زیادی را برای نیروهای مقاومت به ارمغان آورده است.

به گزارش دیده بان، ارتش سوریه از 14 سپتامبر 2017 –زمان آغاز عملیات نیروهای مقاومت در ریف دیرالزور پس از آزادسازی منطقه البغیلیه- تا 24 سپتامبر جاری موفق شده است 35 شهر، شهرک و روستا را در ریف شرقی رقه، ریف شمال غرب دیرالزور و شرق شهر دیرالزور آزاد کند.

این پیشروی سریع ارتش سوریه سبب شده است که نیروهای مقاومت طی عملیات 10 روزه خود بیش از 1300 کیلومتر مربع از ریفهای رقه و دیرالزور را پاکسازی کند.

سیطره ارتش سوریه در کرانه غربی و جنوبی فرات واقع در ریفهای دیرالزور و رقه امتداد دارد و این امتداد به 150 کیلومتر رسیده است.

به گزارش دیده بان، ارتش سورهی در کرانه رود فرات به عملیات خود ادامه میدهند و در تلاشند کنترل کامل کرانه خاوری این رود را به دست گیرند.