۰۷ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۱

آخرین وضعیت اعزام دانشجویان به عمره دانشجویی

رئیس ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان از آخرین وضعیت اعزام دانشجویان به عمره دانشجویی خبر داد.
کد خبر : ۳۸۲۳۱۱
صراط: رئیس ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان از آخرین وضعیت اعزام دانشجویان به عمره دانشجویی خبر داد.

محمدرضا فقیهی رئیس ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان در گفت و گو با  باشگاه خبرنگاران؛ در خصوص اعزام دانشجویان به عمره گفت: عمره یک رخداد بسیار مبارک است و از طرف دیگر قشر دانشجو مورد نظر و توجه همه طبقات محسوب می‌شود. لذا امیدواریم  دین خود را به این قشر فرهیخته جامعه بکنیم.

وی ادامه داد: طي دوسال گذشته به دليل پاره‌ای مشكلات به وجود آمده در خصوص اعزام دانشجویان به عمره با مشكل روبرو شد كه با پيگيري‌هاي صورت گرفته توسط مسئولين سازمان حج و زيارت  بتوانیم این سفر معنوی را دوباره از سر گرفته  و دانشگاهيان بتوانند به عمره مفرده اعزام شوند.

رئیس ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان اضافه کرد: در صورتی که از سوی سازمان حج و زیارت به ما اعلام شود ما هم سهمیه برای این سازمان در نظر خواهیم گرفت و دانشجویان را اعزام می کنیم.

فقیهی با اشاره به اینکه سهميه عمره دانشجويی هنوز مشخص نشده است تصریح کرد: با آغاز ثبت نام‌ها و مشخص شدن سهميه عمره، فراخوان دريافت وام به دانشجويان ثبت نامی اطلاع داده خواهد شد.

وی در خصوص اعزام دختران به عمره، گفت: هنوز مشکل اعزام دختران مجرد به عمره حل نشده است و فقط متاهلین به عمره اعزام خواهند شد.

رئیس ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان در خصوص تنوع گروه‌های اعزامی به سفر عتبات دانشجویی یادآور شد: امیدواریم با بازگشایی حج و عمره، این حرکت دوباره آغاز شود و دانشگاهیان را به سرزمین وحی اعزام کنیم.