۰۸ مهر ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۹

دستگیری 50 نفر در ترکیه به اتهام همکاری با داعش

پلیس استانبول در ادامه عملیات مبارزه با گروه های تروریستی، امروز شنبه طی عملیاتی 50 تبعه خارجی را به اتهام عضویت و همکاری با گروه تروریستی داعش دستگیر کرد.
کد خبر : ۳۸۲۴۳۰
صراط: پلیس استانبول در ادامه عملیات مبارزه با گروه های تروریستی، امروز شنبه طی عملیاتی 50 تبعه خارجی را به اتهام عضویت و همکاری با گروه تروریستی داعش دستگیر کرد.

به گزارش ایرنا، تیم مبارزه با تروریسم پلیس به همراه نیرو‌های ویژه و ضد شورش شهر استانبول با انجام عملیاتی همزمان در 10 منطقه و محاصره 14 آدرس اقامتی از پیش شناسایی شده در کلانشهر استانبول، این افراد را دستگیر کرد.

بنا به اعلام پلیس ترکیه، افراد دستگیر شده به نحوی با بحران های سوریه و عراق در ارتباط بوده اند و در بازرسی از محل اقامت آنها تعداد زیادی از اسناد الکترونیکی سازمانی کشف شده است.
همچنین 67 نفر در شهرهای مختلف ترکیه به اتهام همکاری با گروه گولن و استفاده از بایلوک(نرم افزار ارتباط محرمانه کودتاگران سال گذشته) دستگیر شدند.

در ادامه دستگیری و تحقیقات از عوامل مرتبط با گروه گولن، به دستور دادستانهای مقیم در شهرهای سامسون، تکیرداغ و کوجاالی، قرار بازداشت بیش از 100 نفر از افراد مظنون به همکاری با گروه گولن صادر شد.

بنا بر این گزارش، پلیس ضد ترور و مبارزه با جرایم سازمان یافته ترکیه نیز در این شهرها 67 نفر از این افراد تحت تعقیب را دستگیر کرد.