۱۶ مهر ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۰

روزانه چقدر سفر در تهران انجام می‌شود؟

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ با اشاره به اینکه تهران با مشکل کمبود پارکینگ مواجه است، گفت: خودروهای شخصی ۶۷ درصد فضای پیاده راه‌ها را برای پارک خودرو اشغال می‌کنند.
کد خبر : ۳۸۳۶۵۷
صراط: سردار محمدرضا مهماندار پیش از ظهر امروز در همایش تقدیر از رانندگان نمونه شهر تهران که در محل ستاد فرماندهی پلیس راهور برگزار شده بود افزود: تهران حدود ۹ میلیون نفر جمعیت ثابت دارد و با احتساب جمعیت ۱۳ میلیونی شناور این شهر، روزانه چیزی در حدود ۲۰ میلیون سفر در کلانشهر انجام می شود.

به گزارش مهر وی با اشاره به سهم بالای حوادث راهنمایی و رانندگی در مرگ و میر انسانها ادامه داد: سالانه بیش از ۶ هزار نفر در حوادث رانندگی تهران جان خود را از دست می دهند که این آمار ۱۰ برابر مجروح و مصدوم بر جای می گذارد.

مهماندار در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه پلیس راهور پیشگام برنامه های پیشگیری از وقوع حوادث جاده ای و تلفات حوادث رانندگی است تأکید کرد: نیازمند زیرساخت هایی هستیم تا با کمک آن بتوانیم زمینه بروز تصادفات و تخلفات راهنمایی و رانندگی را کاهش دهیم. فرآورده های پلیس نشان می دهد تهران با معضل ترافیک روبرو است. کمبود پارکینگ های عمومی در مناطقی از پایتخت که به صورت بور سهای اداری و تجاری تبدیل شده است، کاملاً مشهود است. باز ساخت پارکینگ و هدایت خودروها به پارکینگ های عمومی می توانیم از تمام عرض معابر استفاده کرده و در کاهش میزان ترافیک و تصادف نقش داشته باشیم.

وی تصریح کرد: حضور خودروهای شخصی در معابر یکی دیگر از معضلات ترافیکی شهر تهران است. ۴۰ درصد از خودروهای شخصی، در جابجایی شهروندان تأثیرگذارند. اما این خودروها د ر ساعت اوج ترافیک ۶۷ درصد معابر را اشغال می کنند و حتی اجازه تردد به خودروهای حمل و نقل عمومی که وظیفه اصلی جابجایی مسافران را دارند نیز نمی دهند.

رئیس پلیس راهور تهران بزرگ با اشاره به گسترش خطوط حمل و نقل ریلی در تهران گفت: متروی تهران هزار واگن دارد اما برای پاسخگویی و تردد ۱۰ میلیون مسافر تهرانی باید سه هزار واگن داشته باشد. در بخش اتوبوسرانی و تاکسیرانی نیز کمبودهایی داریم که باید مرتفع شود.

مهماندار افزود: در دو هفته اول امسال، با شناور شدن ساعت اداری ادارات شاهد کاهش ۲۳ درصدی زمان سفرها در مقایسه با همین تاریخ در سال گذشته بودیم. همکاری خوب پلیس، شهرداری و دولت نشان داد در صورت دخیل شدن همه دستگاه ها، معضل ترافیک پایتخت علاوه بر برطرف شدن، ساماندهی نیز می شود.