۲۵ مهر ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۰

افزایش قربانیان واژگونی قایق پناهجویان روهینگیا

مقامات بنگلادشی روز سه شنبه اعلام کردند تعداد جان باختگان حادثه واژگونی قایق حامل مسلمانان روهینگیا که با فرار از خشونت های میانمار به سمت بنگلادش در حرکت بودند به 15 کشته و 30 ناپدید افزایش یافته است.
کد خبر : ۳۸۵۲۳۹
صراط:مقامات بنگلادشی روز سه شنبه اعلام کردند تعداد جان باختگان حادثه واژگونی قایق حامل مسلمانان روهینگیا که با فرار از خشونت های میانمار به سمت بنگلادش در حرکت بودند به 15 کشته و 30 ناپدید افزایش یافته است.
به گزارش ایرنا،'شیخ اشرف الزمان' یک مقام محلی پلیس بنگلادش روز سه شنبه به خبرنگاران گفت: این قایق روز گذشته با 66 سرنشین در رودخانه 'ناف' در منطقه مرزی میان میانمار و بنگلادش رخ داد.
وی اظهار کرد تنها 21 نفر از سرنشینان قایق توانسته اند با شنا از رودخانه عبور کنند و از سرنوشت 30 نفر دیگر اطلاعی در دست نیست .
هفته گذشته نیز یک قایق حامل مسلمانان روهینگیا در رودخانه ناف غرق شد که بر اثر آن 36 نفر کشته شدند.
این نخستین بار نیست که قایق های پناهجویان روهینگیا دراین منطقه واژگون می شود.روزانه هزاران پناهجو سعی می کنند با این قایق هاهای ناامن خود را به بنگلادش برسانند.
نهاد پناهجویان سازمان ملل به تازگی اعلام کرده است در پی واژگونی یک قایق حامل مسلمانان روهینگیا درحادثه ای مشابه،بیش از 60 تن کشته شده اند.
از زمان آغاز خشونت های میانمار، نزدیک به 200 نفر از مسلمانان روهینگیا در بیش از 12 حادثه غرق قایق در رودخانه مرزی 'ناف' جان باخته اند.
سازمان ملل متحد اعلام کرده است تعداد مسلمانان روهینگیا که پس از آغاز دور جدید خشونت های میانمار در 25 آگوست(سوم شهریور)به بنگلادش گریخته اند به 536 هزار نفر رسیده است.
این درحالی است که پیش از آغاز موج جدید ورود پناهجویان به شهر مرزی کاکس بازار،300 هزار پناهجوی در سالهای گذشته وارد این منطقه شده بودند.
واکنش نظامی ماه گذشته( 25 آگوست) میانمار به حمله شبه نظامیان میانماری موسوم به ارتش رستگاری ارکان روهینگیا(ARSA) به چندین ایستگاه پلیس در ایالت راخین سبب شده که بیش از 500 هزار مسلمان روهینگیا از میانمار به بنگلادش فرار کنند.
مسلمانان روهینگیا در سال 2012 و همچنین در اکتبر سال گذشته هدف حملات گسترده بوداییان قرار گرفتند که بر اثر این حملات صدها نفر کشته و بیش از یکصد هزار نفر نیز مجبور به ترک خانه و کاشانه خود شدند.
دولت میانمار حقوق شهروندی مسلمانان روهینگیا را به رسمیت نمی شناسد و تاکنون در برابر خشونت های گسترده ای که علیه این اقلیت نژادی انجام شده، اقدام خاصی انجام نداده است.