۲۶ مهر ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۵

اینجا حجاب خیرات می کنند+تصاویر

عده ای از جوانان ورامینی، در اقدامی زیبا اقدام به توزیع روسری نذری بین دختران خردسال در ایستگاه صلواتی می کنند، نذری که در راستای هدف قیام حسینی و امر به معروف صورت می پذیرد.
کد خبر : ۳۸۵۳۹۹
صراط: عده ای از جوانان ورامینی، در اقدامی زیبا اقدام به توزیع روسری نذری بین دختران خردسال در ایستگاه صلواتی می کنند، نذری که در راستای هدف قیام حسینی و امر به معروف صورت می پذیرد.

به گزارش مهر، شور و شوق شیعیان و عاشقان اهل بیت علیهم السلام در ماه محرم و صفر بیش از پیش خود نمایی کرده و مومنان و دل سپردگان به پسر دخت گرامی پیامبر خدا(ص) و امیرالمومنین(ع) در این ۲ ماه خون گریه کرده و هر کدام سعی دارند به نحوی عشق و علاقه خود را به نمایش بگذارند.

هرچند حرارت عزاداری ها در دهه اول محرم و با نزدیک شدن به عاشورای حسینی، بیش تر از روزهای دیگر این ایام است، اما در دیگر روزهای ۲ ماه محرم و صفر، هم چنان شاهد عزاداری ها، هیئات، منابر و نذری ها در اقصی نقاط کشور هستیم.

عاشقان سید و سالار شهیدان، در این ایام فارغ از حساب و کتاب های مادی، سخاوتمندانه به نذری دادن و زنده نگاه داشتن شعائر الله می پردازند، زیبایی نذری حسینی و فضایل آن بسیار گفته اند و شنیده ایم، بیشتر نذری ها در قالب اطعام است، اما پیدا می شود نذری هایی که در قالب های بصیرتی، فرهنگی و معنوی باشد.

تعداد این گونه نذری های غیر از مواد خوراکی، در سال های اخیر به ویژه بیشتر هم شده و بازخوردهای خوبی است، نذری هایی مانند تمیز کردن مسیر عزاداری ها و جارو زدن کوچه ها و خیابان ها، اهداء کتب ارزشمند و فرهنگی، پخش الواح فشرده نوحه های مذهبی و یا آموزش رایگان علوم دینی و دروس مدرسه از انواع نذری های غیر خوراکی بود، که در سال جاری با آن ها برخورد داشتم.

اما یکی از انواع نذرها که علاوه بر زیبایی های نذری های دیگر به انگیزه قیام امام حسین(ع) نیز توجه داشت، نذر اهداء روسری به دختران خردسال بود، که در شهرستان ورامین برپا شد.

در این ایستگاه صلواتی که به ایستگاه صلواتی «از کربلا تا شام» معروف است، در کنار چای ریختن برای مردم به تمام دختران خردسال زیر ۹ سال روسری به همراه یک شاخه گل اهداء می شود.

«آتش به اختیار» به عشق رقیه(س)/ اینجا حجاب خیرات می کنند+تصاویر

شبی ۵۰ روسری می دهیم

متولی و بانی این نذر، با تشریح انگیزه راه اندازی این ایستگاه صلواتی گفت: ما مشاهده کردیم که ایستگاه های متعدد پخش چای در شهرستان ورامین برپا شده است، اما جای یک ایستگاه صلواتی فرهنگی خالی است، لذا با نیت توسل به حضرت رقیه(س) اقدام به برپایی این ایستگاه صلواتی کردیم، هرکس به یک سبک به امام حسین(ع) عرض ارادت می کند و ما هم بحث حجاب را به صورت نذر قرار دادیم.

وی که اعتقاد داشت بردن نامش، ریا می شود، با اشاره به مطلبی از صفحه ۶۱ جلد ۴۵ بحارالانوار گفت: عصر عاشورا بود، حجاب از سر زنان و دختران حسینی ربوده شد، هنگامی که حضرت رقیه(س) بعد از شهادت پدر و سیلی خوردن از دست شمر ملعون و اصابت کعب نی به بازو و پاره شدن گوش، عمه اش زینب را می بیند از هیچکدام از این مصیبت ها شکایت نمی کند، بلکه شکایت حضرت رقیه(س) به عمه اش این است که می گوید «یا عمتاه هل من خرقة أستر بها رأسی عن أعین النظار» ، « ای عمه جان آیا پارچه ای هست که سر خود را از نامحرمان بپوشانم؟ »

متولی ایستگاه صلواتی «از کربلا تا شام» بازتاب اهداء روسری به دختران خردسال را بسیار خوب توصیف کرد و گفت: هر شب به طور متوسط بیش از ۵۰ روسری اهدا می کنیم، که البته شب جمعه گذشته به دلیل آن که روز بعد تعطیل بود، استقبال مردم زیاد تر شد و حدود ۱۵۰ روسری هدیه کردیم.

به دختران روسری نرسد ناراحت می شوند

وی با تاکید بر فرهنگ سازی حجاب در جامعه اضافه کرد: باید از کودکی حجاب را برای فرزندان خود به یک فرهنگ تبدیل کنیم، والدین امر به معروف و نهی از منکر را از خانه های خود و فرزندان خود آغاز کنند، اگر نگوییم و امر به معروف نکنیم ضرر خواهیم کرد، خدا می داند، دختر های خردسال پس از دریافت روسری چقدر خوشحال می شوند، آن دسته از دختران هم که موقع تمام شدن روسری می رسند، آن قدر ناراحت می شوند، که من به هر طریق است، برایشان روسری تهیه می کنم.

این نذر کننده روسری که سنی حدود ۳۰ سال دارد، ادامه داد: باید قبل از رسیدن دختران به سن بلوغ روی آن ها کار فرهنگی شود، یعنی سن زیر ۹ سال بهترین سن برای کار فرهنگی در زمینه حجاب است، چرا که به عنوان یک خاطره خوب در تمام زندگی در ذهن آن ها خواهد ماند.

وی که تاکنون فعالیت های متعدد فرهنگی در فضای مجازی انجام داده است، گفت: هیچ نهاد دولتی بانی این ایستگاه صلواتی نشده است و تنها مردم ما را در اجرای این امر خیر کمک کردند، به هرکس رو زدیم به ما کمک کرده است، اما مسئولین حتی یک ریال کمک نکرده اند، امیدوارم با برپایی این ایستگاه صلواتی، در نقاط دیگر کشور نیز این نذر فرهنگ شود و شاهد چندین ایستگاه صلواتی در سراسر کشور در خصوص حجاب و عفاف باشیم.

«آتش به اختیار» به عشق رقیه(س)/ اینجا حجاب خیرات می کنند+تصاویر

متولی ایستگاه صلواتی «از کربلا تا شام» افزود: افراد زیادی بودند که حاجت داشتند و چندین روسری آوردند و اهدا کردند، تاکنون لنگ تهیه روسری نشدیم، از این به بعد هم اگر خدا بخواهد لنگ نمی شویم، این طرح تا شب شهادت حضرت رقیه(س) ، یعنی جمعه شب، ۲۸ مهر ماه در مقابل مسجد امام حسین(ع) امر آباد دایر است.

نمونه ای از عمل آتش به اختیار فرهنگی

بعضی از شب ها، مسئولین فرهنگی شهرستان ورامین، میهمان ایستگاه صلواتی «از کربلا تا شام» شده و از نزدیک شاهد این کار پسندیده بودند، شب گذشته امام جمعه موقت ورامین با حضور در این ایستگاه صلواتی، ضمن تشویق این کار فرهنگی و آتش به اختیار، اظهار داشت: تبلیغات این نذری های فرهنگی بسیار زیاد است و خاطرات خوبی برای کودکان به جا می گذارد.

«آتش به اختیار» به عشق رقیه(س)/ اینجا حجاب خیرات می کنند+تصاویر

وی با اشاره به فرمان آتش به اختیار مقام معظم رهبری، گفت: ترویج چنین اقدامات فرهنگی می تواند مکمل غذاهای نذری های شده و در راستای نیل به اهداف فرهنگی و نیز هدف قیام سید الشهدا(ع) و نوعی از عمل به فرمان آتش به اختیار مقام معظم رهبری است .

حجت الاسلام والمسلمین سید محسن محمودی افزود: همه ما باید در حد توان، در جهت مقابله با جنگ همه جانبه فرهنگی دشمن، که فرهنگ دینی و اسلامی جامعه را هدف قرار گرفته است بایستیم و مقاومت کنیم، این اقدام نمونه بسیار زیبایی از مقاومت فرهنگی، با عشق به سید الشهدا(ع) است.

«آتش به اختیار» به عشق رقیه(س)/ اینجا حجاب خیرات می کنند+تصاویر

توسل به فرهنگ حسینی یکی از بهترین راه های مبارزه با تهاجم فرهنگی است

فرمانده سپاه ناحیه ورامین، که در شب های گذشته به بازدید از این ایستگاه صلواتیس پرداخته بود گفت: توسل به فرهنگ حسینی و عشق به سیدالشهدا(ع) یکی از بهترین راه های مبارزه با دشمنان فرهنگ این کشور است.

سرهنگ داوود اصغری از رسانه ها و صاحبان قلم خواست، با تبلیغ و اشاعه این کار پسندیده در جهت ترویج آن گام بردارند و افزود: باید از طریق فرهنگ سازی، در جهت رفع دغدغه های به جا مقام  معظم رهبری گام برداریم و از این طریق برخی از خلاء های فرهنگی را پوشانده و راه نفوذ فرهنگی غرب را ببندیم.