۰۴ آبان ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۵

آخرین تحولات میدانی در جنوب غرب یمن

درگیری‌های شدید میان ارتش یمن و نیروهای ائتلاف عربی در چند شهرستان و وارد شدن خسارت‌هایی به نیروهای ائتلاف از جمله آخرین تحولات یمن طی 24 ساعت اخیر است.
کد خبر : ۳۸۶۲۶۶
صراط: درگیری‌های شدید میان ارتش یمن و نیروهای ائتلاف عربی در چند شهرستان و وارد شدن خسارت‌هایی به نیروهای ائتلاف از جمله آخرین تحولات یمن طی 24 ساعت اخیر است.

به گزارش فارس، نیروهای ارتش یمن و کمیته‌های مردمی چهارشنبه (دیروز) به مواضع نظامیان وابسته به ائتلاف عربی در شهرستان «موزع» استان تعز حمله کردند، این موضوع همزمان با درگیر‌ی‌هایی در شهرستان‌های «مقبنه و الصلو» و وصول تجهیزات نظامی به «ذباب، الوازعیه و لحج» بود.

بر اساس گزارش وبگاه «خبر» یمن، همزمان با حملات هوایی جنگنده‌های ائتلاف سعودی به منطقه «الهاملی» در «موزع» و «الساحل الغربی» ، عملیات ارتش یمن و کمیته‌های مردمی در موزع منجر به تلفاتی در میان نظامیان ائتلاف حمله‌کننده به یمن شد.

درگیری‌های سختی در « البرکه، النبیع والمظابی» در شهرستان «مقبنه» و در منطقه میان «الحود و الصیار» در شهرستان «الصلو» رخ داد و این مناطق شاهد شلیک توپخانه از هر دو طرف بود.

اما در لحج، نیروهای ائتلاف سعودی طی دو روز گذشته اقدام به تقویت تجهیزات نظامی خود در پایگاه‌های منطقه «السقیا» در شهرستان «المضاربه» و پایگاه دیگری در نزدیکی کوه‌های راهبردی «کهبوب» واقع در شرق «باب‌المندب» کرده اند.

 بر اساس این گزارش، هدف از تجمیع این تجهیزات نظامی، آغاز عملیاتی نزدیک با هدف تسلط کامل بر شهرستان الوازعیه است ، این شهرستان می‌تواند دروازه‌ای برای تسلط بر کوه‌های راهبردی در شهرستان المضاربه باشد که مشرف بر تنگه باب‌المندب هستند، هم‌چنین می‌تواند دروازه برای اشغالی تمام مناطق در ذباب و ایجاد یک پایگاه نظامی در این شهرستان باشد.