۰۴ آبان ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۸
پرسپولیس 1 - استقلال 0

دقیقه به دقیقه با دربی 85 + تصاویر و حاشیه ها

آخرین بازی هفته دهم لیگ برتر را تیم‌های پرسپولیس و استقلال از ساعت 16:40 امروز (پنجشنبه) در ورزشگاه پر از تماشاگر آزادی آغاز کرده‌اند.
کد خبر : ۳۸۶۳۱۶
گروه ورزشی صراط:  هر دوتیم پرسپولیس و استقلال مثل همیشه تمام تمرکز و توانشان را برای موفقیت در این مسابقه تاریخی گذاشته اند و تقریبا اهم اخبار ورزشی مربوط به این بازی است. هر دو تیم برای بازی روز پنجشنبه برخی از ستاره هایشان را در اختیار ندارند اما آنقدر مهره های تاثیرگذار در ترکیب آنها هست که انتظار داشته باشیم یکی از جذاب ترین جدال های مستقیم دو تیم انجام شود. پرسپولیس بعد از حذف لیگ قهرمانان آسیا حالا خوب می داند برای بازگشت به مسیر قهرمانی باید در دربی برنده شود. شاگردان برانکو ایوانکوویچ بعد از برد روحیه بخش در جام حذفی برابر نفت و فراموشی کنار رفتن از لیگ قهرمانان آسیا، امروز با روحیه مضاعفی در ورزشگاه آزادی از استقلال میزبانی می‌کنند و در تلاش هستند با جبران باخت دور برگشت سال قبل و کسب سه امتیاز از کورس مدعیان بالای جدول عقب نمانند و به رده دوم صعود کنند.

در آن طرف میدان هم آبی پوشان بدون توجه به جایگاه سیزدهمی خود آمده‌اند تا برخلاف آمار این فصل نتیجه قابل قبولی به دست بیاورند و این دیدار حساس را با برد پشت سر بگذارند. استقلال که میهمان اسمی این مسابقه است از طرف دیگر با وینفرد شفر آلمانی قصد دارد با پیروزی در دربی بار دیگر خودش را به عنوان یکی از مدعیان لیگ امسال مطرح کند. دربی همیشه مهم است و این بار نیز این مسابقه حساسیت و اهمیت ویژه ای دارد.


14:45 - ترکیب استقلال مقابل پرسپولیس: سید حسین حسینی، سید مجید حسینی، روزبه چشمی، وریا  غفوری، میلاد زکی‌پور، فرشید باقری، امید ابراهیمی، خسرو حیدری، داریوش شجاعیان، فرشید اسماعیلی و علی قربانی.

دقیقه به دقیقه با دربی 85 /  پرسپولیس 1 - استقلال 0 + تصاویر و حاشیه ها

14:58 - ترکیب پرسپولیس برابر استقلال: علیرضا بیرانوند، شجاع خلیل‌زاده، سید جلال حسینی، حسین ماهینی، محمد انصاری، کمال کامیابی‌نیا، بشار رسن، وحید امیری، محسن مسلمان، علی علیپور و گادوین منشا.

دقیقه به دقیقه با دربی 85 /  پرسپولیس 1 - استقلال 0 + تصاویر و حاشیه ها

15:00- در فاصله کمتر از دو ساعت به شروع بازی، بازار کری خوانی و شعار هواداران علیه یکدیگر شدت یافته و رقبای آسیایی و نتایج مقابل العین و الهلال به سوژه هواداران دو تیم تبدیل شده است.

15:09- فرزند وینفرد شفر با گوشی خود به تصویربرداری از فضای جالب توجهی که هواداران دو تیم شکل داده‌اند پرداخت. او سمت آنالیزور آبی پوشان را نیز برعهده دارد.

15:09- بازیکنان استقلال به همراه وینفرد شفر در چمن آزادی حاضر شدند و به شدت مورد تشویق هواداران خود قرار گرفتند.

15:10- بازیکنان استقلال در ورودی تونل منتهی به رختکن به گرفتن عکس یادگاری و دسته جمعی پرداختند و سپس راهی رختکن شدند تا برای گرم کردن بار دیگر مهیای حضور در چمن شوند.

15:11- میک درموت، مربی استقلال با حضور در چم و طراحی آیتم تمرینی این تیم، فضا را برای آماده کردن بازیکنان پیش از شروع بازی مهیا کرد.

15:13- بعد از خروج بازیکنان استقلال، تماشاگران دو تمیدر طبقه اول ورزشگاه با یکدیگر درگیر شدند و به پرتاب اشیا به سمت یکدیگر پرداختند. نیروی انتظامی در تلاش است تا این درگیری را خاتمه دهد اما با توجه به کمبود نیرو و ازدیاد هواداران این درگیری همچنان ادامه دارد.

15:14 - تغییر در ترکیب پرسپولیس؛ محسن ربیع‌خواه از ابتدا بازی می‌کند و محسن مسلمان نیمکت‌نشین شده است.

15:16- برانکو ایوانکوویچ به همراه کادرش وارد چمن شدند و سرمربی سرخپوشان مطابق همیشه به ابراز احساسات سکوها پاسخ داد.

15:17- مارکو، مربی بدنساز سرخپوشان مطابق بیشتر دیدارهایی که از حساسیت برخوردار است و سکوها پر هستند به تصویرداری مشغول است.

15:17- ایگور پانادیچ، مربی دروازه‌بانان پرسپولیس نیز به همراه فرزندش در استادیوم حاضر شده و او را به داخل چمن آورده است.

15:20- تیم داوری مسابقه وارد ورزشگاه شد. بیژن حیدری به همراه کمک های خود بعد از حضور در ورزشگاه شرایط زمین را بررسی کرد.

15:22 - ادموند بزیک دیگر مهاجم سابق پرسپولیسی است که برای بحث کارشناسی به استودیو آنتن آمد.

15:35- علیرضا بیرانوند و دیگر دروازه بانان پرسپولیس با حضور در چمن به گرم کردن خود پرداختند و شماره یک سرخپوشان به شدت از سوی هواداران مورد تشویق قرار گرفت. این در حالی بود که استقلالی‌ها نیز به شدت علیه گلر ملی پوش سرخپوشان شعار می دادند.

15:42- بازیکنان پرسپولیس نیز وارد چمن استادیوم شدند و زیر نظر مارکو به گرم کردن خود پرداختند و برانکو نیز روی عملکرد آنها نظارت دارد.

15:44- کری عجیب یک خبرنگار با هواداران مشرف به جایگاه خبرنگاران که استقلالی هستند باعث خشم آنها شد و این هواداران با پرتاب اشیا به سمت جایگاه دقایقی جو را کاملا متشنج کرده و نیروی انتظامی را وارد عمل کردند.

زلذیبذطزرطزرذطز

15:47- مهدی رحمتی در زمان ورود به زمین از راه دور با کریم باقری خوش و بش کرد و برای او بوسه فرستاد که با پاسخ عضو کادرفنی پرسپولیس همراه بود.

15:48 - با وجود اعلام راهنمایی و رانندگی مبنی بر ممنوعیت پارک خودروها در کنار اتوبان و مکان‌های توقف ممنوع اما تعداد زیادی از تماشاگران حتی در بزرگراه کرج نیز ماشین‌های خود را پارک کرده‌اند.

15:50- حسین حسینی به همراه مهدی رحمتی برای گرم کردن وارد زمین ورزشگاه شدند. مهدی رحمتی که در این دیدار نیمکت نشین است به همراه حسینی وارد زمین شد. هر دو دروازه بان استقلال به شدت مورد تشویق قرار گرفتند.

15:54- امیر ژوله که برای تماشای دربی در استادیوم حاضر شده، دچار سرگیجه شد و به آبدارخانه جایگاه خبرنگاران منتقل شد


زلذیبذطزرطزرذطز


15:55- بازیکنان استقلال با استقبال تماشاگران این تیم وارد زمین چمن ورزشگاه شدند. مک درموت و طاهری از کادرفنی در کنار بازیکنان حضور دارند. همچنین بازیکن نیمکت نشین استقلال نیز در زمین حضور دارند.

 16:13- بازیکنان پرسپولیس به همراه کادرفنی و دروازه‌بانان راهی رختکن شدند تا از دقایقی دیگر خود را مهیای جدال در دربی کنند.

16:24- علی اکبر طاهری، مدیرعامل پرسپولیس در پایان جلسه با مهدی تاج، نارضایتی خود را بابت عدم همکاری لازم برای بلیت فروشی آنها را اعلام کرد و نسبت به ورود بدون مجوز برخی تماشاگران در حالی که برخی هواداران با در دست داشتن بلیت بیرون استادیوم ماندند اعلام کرد.

16:30- نظری جویباری و هاشم ساعدی از مدیران پیشین استقلال وارد ورزشگاه شدند تا این دیدار را از نزدیک تماشا کنند.

16:30- استاندار محمد حسین مقیمی و شهردار تهران محمد علی نجفی برای تماشای دربی پایتخت در ورزشگاه حاضر شدند.

16:40- یک دقیقه سکوت در ابتدای بازی به مناسبت درگذشت ابراهیم آشتیانی، پیشکسوت باشگاه پرسپولیس در ابتدای بازی از سوی بازیکنان و هواداران در آزادی صورت گرفت.

16:40- بازیکنان پرسپولیس با توجه به درگذشت ابراهیم آشتیانی با بازوبندهای مشکی در این دیدار حاضر شده اند تا یاد پیشکسوت تیم خود را زنده نگه دارند.

16:40- علیرضا بیرانوند در زمان حضورش درون دروازه ابتدا به سمت نیمکت استقلال رفت و با مهدی رحمتی خوش و بش کرد.

16:44- اولین اعتراض به تصمیم داوری تصمیم محمد انصاری صورت گرفت که معتقد بود شجاعیان روی او مرتکب خطا شده است.

16:46- عملکرد هجومی بهتر از سوی استقلال باعث شده تا هواداران این تیم بیشتر از رقیب خود در سکوهای مقابل به تشویق بازیکنان تیم خود پرداخته و از آنها درخواست پیروزی و گلزنی داشته باشند.


لحظات حساس


دقیقه 1: شجاعیان در میانه زمین با دست ماهینی را متوقف کرد تا نخستین خطای بازی ثانیه‌هایی بعد از دقیقه اول گرفته شود.

دقیقه 3: شجاعیان با نفوذ از سمت راست زمین برخوردی با انصاری کرد که به اعتقاد حیدری خطایی رخ نداد اما هافبک استقلال اعتراض زیادی به این صحنه داشت.

دقیقه3: ارسال پای چپ حیدری به ربیع‌خواه برخورد کرد تا کرنر اول دربی 85 برای استقلال به ثبت برسد.

دقیقه 5: قربانی در برخورد با انصاری نقش بر زمین شد و اعتقاد به خطای پنالتی داشت که حیدری دستور به ادامه مسابقه داد.

دقیقه 6: غفوری بعد از توپ‌گیری چشمی از علیپور، به حیدری پاس داد تا او با پاس در عمق چیپ عالی، اسماعیلی را در موقعیت خوبی قرار دهد اما پاس در عرض او را حسینی با دفع ناقص برگشت داد که در ادامه نیز پاس قربانی حاصلی در پی نداشت و دور شد.

دقیقه 11: ارسال تند و تیز ابراهیمی از روی ضربه آزاد سمت راست زمین را بیرانوند بالاتر از همه دفع کرد.

دقیقه 13: بعد از ارسال رسن، منشا دخالتی روی توپ داشت و در ادامه نیز شوت خلیل‌زاده به مدافعان استقلال برخورد کرد و دور شد.

دقیقه 13: دفع ناقص قربانی نزدیک بود کار دست استقلال بدهد که حسینی در دو مرحله توپ را جمع کرد.

دقیقه 14: علیپور بعد از نفوذ به محوطه جریمه استقلال با پای چپ پاس داد که توپ به پای چشمی برخورد کرد تا حسینی با خروج از دروازه زودتر از امیری توپ را در اختیار بگیرد.

دقیقه 17: ارسال بلند امیری و ضربه سر خلیل‌زاده بعد از تیرک دوم را حسینی به راحتی از آن خود کرد.

دقیقه 20: علی علیپور روی پاس منشا با حسینی تک به تک شد که روزبه چشمی روی او خطای پنالتی انجام داد و از داور مسابقه نیز کارت زرد گرفت.

دقیقه به دقیقه با دربی 85 /  پرسپولیس 1 - استقلال 0 + تصاویر و حاشیه ها

دقیقه 23: علی علیپور پنالتی پرسپولیس را خلاف جهت حسینی تبدیل به گل کرد.

دقیقه 27: بازیکنان و تماشاگران استقلال اعتقاد به خطای پنالتی داشتند که حیدری دستور به ادامه کار داد.

دقیقه به دقیقه با دربی 85 /  پرسپولیس 1 - استقلال 0 + تصاویر و حاشیه ها

دقیقه 35: تعلل چشمی و حسین حسینی برای در اختیار گرفتن توپ نزدیک بود منشا را مقابل محوطه 6 قدم صاحب فرصت گلزنی کند که اشتباه آنها با دفع توپ جبران شد.

دقیقه 37: پاس خسرو حیدری برای وریا غفوری پشت مدافعان پرسپولیس به خوبی ارسال شد، اما این بازیکن نتوانست از توپ ارسال شده استفاده‌ای کند.

دقیقه 41: بشار رسن در موقعیتی خوب صاحب توپ شد که می‌توانست وحید امیری را در موقعیت تک به تک قرار بدهد، اما بازیکنان استقلال توپ را دفع کردند که این دفع توپ به امیری رسید. امیری می‌توانست گل دوم را برای پرسپولیس به ثمر برساند که مجید حسینی با تکلی خوب توپ او را گرفت.

دقیقه 42: علیپور دوباره از اشتباه خط دفاعی استقلال استفاده کرد و با سرعت به دروازه این تیم نزدیک شد اما بعد از پاس کوتاه در عرض او، مجید حسینی با تکل بلند اجازه کار به امیری نداد که البته در این صحنه پرسپولیسی‌ها اعتقاد به خطای پنالتی داشتند.

دقیقه 43: ضربه ایستگاهی ابراهیمی بعد از برخورد به مدافعان پرسپولیس راهی کرنر شد.

دقیقه 46: ارسال کرنر رسن از جناح راست با ضربه سر منشا و برخورد به مدافعان استقلال دوباره تبدیل به کرنر شد.

دقیقه 47: خلیل‌زاده با دیر رسیدن به توپ نتوانست از سانتر خوب رسن استفاده کند تا کرنر پرسپولیس حاصلی در پی نداشته باشد.

دقیقه 49: فرشید باقری با خطایی که روی حسین ماهینی انجام داد، کارت زرد گرفت.

دقیقه 55: پاس نه چندان خوب غفوری را ابراهیمی در شرایط سختی از قوس محوطه جریمه شوت زد که جمع کردن این توپ بیرانوند را به دردسر نیانداخت.

دقیقه 57: بشار رسن پا به توپ حرکت می‌کرد که امید ابراهیمی پس از دریبل خوردن از او خطا کرد و از داور مسابقه کارت زرد گرفت.

دقیقه 59: وحید امیری ضربه ایستگاهی پرسپولیس را مستقیم به سمت دروازه استقلال زد که سیدحسین حسینی توپ را راهی کرنر کرد.

دقیقه 60: ارسال وحید امیری از روی نقطه کرنر پس از برگشت توسط مدافعان استقلال به بشار رسن رسید که شوت او به شکل خطرناکی از بالای دروازه به بیرون رفت.

دقیقه 62: رسن بعد از مصدومیت از ناحیه مچ پا، این بار از ناحیه کتف دست راست آسیب دید.

دقیقه 64: پاس بلند دقیق شجاعیان به پشت مدافعان پرسپولیس با ضربه انصاری همراه شد اما باز هم گلی برای استقلال در پی نداشت.

دقیقه 65: منشا از اشتباه مجید حسینی بهره برد ولی شوت او قدرت کافی را نداشت تا حسینی درازکش توپ را جمع کند.

دقیقه 65: پاس در عمق خوب منشا در شرایط خوبی به رسن رسید اما شوت او بعد از یک سر توپ خوب به زکی‌پور خورد و دور شد.

دقیقه 66: شوت کم دقت مسلمان از پشت محوط جریمه راه اوت را در پیش گرفت.

دقیقه 66: جابر انصاری از توپ بلندی که برای او فرستاده شده بود را نتوانست بهره لازم را ببرد.

دقیقه 68: کرنر ارسالی از سوی محسن مسلمان با ضربه سر شجاع خلیل‌زاده همراه شد که توپ او پیش از رسیدن به دروازه برگشت داده شد.

دقیقه 69: جابر انصاری در محوطه جریمه پرسپولیس می‌توانست برای تیمش گلزنی کند که این توپ راهی کرنر شد.

دقیقه 73: ارسال کوتاه حیدری به تیرک اول پرسپولیس با ضربه سر سید جلال دوباره به کرنر رفت.

دقیقه 74: ارسال خسرو حیدری از روی ضربه ایستگاهی برای استقلال پس از چند پاس در محوطه جریمه به جابر انصاری رسید که ضربه او را بیرانوند مهار کرد.

دقیقه 76: ارسال خطرناک محسن مسلمان از روی ضربه آزاد جناح چپ زمین را حسین حسینی با پا دور کرد.

دقیقه 77: کمال کامیابی‌نیا با خطایی که روی فرشید اسماعیلی انجام داد، از داور مسابقه کارت زرد گرفت.

دقیقه 79: ارسال خطرناک خسرو حیدری روی دروازه پرسپولیس راهی اوت شد.

دقیقه 79: بیرانوند باز هم روی هوا توپ را جمع کرد و ارسال زکی‌پور را بی‌ثمر گذاشت.

دقیقه 85: کمال کامیابی‌نیا شوتی را روانه دروازه استقلال کرد که توپ او از بالای دروازه به بیرون رفت.دقیقه 85: شوت راه دور کامیابی‌نیا به شکل خطرناکی از روی تیرک افقی دروازه استقلال به بیرون رفت.

دقیقه 86: حسین ماهینی به دلیل خطایی که روی داریوش شجاعیان انجام داد، کارت زرد دریافت کرد.

دقیقه 87: وریا غفوری با خطایی که روی سیامک نعمتی انجام داد، کارت زرد گرفت.

دقیقه 88: میلاد زکی‌پور بدون توپ روی کمال کامیابی‌نیا خطایی انجام داد که داور او را با کارت زرد جریمه کرد.

دقیقه 2+90: شوت پُر قدرت پای چپ غفوری به سر انصاری برخورد کرد تا با کم شدن ضرب توپ، بیرانوند توپ را از آن خود کند.

دقیقه 5+90: داریوش شجاعیان از داور مسابقه کارت زرد گرفت.

پرسپولیس با این پیروزی 20 امتیازی شد و به رتبه دوم جدول صعود کرد و استقلال نیز همچنان با 9 امتیاز رتبه سیزدهم جدول را در اختیار دارد.

***

مگر می‌شود پسر برانکو در ترکیب نباشد؟

در جریان گزارش بازی پرسپولیس و استقلال عادل فردوسی پور گزارشگر دربی 85 با کنایه خطاب به برانکو گفت:« وقتی ترکیب اعلام شد خیلی ها می گفتند ربیع خواه در ترکیب نخواهد بود و مسلمان فیکس است اما زمانی که ترکیب اعلام شد متوجه شدیم ربیع خواه در ترکیب است با خود گفتم مگر می شود برانکو پسر خود را در ترکیب قرار ندهد!»

***

آیا پنالتی پرسپولیس درست بود؟

حیدر سلیمانی در مورد پنالتی تیم پرسپولیس مقابل استقلال اظهار داشت: پنالتی پرسپولیس کاملاً درست بود و مدافع استقلال هیچ شانسی برای زدن توپ نداشت. وی ادامه داد: طبق قانون جدید کارت زرد برای مدافع استقلال کافی بود چرا در قانون جدید به این نکته اشاره شده که در چنین مواقعی باید کارت زرد داده شود نه قرمز.

***

چشمی باید اخراج می‌شد

هادی دزفولی، در مورد پنالتی که در نیمه اول دربی 85 روزبه چشمی مدافع استقلال روی علی علیپور مهاجم پرسپولیس مرتکب شد، گفت: پنالتی صد در صد درست بود و مدافع استقلال در موقعیت تک به تک بازیکن پرسپولیس را زد و باید از زمین اخراج می‌شد. موقعیت کاملا تک به تک بود و هیچ بازیکنی حضور نداشت و به همین خاطر کارت زرد اشتباه بود و باید با کارت قرمز روبرو می‌شد. وی در مورد عملکرد داور تا به این لحظه اظهار داشت: قبل از بازی هم گفتم داور فرد بسیار باشخصیت و جزو افراد مؤدب و تحصیلکرده است اما یک مقدار تجربه‌اش کم است. به نظر می‌رسد اوکمی تحت تاثیر جو ورزشگاه قرار گرفته است.


***

تصویری از چهره در نقاب کاپیتان استقلال

سید مهدی رحمتی که در بازی با پرسپولیس روی نیمکت ذخیره ها نشسته بود باز هم نقابی پارچه ای را روی صورتش کشیده بود.نقابی که توجه فردوسی پور را هم به خودش جلب کرده بود.عادل در این باره گفت:« مهدی رحمتی، این روزها که نیمکت نشین شده است پوشش جالبی را برای خود انتخاب کرده است. او در این بازی های اخیر که نیمکت نشین شده است هر بار صورت خود را می پوشاند.»

دقیقه به دقیقه با دربی 85 /  پرسپولیس 1 - استقلال 0 + تصاویر و حاشیه ها


***
نماز خواندن یک هوادار در حاشیه دربی ۸۵


دقیقه به دقیقه با دربی 85 /  پرسپولیس 1 - استقلال 0 + تصاویر و حاشیه ها

***

چه خوب شد که هواداران نمی‌توانند با خودشان قلیان به ورزشگاه بیاورند!


در دقیقه 68 دربی و زمانی که محسن مسلمان پست ضربه کرنر ایستاد،تماشاگرنماهای استقلال با پرتاب انواع و اقسام اشیاء به سمت او مانع از این شدند تا او به راحتی کرنر را بزند. این اتفاق در حالی افتاد که عادل فردوسی پور با توجه به حاشیه هفته اخیری که برای مسلمان پیش آمد در این باره گفت:«در میان این همه چیز که به داخل زمین پرتاب می شود چه خوب شد که هواداران نمی توانند با خودشان قلیان به ورزشگاه بیاورند.» البته دقایقی بعد تماشاگرنماهای پرسپولیس حرکت استقلالی ها را جبران کردند و همین بلا را سر خسروحیدری درآوردند.

***
 جنجال هواداران استقلال در دقایق پایانی

رفتار غیرورزشی میلاد زکی پور باعث شد تا داور مسابقه، بیژن حیدری خطای این بازیکن را اعلام کند. این تصمیم حیدری با خشم هواداران استقلال همراه شد و آبی ها با پرتاب اشیا و شعار علیه داور مسابقه به تصمیم حیدری واکنش نشان دادند. اعتراض و فحاشی هواداران استقلال به داور مسابقه باعث شد تا نیروهای انتظامی وارد عمل شوند. در این بین برخی از اشیا به عکاسان کنار زمین برخورد کرد و آنها را به سمت داخل زمین فراری داد تا دربی با شرایط عجیبی دقایق پایانی خود را پشت سر بگذارد.

***

فرار عکاسان به داخل زمین به دلیل پرتاب سنگ و ترقه!

دقیقه به دقیقه با دربی 85 /  پرسپولیس 1 - استقلال 0 + تصاویر و حاشیه ها

***

شفر به رستوران می رود

شفر که تیم را از منصوریان تحویل گرفته بود، پیش از بازی گفته بود هر نتیجه‌ای در دربی رقم بخورد او شب به رستوران می‌رود. منصوریان پس از بازی با ذوب‌آهن از سرمربیگری استقلال کناره‌گیری کرد.

***

احترام نظامی بیرانوند به هواداران خوشحال پرسپولیس

پرسپولیس در دربی 85 با ارائه یک بازی جذاب توانست برنده بازی باشد.پس از سوت پایان بازی بازیکنان پرسپولیس خوشحالی خود را با هواداران خود تقسیم کردند.نکته جالب این خوشحالی ها احترام نظامی علیرضا بیرانوند دروازه بان پرسپولیس به هواداران بود که از چشم دوربین های تلویزیونی دور نماند.

دقیقه به دقیقه با دربی 85 + تصاویر و حاشیه ها

***

جدول لیگ برتر (96-97) - جام خلیج فارس

دقیقه به دقیقه با دربی 85 + تصاویر و حاشیه ها