۰۵ آبان ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۲

داعش شرق دیرالزور را به کُردها تحویل داد

منابع خبری از تداوم توافق‌های کردهای سوریه و آمریکا با گروه تروریستی داعش در شرق استان دیرالزور خبر می‌دهند که با ادعاهای واشنگتن و کُردها درباره مبارزه با داعش در تضاد است.
کد خبر : ۳۸۶۳۹۵
صراط: منابع خبری از تداوم توافق‌های کردهای سوریه و آمریکا با گروه تروریستی داعش در شرق استان دیرالزور خبر می‌دهند که با ادعاهای واشنگتن و کُردها درباره مبارزه با داعش در تضاد است.

به گزارش فارس، نیروهای دموکراتیک سوریه که بیشتر عناصر آن کُرد هستند و تحت حمایت آمریکا قرار دارند، بار دیگر با گروه تروریستی داعش به توافقاتی دست یافتند.

وبگاه خبری «العربی الجدید» گزارش داد که این توافق بیشتر در زمینه میادین نفتی است، بدین ترتیب که داعش بدون هیچ درگیری، این میادین را در اختیار نیروهای دموکراتیک قرار می‌دهد.

در آخرین توافق میان کُردها و داعش، این گروه به صورت کامل با سلاح سبک و سنگین خود از منطقه «الجزیره» واقع در شرق دیرالزور به سمت شهر «بوکمال» عقب نشینی کرد.

منابع محلی خبر دادند که داعش پس از توافق با کُردها، از مناطق گسترده تحت اشغال خود در شمال رود فرات از جمله میدانی نفتی «التنک» واقع در شرق دیرالزور عقب نشینی کرد.

چندی پیش بود که نیروهای مقاومت خود را به میدان نفتی «العمر» -بزرگترین میدان نفتی سوریه- رسانده بودند، ولی داعش مانع از آزدسازی این میدان نفتی شد و آن را تحویل کُردها داد.

 بر اساس این توافق، داعش مناطق تحت اشغال خود در منطقه «هجین» و از منطقه «الشحیل تا ذیبان» را به کُردها تحویل می‎دهد.

با این تحولات، نیروهای دموکراتیک در ریف شرقی دیرالزور، 17 کیلومتر با مرزهای عراق فاصله دارند.

بنا بر این گزارش، وزارت دفاع روسیه چندی پیش آمریکا و کُردها را همدست داعش خوانده و تصاویری از خودروهای آمریکایی منتشر کرد که در مناطق تحت اشغال داعش قرار داشت.

 وزارت خارجه سوریه نیز اعلام کرد که داعش از مناطق تحت اشغال آمریکا در دیرالزور به ارتش سوریه حمله می‎کند که خود گواه همکاری و همدستی واشنگتن با داعش است.

ارتش سوریه و نیروهای مقامت شامگاه گذشته در منطقه «حویجه صکر» دیرالزور با عناصر داعش درگیر و موفق شدند این منطقه را از تروریست‌های داعش پس بگیرند.