۰۵ آبان ۱۳۹۶ - ۲۳:۳۸

۱۰ روایت مبنای پیاده‌روی اربعین

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: ۱۰ روایت مبنای این سنتی است که باب شده و از کشور ما و دیگر کشورها پیاده به زیارت سالار شهیدان می‌روند.
کد خبر : ۳۸۶۴۵۸
صراط: عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: ۱۰ روایت مبنای این سنتی است که باب شده و از کشور ما و دیگر کشورها پیاده به زیارت سالار شهیدان می‌روند.

به گزارش مهر، آیت الله سید احمد خاتمی در گفت و گویی با اشاره به اینکه روایاتی در باب زیارت سالار شهیدان آمده است و بهترین کتاب در این زمینه کتاب کامل الزیارات مرحوم ابن قولویه است، اظهار داشت: در باب زیارت دیگر امامان و زیارت سالار شهیدان در این کتاب و در جمع آوری روایات سنگ تمام گذاشته است.

وی با بیان اینکه باب ۴۹ این کتاب مربوط به کسانی است که پیاده به زیارت سالار شهیدان می روند، در این باب ۱۰ روایت نقل شده است، تصریح کرد: در یکی از این روایات آمده است «امام صادق به شخصی به نام علی بن میمون صائغ فرمود: سید الشهدا را زیارت کن و این کار را رها نکن، کسی که پیاده به زیارت سید الشهدا برود هر گامی که برمی دارد برایش حسنه می نویسند و هر گامی که برمی دارد از گناه اش کم می شود و مدام بر درجات اش افزوده می شود، وقتی به کربلا رسید دو فرشته تمام خیرات اش را می نویسند، وقتی زیارت اش تمام می شود این دو فرشته با او خداحافظی می کنند و می گویند: ای دوست خدا گناهانت بخشیده شد و در حزب خدا و رسول او هستی و آتش را نمی بینی»

این عضو مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر اینکه پیاده روی در زیارت سالار شهیدان موضوعیت دارد، افزود: ۱۰ روایت مبنای این سنتی است که باب شده و از کشور ما و دیگر کشورها پیاده به زیارت سالار شهیدان می روند.

آیت الله خاتمی با بیان اینکه هرگامی که زائر برمی دارد حسنه برای او نوشته می شود و گناه اش شسته می شود، تصریح کرد: زائر را خداوند حفاظت می کند و در پایان اعمال به او گفته می شود گناهت بخشیده شد؛ مثل حج که به حاجی می گویند گناهت بخشیده شد مثل روزی که از شکم مادر متولد شدی.

وی با تاکید بر اینکه قدمی که برای حسین(ع) برداشته شده دیگر نباید در مسیر معصیت برود و چشمی که در عزای سالار شهیدان اشک ریخته را نباید آلوده به گناه کرد، افزود: حزب اللهی آن کسی است که در خط سیدالشهدا است، در اردوگاه سید الشهدا است.

این عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه اردوگاه سیدالشهدا فقط سال ۶۱ هجری نبود، چون کل یوم عاشورا و کل عرض کربلا است، الان هم اردوگاه سالار شهیدان وجود دارد، اظهار داشت: یزیدیان امروز نیز آمریکا و رژیم صهیونیستی هستند، زائر باید موضع اش موضع خدا و رسول خدا باشد.