۰۶ آبان ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۷

اعلام جرم علیه نخستین متهم پرونده ترامپ-روسیه

یک هیات منصفه در واشنگتن دی سی با طرح نخستین اتهامات مربوط به تحقیقات روبرت مولر دادستان ویژه پرونده دخالت روسیه در انتخابات ۲۰۱۶ آمریکا موافقت کرده است.
کد خبر : ۳۸۶۵۰۸
صراط: یک هیات منصفه در واشنگتن دی سی با طرح نخستین اتهامات مربوط به تحقیقات روبرت مولر دادستان ویژه پرونده دخالت روسیه در انتخابات ۲۰۱۶ آمریکا موافقت کرده است.

به گزارش تسنیم به نقل از پایگاه اطلاع رسانی کنگره، سی ان ان روز جمعه گزارش داده است که هیات منصفه واشنگتن با نخستین اتهامات در تحقیقات روبرت مولر دادستان ویژه پرونده دخالت روسیه در انتخابات 2016 موافقت کرده است.

سی ان ان افزود: این اتهامات با دستور یک قاضی فدرال به تایید رسیده است. منابع آگاه تاکید کرده اند که شبکه اصلی متهمان این پرونده قرار است تا روز دوشنبه، توقیف شوند.

البته هنوز مشخص نیست که این اتهامات چه بوده است. سخنگوی دفتر دادستان ویژه حاضر به اظهارنظر در این باره نشده است. مولر در حال تحقیق درباره ارتباط احتمالی کارزار انتخاباتی ترامپ با مقام های روسی است. چند کمیته کنگره آمریکا نیز در حال تحقیق درباره این مساله هستند.

جامعه اطلاعاتی آمریکا در گزارشی که ژانویه منتشر کرد، به این حمع بندی رسیده است که کرملین قصد اختلال در انتخابات 2016 آمریکا را داشته و در این انتخابات به نفع ترامپ دخالت کرده است.

کاخ سفید نیز حاضر به اظهارنظر درباره این گزارش و طرح اتهامات از سوی دادستان ویژه این پرونده نشده است.

ولی چند لحظه پس از انتشار گزارش سی ان ان، ترامپ یک فیلم ویدئویی را در توییتر منتشر کرد و در آن به بخشی از مطلب اخیر نیویورک پست اشاره داشت که نشان می دهد هیلاری کلینتون نامزد سابق انتخابات ریاست جمهوری آمریکا احتمالا با روسیه تبانی کرده و قصد دارد ترامپ را یک خائن جلوه دهد.

پس از آنکه روزنامه واشنگتن پست چند روز قبل با انتشار مطلبی اعلام کرد که کمپین کلینتون و کمیته ملی حزب دموکرات منابع مالی مربوط به تحقیق درباره پرونده جنجالی ارتباط بین ترامپ و مقام های روسی را تامین کرده است، ترامپ و متحدانش به دنبال طرح این مساله هستند که کلینتون در واقع با روس ها ارتباط دارد.

تحقیقات مولر شامل هر مساله و موردی می شود که مربوط به دخالت روسیه در جریان انتخابات ریاست جمهوری 2016 آمریکا است. مولر در ماه می از سوی راد روزن اشتاین معاون دادستان کل آمریکا انتخاب شد تا بر روند تحقیقات پرونده دحالت روسیه در انتخابات آمریکا نظارت کند.