۰۶ آبان ۱۳۹۶ - ۱۹:۰۲

رد اتهامات بی سند با برگزاری نمایشگاه جدید

علی شیرازی هنرمند خوشنویس از برگزاری یک نمایشگاه ویژه برای شفاف‌سازی در زمینه اتهاماتی که یک فرد خارج‌نشین به وی وارد کرده است، خبر داد.
کد خبر : ۳۸۶۶۰۱

صراط: علی شیرازی از استادان مطرح عرصه خوشنویسی  گفت: خوشبختانه از سال ۱۳۸۷ جریانی در عرصه هنرهای تجسمی کشورمان شکل گرفت که به جهت فعالیت‌های بسیار ارزشمند و خوب هنرمندان و گالری‌دارهای کشورمان، هنر ایران وارد حراجی‌های معتبر دنیا شد و در کنار آن حرکت اقتصادی مهمی نیز در عرصه جهانی برای هنر کشورمان به وجود آمد.

به گزارش مهر وی ادامه داد: در ابتدا حضور ایرانی‌ها در مجامع جهانی و حراجی‌های معتبر دنیا کمرنگ‌ بود اما بعد از سه دوره هنرمندان ایران رکورد قیمت آثار به حراج گذاشته در حراجی‌های بزرگ دنیا را شکستند، اما از آنجا که عده‌ای نمی‌خواستند ایران به این رشد و ترقی ادامه دهند همواره به دنبال این بودند که این حرکت ارزشمند را خدشه‌دار کرده و در آن خلل ایجاد کنند و به همین جهت طی ماه‌های اخیر تهمت‌های بسیار سنگین و زننده‌ای را به جامعه هنری زدند که متأسفانه شرایط نامطلوبی را در فضای هنرهای تجسمی به وجود آورد.

این استاد عرصه خوشنویسی کشور بیان کرد: متاسفانه فضای هنرهای تجسمی هم به گونه‌ای است که کمتر هنرمندی عکس‌العمل مناسبی به این اتهامات نشان داد در حالی که من بر این باورم جامعه هنری کشور باید این اتهامات را در نطفه خفه می‌کرد. با بی‌توجهی به این مساله مهم، فردی فضا را مناسب خود دید و اتهامات سنگینی را به هنرمندان ارزشمند این سرزمین زد که واقعاً جای تأسف دارد. البته دامنه این اتهامات بالاخره به سراغ من آمد و این فرد اتهاماتی را وارد کرد که واقعاً برایم جای تعجب داشت.

شیرازی تصریح کرد: البته این فرد مجبور شد در مراحل مختلف، اسنادی را ارائه کند که همین اسناد منجر به در دام افتادن او شد. او در مرحله دوم اتهاماتی که به من وارد کرد، روی این موضوع تأکید کرد که آثار منتشرشده از سوی من در قالب پرینت به مخاطبان ارائه می‌شود که اتفاقاً تصمیم گرفتم برای پایان دادن به این اظهارات بسیار ناشایست و غیرمستند، نمایشگاهی را ترتیب دهم که طی روزهای آینده در موزه امام علی (ع) با تکیه بر اشعار محتشم کاشانی برگزار می‌شود.

این استاد خوشنویسی تاکید کرد: هدف من از برگزاری نمایشگاه در موزه امام علی (ع) به هیچ عنوان شخصی نیست، بلکه آمده‌ام تا با کمک اهالی رسانه که باید در این زمینه دقت بیشتری انجام دهند، دست این اتهام‌زننده را رو کرده و نشان دهم که انتقاد وارده به هیچ عنوان سندیت ندارد.

وی در پایان گفت: متأسفانه این فرد خارج نشین به دلیل اینکه وجدانی ندارد حتی از قول هنرمندان دروغ می‌گوید و مجدداً این اتهام را وارد می‌کند که کارهای من به شکل پرینت به نمایش گذاشته می‌شود که به طور طبیعی برگزاری این نمایشگاه می‌تواند پاسخی به این دروغگویی ها باشد.

چندی پیش فردی خارج نشین که خود را پژوهشگر عرصه هنر معرفی می‌کند، مدعی شده بود کارهای علی شیرازی با استفاده از رایانه و پلاترهای حرفه‌ای پرینت شده و چیدمان آن هم توسط استاد مسعود نجابتی انجام می شود که کارشناسان و اهالی هنر در داخل از کشور ضمن رد این ادعا از علی شیرازی دفاع کردند.