۲۶ مهر ۱۳۹۰ - ۱۲:۳۰
با نزدیک شدن به فضای انتخابات

آیا قالیباف از هاشمی رفسنجانی فاصله می گیرد؟

در حال حاضر که دو سال بیشتر از ریاست جمهوری محمود احمدی نژاد باقی نمانده است ظاهرا با توجه به کمتر شدن تاثیر گذاری احمدی نژاد در میان اصولگرایان قدری آرایشات سیاسی در حال تغییر است.
کد خبر : ۳۸۶۶۵
"صراط" - سال 84 بود که در گرماگرم رقابت های انتخاباتی بسیاری از کارشناسان رقابت اصلی را بین هاشمی رفسنجانی و محمدباقر قالیباف می دانستند. رسانه های طرفین نیز در حال و هوای انتخابات به نقد و گاها تخریب طرف مقابل می پرداختند.
به گزارش سرویس سیاسی صراط، در همان زمان جوانی در مترو کرج با تیر اندازی به شخصی به سوژه اول خبری تبدیل شد. بلافاصله سایتهای منتسب به هاشمی رفسنجانی این جوان را از اعضای ستاد قالیباف نامیدند. بعدها شایعات دیگری مبنی بر دستور نیروی انتظامی به آژانس ها و تاکسی تلفنی ها برای نصب عکس قالیباف بر روی خودرو ها در این رسانه ها مطرح شد. از طرفی قالیباف و حامیانش نیز بیکار ننشسته بودند. ماجرایی که قالیباف در مورد رجوع کردن پیرمردی به وی بعد از نماز جمعه مشهد و عنوان کردن اینکه با توجه به شاخصه هایی که رهبری تبیین کردند من متوجه شدم که باید این شاخصه ها را در یک فرد جوان یافت به طور تلویحی هاشمی رفسنجانی را مناسب پست ریاست جمهوری ندانست. در مناظراتی که حامیان کاندیداها در صدا و سیما داشتند نیز وضع به همین منوال بود. در یکی از این مناظرات که علیرضا علی احمدی به نمایندگی از محمود احمدی نژاد، محمد ابراهیم یاوری به نمایندگی از محمد باقر قالیباف و محمد باقر نوبخت به نمایندگی از اکبر هاشمی رفسنجانی حاضر شده بودند نمایندگان احمدی نژاد و قالیباف در اقدامی مشترک انتقادات زیادی را متوجه دولت سازندگی کردند.
با انتخاب محمود احمدی نژاد و اختلافات او با قالیباف ارتباط قالیباف و هاشمی هر روز بهتر از قبل شد بطوریکه گویی اختلافی در میان نبوده است و از طرفی بعد از انتخاب احمدی نژاد موضوع اصلی شخص وی و عملکرد دولتش بود و این مسئله مجالی برای اختلاف بین مخالفین وی نمی گذاشت.

اما در حال حاضر که دو سال بیشتر از ریاست جمهوری محمود احمدی نژاد باقی نمانده است ظاهرا با توجه به کمتر شدن تاثیر گذاری احمدی نژاد در میان اصولگرایان قدری آرایشات سیاسی در حال تغییر است. اینگونه به نظر می رسد که خیال رقبای احتمالی انتخابات ریاست جمهوری سال 92 از جهت احمدی نژاد قدری راحت شده است و این خود می تواند سبب شفاف تر شدن اختلافات این شخصیت ها با توجه به نزدیک تر شدن انتخابات ریاست جمهوری یازدهم شود.
در همین حال به نظر می رسد رسانه های منتسب به قالیباف انتقادات خود را به سمت هاشمی رفسنجانی سوق داده اند. علت این امر شاید این باشد که رابطه هاشمی و اصلاح طلبان رابطه حسنه ای شده است و از طرفی اگر بنا باشد از بین کاندیداهای اصولگرا کسی تحت حمایت هاشمی قرار بگیرد شانس علی لاریجانی بیش از سایر گزینه ها است چرا که رابطه خوب این دو شخصیت سیاسی و عملکرد علی لاریجانی در ریاست مجلس شورای اسلامی این گمانه را محتمل می کند.
در همین راستا سایت منتسب به محمد باقر قالیباف چندی پیش در مطلبی تحت عنوان«یک استراتژی، یک تاکتیک » ادعا نمود که سیاست های اقتصادی دولت احمدی نژاد و هاشمی مشابهت کاملی دارند.
در ابتدای این نوشته آمده بود:« با نگاهی به ۸ سال ریاست جمهوری هاشمی رفسنجانی و ۶ سال ریاست جمهوری احمدی‌نژاد، در می‌یابیم که این دو رییس جمهور اگرچه در توضیح و توجیه سیاست‌هایشان از دو ادبیات مختلف استفاده کرده‌اند اما هر دو در سیاست‌های اقتصادیشان از استراتژی و تاکتیک یکسانی تبعیت داشته‌اند.»
اما نکته جالب توجه بخش پایانی این نوشته بود که در آن می خوانیم:« سیاست تسامح احمدی‌نژاد در قبال پرونده‌های فساد اقتصادی بعضی اطرافیان و دهن کجی به مدعیان با ارتقاء دادن مرتبه و منزلت آن‌ها و ایستادن یک تنه در مقابل رسیدگی قضایی، رواج اختصاصی‌سازی‌های گسترده شرکت‌ها و کارخانجات دولتی و شکل گیری غده‌های سرطانی که نمونه‌اش را در پرونده بزرگ‌ترین اختلاس تاریخ کشور دیدیم، فروکش کردن ادبیات انقلابی و ارزشی در صحبت‌های رئیس دولت و چربیدن افکار لیبرال بر افکار انقلابی چه در عرصه سیاسی و چه در عرصه اقتصادی، گسترش حیف و میل بیت‌المال و سکوت رئیس دولت در برابر این جریانات، هزینه تراشیدن برای نظام در صورت برخورد با فساد اطرافیان، همه و همه مصادیقی مشترک در دو دولت احمدی‌نژاد و هاشمی است.»
این سایت به همین مقدار هم اکتفا نکرده و در دو سطر پایانی مطلب خود طعنه سنگینی را متوجه هر دور رئیس جمهور اسبق و فعلی می کند و می نویسد:« طنز روزگار این است که اگرچه هر دو دیگری را بزرگ‌ترین منتقد خود می‌خوانند ولی از اتفاق هر دو در عمل و سلوکشان، در استراتژی و تاکتیکشان کاملا همانند‌اند.»

سایت نزدیک به شهردار تهران همچنین در یادداشتی به انتقاد از بازداشت میثم نیلی مدیر مسئول سایت رجانیوز می پردازد و تیغ انتقاد خود را متوجه علی لاریجانی می کند تا معادله شکل واضح تری به خود بگیرد. در این یادداشت می خوانیم:« آقای نیلی با شکایت یکی از مسئولان مدتی کوتاه بازداشت می‌شود. رهاورد این امر جز ایجاد شک به آستانه تحمل آن مسئول و احیانا دلزدگی و سرخوردگی در یکی از نیروهای انقلاب اسلامی چیز دیگری نیست.»

ماجرا به همین دو مورد نیز ختم نمی شود. این سایت روز گذشته نیز در مطلبی در انتقاد از هاشمی رفسنجانی تحت عنوان « سکوت این روزهای هاشمی نشانه چیست؟» می نویسد:
« ... در این میان اما نیروهای سطح یک و سطح دو جریان دوم خرداد که در فتنه ۸۸ عملکرد عیان و آشکاری نداشتند با علم بر وجود حساسیت بر مواضع خاتمی و خویینی‌ها، این روز‌ها گرد آقای هاشمی حلقه زده‌اند و می‌کوشند با استفاده از موقعیت ایشان سیاست ورزی کنند و البته در این میان آیت الله هاشمی با آغوش باز از اینان استقبال کرده است.»
نویسنده مقاله همچنین در ابتدای مقاله سکوت هاشمی را برنامه ریزی هاشمی برای یک جهش سیاسی می خواند، جهشی که ظاهرا چندان به مزاق اطرافیان آقای شهردار خوش نیامده است.
 هر چند که عملکرد پر ابهام آیت الله هاشمی رفسنجانی پس از ماجرای فتنه 88 و حمایت تلویحی وی از یکی از سران فتنه باعث شد تا موجی از انتقادات و فاصله گرفتن نیروهای ولایی از وی رقم بخورد اما نباید از فعالیت سیاسی این روزهای رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام که در سکوتی معنادار در حال وقوع است غافل بود .
نظرات بینندگان
هوشنگ
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۴۷ - ۲۶ مهر ۱۳۹۰
۱۸
۲۲
و پروژه تطهیر قالیباف توسط صراط نیوز کلید خورد... خودتی داداش
محسن فاضلی
|
Iran (Islamic Republic of)
اگه تطهير شدنی نباشه، با يک دريا آب هم پاک نميشه.
ناشناس
|
Netherlands
|
۱۲:۵۰ - ۲۶ مهر ۱۳۹۰
۲۲
۳
الان این مطلب تطهیر قالیباف بود؟
شما خداوکیلی خوندیش؟
صراط تو این مطلب همه رو تطهیر کرد به جز قالیباف که !
جو زده های جو گیر
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۱۵ - ۲۶ مهر ۱۳۹۰
۱۷
۳۱
فقط مي دونم هاشمي از همه شما عاقل و پخته تره .
محسن فاضلی
|
Iran (Islamic Republic of)
آنقدر پخته که ته ديگش هم سوخته.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
ته شما سوخته نه ته ديگ
امین زنده به عشق احمدی دلاور
|
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس محترم""
اگه کلم و هویج هم یه چند دقیقه بذاری روی اجاق...برات پخته میشه!!!!!!!!!

سال 84 ته ابوالفتنه بدجوری سوخت!!!!!!!!!
===========
تاریخ رو مطالعه بفرما!!!!
===========
جوری سوخت که هنوز که هنوزه داره جیلیز و ویلیز میکنه!!!!!!!
===========
این سوختن ناشی از روشن شدن آتش توسط مردم بابصیرت ایران بود"
محسن فاضلی
|
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس اين ادبت منو کشته!
احمد
|
Iran (Islamic Republic of)
از کدوم بصیرت سخن میگید !!! بصیرتی که آخرش به اختلاس و انحراف و ... منجر شد !!!
م.ف
|
Iran (Islamic Republic of)
نه، بصيرتی که با همه اختلاس ها مخالف بوده و هست، هم اختلاس دار و دسته بهزاد نبوی(سازگارا و رفيقهاش) در دوران وزارت صنايع سنگين، هم اختلاس کرباسچی و دوستان کارگزارش، هم زمين خواری مشارکتی ها در اطراف تهران و ... هم اختلاس جريان انحرافی که معلوم شده سرش توی آخور دوم خردادی هاست.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
قابل توجه م ف همه مسئله تون رو جمع بزني پول خرد اختلاس اخير نميشه عزيــــــــــــــــــــــزم
جواد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۲۱ - ۲۶ مهر ۱۳۹۰
۷
۲
خیلی جدی نگیرید دوستان
فروزان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۲۴ - ۲۶ مهر ۱۳۹۰
۲۳
۵
ظاهرا اینطور که از فضای سیاسی کشور بر می آید ، طرفداران آیت الله رفس... دست بردار نیستند و هنوز که هنوز است برای بازگشت ایشان به صندلی قدرت برنامه ریزی می کنند.

جالب اینجاست ، چند روز پیش که با یکی از طرفداران آیت الله رفس..... صحبت می کردم ، ضمن آنکه سعی می کرد خود را به شدت دموکرات و طرفدار چرخش قدرت و محدود کردن ریاست یک قوه به حداکثر هشت سال نشان دهد ، از طرف دیگر می گفت: حضرت آیت الله رفس...... فقط 16 سال در راس قدرت بود؟؟!! و بهتر است که دوباره حضرت آیت الله رفس...... قدرت را باز پس بگیرد تا پروژه ناتمام خود را به پایان برساند؟؟!! بخصوص اینکه حضرت آیت الله رفس.... روابط ویژه ای با عربستان دارد.
ژانوارژان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۲۹ - ۲۶ مهر ۱۳۹۰
۱۲
۱۴
اين دوتا ديگه به درد بازيهاي سياسي نميخورن مردم هفت سال پيش جواب اينهارو تو انتخابات دادن اينها مردگان سياسي ما هستند اينها جفتشون ساكتين فتنه ي 88 هستند اكثريت مردم چشمشون به دهان آقاست و مطمئنن آنقدر با شعور هستند كه خواص بي بصيرت رو از خواص با بصيرت تشخيص بدهندو.
محسن فاضلی
|
Iran (Islamic Republic of)
رأی مثبت دادم، حرفت کاملا صحيحه.
محسن فاضلی
|
Iran (Islamic Republic of)
ولی خداييش قاليباف برای شهرداری بد نيست بذاريد بمونه.
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
مردم در انتخاب رئيس جمهور خود آزادند (بايد آزاد باشند) و جشمشون بايد به عقلشون باشه و نه دهن يكي ديگه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۳۳ - ۲۶ مهر ۱۳۹۰
۱
۱
......... ل............. ...... که صراط همش ازش دفاع میکنه
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۲۵ - ۲۶ مهر ۱۳۹۰
۶
۱
خدا بر حق است ؛ عاقبت حق را به حق دار میرساند .
ماه همیشه زیر ابر نمی ماند
ناشناس
|
Kazakhstan
|
۱۸:۳۳ - ۲۶ مهر ۱۳۹۰
۵
۳
خوبه وقتی اینا درگیر میشن مردم میتونن بهتر حقایق رو ببینند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۴۸ - ۲۶ مهر ۱۳۹۰
۶
۶
مریدان ه........... چون ق............. هرگز دست از نوکری ه........... برنمیدارند
من جزئ رای دهندگان به ق............ بودم خدارا شکر رای نیاورد این بار نه خودم نه خیلی از دوستان و فامیلی که به او رای داده اند هرگز به مرید ه............ رای نخواهیم داد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۵۰ - ۲۶ مهر ۱۳۹۰
۱۷
۴
بازگشت ..... به قدرت، مساوی است با بازگشت آقازاده ی فراری از ....، قدرت گرفتن مجدد .....ساندویچ خور، و شروع مجدد ...... مملکت (که حدود.....تعلیق شده بود!)
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
در اینجا هرگونه توهین به فتنه گران نازنین(!) به شدت سانسور می شود. حالا آنها به حاصل خون هزاران شهید خیانت کرده و هنوز هم می کنند، فدای سر مبارک شان!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
فعلا" فراري بزرگتري دارند اجازه دهيد حساب اونو برسند . چه بلبشوئي شده !!!!!!!!!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس جون برای رسیدگی به حساب فراری ها نوبت را رعایت کنید ..لطفا
علیرضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۰۴ - ۲۶ مهر ۱۳۹۰
۱۶
۹
هرکس در مقابل هاشمی بایستد ما از او حمایت میکنیم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
.......................اعلام آمادگی کرده اگر هم رد صلاحیت بشه اس........... هست .
امین زنده به عشق احمدی دلاور
|
Iran (Islamic Republic of)
.
احسنت علیرضا جان:

ولی این قال....... و لار........ ماهیت شان کاملا روشنه"""
از این پیر مکار فتنه گر هرچی بگی برمیاد""
____________________
____________________
خدایا...مردم ایران رو از بلایا و خیره سری ها و نقشه های شیطانی این ابوالفتنه حفظ فرما""
((آمین))
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
سال 84 هم همین کارو کردین که پای جریان انحرافی به مملکت باز کردین دیگه .
محمد طاها
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۱۷ - ۲۷ مهر ۱۳۹۰
۱۲
۰
مناظرهای قبل از انتخابات همه چیز را روشن خواهد کرد
گلیم باف
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۰۶ - ۲۷ مهر ۱۳۹۰
۱
۱
یکب بود سیگار رو میزد به یک نی سیگار یک متری . ازش پرسیدن این کارها چیه که می کنی ؛ گفت : دکتر گفته از سیگار دوری کن .
کدوم دوری ؛ ق........... بشرطی که به مقام بالاتر برسه حاضره با .... دیدار داشته باشه
سید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۳۸ - ۲۷ مهر ۱۳۹۰
۳
۸
به نظر میرسه هدف از ایجاد سایت صراط فقط و فقط تخریب ق..........ه. آدم باید تقوا داشته باشه. خدا همه رو هدایت کنه.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۱۸ - ۲۷ مهر ۱۳۹۰
۸
۳
من حاضرم به یه اصلاحاتی یا حتی به اصولگرایی مثل ش........... رای بدم اما به قا....... هرگز چرا ؟ چون ............ و ........... است یادم نمیره سر ماجرای خاتون ( یه متن یه نظر یه اندیشه ) تو رسانه هاش چه حرفهایی که نزد میگفت اونا دنبال رای ادمهای فلان هستن اونوقت خودش تو پارکها عملا مراسم ...را ه مینداخت ...یکی نبود بهش بگه چطور حرفهای !! اونا عیبه اما عمل !! شما خوبه ..یعنی گناه حرف بیشتر عمله ...اخه دورو ...خجالت بکش
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
اگه توهر پارکی مواد جا به جا کنن یا آدم بکشن هم باز تقصیر شهرداریه ؟ سریع رفتن آب بستن دیگه ! بیشتر از این تو توانشان نبود .
ناشناس سبز
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۲۴ - ۲۷ مهر ۱۳۹۰
۳
۸
ها............. موسوی کروبی خاتمی رض........... قا....... ............ پس نظام موندو حوضش که مگه اینکه رس....... مش...... مر......... جع......... خا........ .........
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
صراط جون عجب سوتی دادی اسم آخریم نقطه گذاشتی پس شک ندارم اونم جز خودیاس
سپهر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۴:۳۳ - ۲۸ مهر ۱۳۹۰
۴
۲
صراط عزيز باوجوداختلاف نظري كه بامشي سياسي شما دارم ازحق نميگذرم كه عليرغم جوان بودن مسئولين سايت وغيره شمارا خيلي باوجدان ترازسايتهاي خبري ديگرميدانم0مهمترين دليلش هم انتشارتمامي نظرات است كه بارهاامتحانتان كردم0امانصيحتي دارم به يكي ازكاربران سايت بنام(امين زنده به عشق احمدي دلاور)برادرعزيز فكرنميكنيداين گونه نامگذاري ارزش انسان آزاده راپائين مي آورد؟وانگهي شمارادرموضع تهمت (جيره خواري)قرارميدهد0همان امين نام بامسمائي است0كوتاه وپرمعني0والسلام
امین زنده به عشق احمدی دلاور
|
Iran (Islamic Republic of)
.
آقا سپهر عزیز"

هرکسی...هرفکری میخواهد بکند""برام مهم نیست""
ولی مطمئنم که جیره خوار کسی نیستم"
========
میان عاشق و معشوق رمزیست....چه داند آنکه اشتر میچراند؟؟!!
========
از نصیحت تون ممنونم دوست عزیز"
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
البته اگه درک عاشق در اندازه همون شتر باشه قضیه رمز و رموز حل شده است ...
بچه تهرون
|
Turkey
|
۲۱:۴۰ - ۲۸ مهر ۱۳۹۰
۱
۶
وقتی یه مشت ....................... کار مملکتو به دست بگیرن این میشه حال و روز مردم
مجيد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۱۶ - ۳۰ مهر ۱۳۹۰
۰
۴
به احتمال 100% فاصله مي گيرد!
ناشناس سبز
|
Iran (Islamic Republic of)
100% که دیگه احتمال نیست برادر من .یقینه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
تو ایران هر چیزی ممکنه ، هیچ چیزی به مرحله یقین نمیرسه !
ناصر
|
United States of America
|
۰۱:۲۴ - ۰۱ آبان ۱۳۹۰
۰
۰
مگه ه................. ......... که ق.......... از اون داره دور میشه