۲۶ مهر ۱۳۹۰ - ۱۱:۵۳

دلایل عدم حضور جبهه پایداری در 8+7

عضو جبهه پایداری انقلاب اسلامی، دلایل عدم حضور این جبهه در فرآیند ساز و کار وحدت اصولگرایان و کمیته 8+7 را تشریح کرد و حضور برخی از افراد همسو با جریان فتنه را یکی از مهم ترین این دلایل دانست.
کد خبر : ۳۸۶۸۵

به گزارش صراط به نقل از رسا، حجت الاسلام روح الله حسینیان از نمایندگان مجلس شورای اسلامی و عضو جبهه پایداری انقلاب اسلامی، دوشنبه شب در نشست بصیرت که در مسجد اهل البیت(ع) قم برگزار شد، به تحلیل و بررسی مسائل سیاسی و جاری کشور پرداخت.

این فعال سیاسی گفت: گاهی به ما(جبهه پایداری) گفته می شود که تنگ نظر هستیم و اهل وحدت نیستیم و می گویند با تعریف سخت گیرانه ای که از اصولگرایی ارائه می دهید علی می ماند و حوضش.

وی در پاسخ به این عده از افراد تاکید کرد: آنچه از سنت بر می آید این است که باید با مردم با کمال مدارا و تساهل و تسامح برخورد کرد، اما نسبت به کارگزاران نظام منتسب به امام و دین و مذهب سخت گیری شود.

این فعال سیاسی تصریح کرد: اگر به بعضی از این دوستان بگوییم وقتی به قدرت می رسید مناصب حکومتی را بین اقوام و فامیل خود تقسیم نکنید به ما حمله می کنند و می گویند دست تان به جایی بند نیست، از این رو به ما اعتراض می کنید.

رییس مرکز اسناد انقلاب اسلامی با بیان اینکه اگر اعتماد مردم را از دست دهیم هیچ پشتوانه ای برای انقلاب باقی نمی ماند، گفت: اگر بین حاکمیت و مردم فاصله بیفتد، نمی توان انتظار داشت که انقلاب دوام یابد.

وی با انتقاد از کارنامه دولت اصلاحات و شخص سید محمد خاتمی، ابراز داشت: چرا شخصیتی که در تاریخ انقلاب دارای سابقه و قدمت و از استوانه های انقلاب بود وقتی یک فرد در مقابل او موضع گیری کرد، تحول ایجاد شد و مردم به دنبال او راه افتادند چون مردم می دیدند نوعی اشرافیت بر مردم سایه افکنده و تمایز خواهی خانوادگی بر کشور حاکم شده و از این رو به دنبال تغییر بودند.

حجت الاسلام حسینیان با تاکید بر اینکه این مطالب باید گفته شود در غیر این صورت هر انقلابی به انحراف کشیده می شود، گفت: اگر این پُتک های معنوی امام علی(ع) به سرهای مسؤولان کوبیده نشود هیچ کس از خطر در امان نیست.

این نماینده مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: ما رهبری داریم که خدا به ایشان عزت داده و مردم به ایشان اطمینان دارند و تا پای جان از ایشان حمایت می کنند و رهبری را عزیز می دارند چرا که از اشرافی گری چیزی از ایشان ندیده اند.

وی با اشاره به ساده زیستی و زهد مقام معظم رهبری، خاطره ای در این خصوص بیان کرد و گفت: زندگی ایشان بسیار معمولی و ساده است و خودشان در زمان ریاست جمهوری که در منزل ایشان بودیم گفتند اثر این سادگی گاهی از خطبه ها بیشتر بوده است.

حجت الاسلام حسینیان با اشاره به توصیه اکید رهبر معظم انقلاب مبنی بر ساده زیستی مسؤولان و کارگزاران نظام، تاکید کرد: اگر مسؤولان توصیه ها و تاکیدات رهبری مبنی بر ساده زیستی را جدی گرفته بودند کار به اینجا کشیده نمی شد.

وی بیان داشت: اگر می گوییم کسانی که می خواهند در راس اصولگرایی قرار گیرند و جنبه هدایتی را عهده دار شوند، باید با اصول ارزشی انطباق داشته باشند و از اشرافیت دوری کنند، به خاطر همین موضوع است که هر حاکم و حکومتی در معرض اشرافی گری قرار گیرد به طور یقین به سقوط کشیده می شود، این مساله در تاریخ اسلام نیز مصداق دارد که باید از آن درس عبرت گرفت.

رییس مرکز اسناد انقلاب اسلامی بیان داشت: یک عده گاز انبری مورد حمله قرار می گیرند چون می گویند باید از این ارزش ها دفاع و حمایت کرد؛ به ما می گویند چرا جبهه پایداری با جبهه متحد نمی نشیند، ما حرف داریم، اینهایی که اول به حکومت می رسند حکم زن های خود را صادر می کنند و رویکرد فرهنگی شان دنیاگرایانه و غیر انقلابی و اسلامی است نمی توانیم با اینها سر یک میز بنشنیم.

وی افزود: کسانی که در سخت ترین شرایط رهبری را رها کردند و دوپهلو بودند و یک پای شان این ور جوی و پای دیگر آن طرف جوی بود تا ببییند چه کسی پیروز می شود با اینها ما حرف داریم. ما برای جلوگیری از این ضد ارزش ها راه داریم اجازه بدهید تلاش کنیم البته اگر یک جا رسیدیم که مصالح اسلام و انقلاب همین است ما هم می گذریم.

حجت الاسلام حسینیان گفت: تعجب می کنیم از برخی علما که انتظار داریم بر اصول ارزشی پافشاری کنند، این بزرگواران آنها را به ما ترجیح می دهند و به ما تندور می گویند و یکی از اینها می گفت اعضای جبهه پایداری افرادی دیندار مثل میثم تمار هستند که حضرت علی یک بز هم به آنها نمی داد که بچرانند.

وی با اشاره به اینکه کسانی که می خواهند جامعه را جهت دهی کنند خودشان باید انقلابی و وارسته از دنیا باشند، ابراز داشت: ما آرمان گرا هستیم، اگر کوتاه بیاییم آنها به بیست هم راضی نمی شوند، ما اگر گفتیم با اینها سر یک میز نمی آییم تا برای نیروهای حزب اللهی، اصولگرا تعیین کنیم، اما برخی از علما به جای اینکه از ما حمایت کنند به ما حمله می کنند.

حجت الاسلام حسینیان گفت: سایت ها و روزنامه های متعلق به قالیباف چه فحاشی هایی که به ما(جبهه پایداری) نکردند، این همه پول از کجا می آید که این همه سایت و روزنامه درست می شود، این آقا اگر فردا به حکومت رسید با همین نیروها می خواهد در کشور حاکم شوند، اگر اینها به قدرت برسند آنچه در توان داشته باشند برای تغییر ارزش ها به کار خواهند گرفت.

وی اضافه کرد: کاش کسی پیدا می شد اینها را به حضرت آیت الله مهدوی کنی که البته ما نیز خدمت ایشان ارادت خاصی داریم، نشان می داد، ایشان آبروی خود را برای چه کسی گذاشته است، ما به ایشان ارادت داریم اما نمی دانیم این درد دل ها را به کجا ببریم.

عضو جبهه پایداری اضافه کرد: می گویند بیایید وحدت کنید، در وحدت که فحش به هم نمی دهند، تمام رسانه ها خود را تحریک کرده اید بعد می گویید بیایید وحدت کنید، بله الان هم اگر اشاره ای به ما برسد با سر می دویم، ما اطاعت از رهبری را که عزت دنیای ما هم در همان اطاعت از ایشان است را تجربه کرده ایم. اما این راهی که آقایان می روند قطعا به کعبه نخواهد رسید.

حجت الاسلام حسینیان در پاسخ به سؤال یکی از حاضران در خصوص تعلل جبهه پایداری در وحدت اصولگرایان و اینکه آیا این مساله به نفع اصلاح طلبان نیست، گفت: جامعتین گروه هفت نفره ای را به عنوان هیات داوری اصولگرایان تشکیل دادند، ما حرف داشتیم از این رو نامه ای به آیات مهدوی و یزدی نوشتیم که شما منشوری را منتشر کردید و اعلام داشتید کسانی که در جریان فتنه با فتنه همراهی کردند یا بی تفاوت بودند نمی توانند در این گروه شرکت کنند در حالی که آقای باهنر در جریان فتنه سکوت کرده بود و تا این اواخر چیزی نمی گفت.

وی افزود: یک مورد دیگر از مطالب ما نیز حضور نمایندگان آقایان لاریجانی و قالیباف بود که ما توضیح خواستیم و گفتیم ما در مورد اینها حرف داریم، اینها در جریان فتنه بر یال حرکت کردند و خوب جلو نیامدند؛ زمانی که مقام معظم رهبری خطبه های 29 خرداد را ایراد کردند فرمودند تمامش کنید، یکی از آقایان آمد در تلوزیون و گفت اجازه بدهید راهپیمایی کنند، منش و برخورد ایشان درست نیست و ما نسبت به حضور این دو نفر هم اعتراض داریم.

حجت الاسلام حسینیان ابراز داشت: یک روز درگروه هفت از ما دعوت کردند که حرف شما چیست، آقای تقوی گفت سازوکاری درست شده شما باید اطاعت و چگونگی همراهی تان را اعلام کنید، ما گفتیم این چه نوع وحدتی است، ایشان این جمله را تکرار می کرد که شما بگویید حکمیت آیت الله مهدوی کنی را قبول دارید یا نه، من گفتم این چه نوع مذاکره ای است، حرف ما را بشنوید، بعد آقای عسگر اولادی گفت شما چکاره هستید که توی این جلسه آمده اید من اگر می دانستم شما هستید نمی آمدم، بعد یک سری بد و بیراه به ما گفت و تشبیه های نامناسبی را راجع به ما بکار بردند، دوستان دیگر نیز همین حرف ها را زدند. به آنها گفتیم این چه نوع قضاوتی است که راجع به ما می کنید؟

وی افزود: من به آقایان گفتم شما هیات داوری هستید و باید بیطرف باشید و ما افرادی مثل علی مطهری را اصولگرا نمی دانیم و رفتارشان در مجلس بر خلاف اصولگرایی بوده است. اگر شما اینها را در لیست اصولگرایان قرار دادید چطور می خواهیم به شما اعتراض کنیم.

این عضو جبهه پایداری بیان کرد: متاسفانه به حرف ما اعتنایی نشد و برخی ها دستور حمله را صادر کردند و برای کوبیدن ما به هر چیزی از جمله حمایت بیست سال پیش من از آقای هاشمی که در مقابل دوم خردادی ها موضع گرفته بود، استناد می کنند.

وی بیان داشت: اتحاد روش خاص خود را دارد، باید مذاکره و گفت و گو کرد نه اینکه فرمان صادر کنند و بگویند هرچه ما می گوییم عمل کنید، این که مذاکره نشد.

حجت الاسلام حسینیان اظهار داشت: ما هم نگران هستیم و از خدا می خواهیم اصولگرایان به وحدت برسند منتهی راه و روش دارد حتما دوستان نیز به ما اجازه نخواهند داد با این گونه افراد سر یک میز بنشینیم.