۰۹ آبان ۱۳۹۶ - ۱۸:۵۸

روایت تروریست مغربی داعش از قتل یک اسقف مسیحی

یکی از تروریستهای مغربی که در گروه تروریستی داعش حضور داشت اعلام کرد که اسقف مسیحی را در رقه از پای درآورده بودند.
کد خبر : ۳۸۷۰۶۳
صراط: یکی از تروریستهای مغربی که در گروه تروریستی داعش حضور داشت اعلام کرد که اسقف مسیحی را در رقه از پای درآورده بودند.

به گزارش فارس، «ع.ع» شهروند مغربی بود که در سپتامبر 2013 به شهر رقه سوریه رفت و به داعش پیوست.

وی میگوید که در تابستان سال 2013 با عناصر داعشی و جبهه النصره حاضر در سوریه از طریق شبکه های اجتماعی ارتباط داشته است.

وی که ابتدا به شهر ادلب سوریه رفته بود، دو ماه تحت آموزشهای نظامی و فنون جنگی به همراه عناصر النصره قرار میگیرد و پس از اینکه اختلافات داعش و النصره بالا میگیرد، تصمیم گرفت که به داعش بپیوندد.
پس از اینکه داعش شهر رقه را به صورت کامل اشغال میکند، «ع.ع» به عنوان فرمانده مرزهای شمالی این استان انتخاب میشود.

این تروریست در گفتگو با روزنامه سعودی الشرق الاوسط میگوید که پس از اختلاف با «أبو محمد الفرقان» مسئول کل سرویس اطلاع رسانی و برنامه ریزی داعش به حبس خانگی محکوم میشود و در تابستان 2015 از منصبش خلع شده و به عنوان یک سرباز عادی به شهر حماه فرستاده میشود.

وی اعلام کرد، داعش پس از اینکه کنترل شهرهای اطراف رقه را از دست داد، به اعدامهای دسته جمعی و بریدن سر و پاکسازی نژادی روی آورد و طراح این جنایتها ابومحمد الفرقان بود.

«ع.ع» درباره مسئله ربایش و قتل «پائولو دالولیو» اسقف مسیحی که در جولای 2013 به شهر رقه رفته بود، گفت که این کاهن چند روز پس از بازداشت توسط داعش کشته شد.

این تروریست درباره جزئیات این حادثه گفت: «تابستان 2014 که یک سال از این حادثه گذشته بود، یک انجمن وابسته به واتیکان از طریق واسطه هایی از ترکیه تماس گرفت و از ما خواستند که در مرزهای سوریه و ترکیه با ما مصاحبه کنند و از سرنوشت پائولو آگاه شوند».

وی اعلام کرد که علاوه بر پائولو، یک خبرنگار ایتالیایی نیز ناپدید شده بود در این منطقه. از این روی «با ابو محمد العراقی تماس گرفتم، ولی اعلام کرد که درباره پائولو چیزی نپرسند و قبول نکرد که با آنان ملاقات داشته باشند. فرماندهان گروه [داعش] به من گفتند که أبو لقمان الرقاوی این اسقف را کشته بود».

این تروریست مغربی در پایان اعلام کرد که قصد ندارد به مغرب باز گردد؛ زیرا «5 سال جنگ، بر من 25 سال گذشت. موهایم سفید شد. وقتی از زندان آزاد شوم، به گونه متفاوتی زندگی خواهم کرد و از شیوه های خشونت بار استفاده نخواهم کرد».