۲۶ مهر ۱۳۹۰ - ۱۳:۴۲

طوفان؛روز امریکا را شب کرد

باد شدید و طوفان گرد و غبار ناشی از آن در جنوب ایالت تگزاس امریکا ، روز را به شب تبدیل کرد.
کد خبر : ۳۸۷۲۲
به گزارش صراط به نقل از واحد مرکزی خبر، بادهایی با سرعت ۱۱۳ کیلومتر در ساعت موجب برخاستن گرد و غبار شدید در دشت‌ های جنوبی ایالت تگزاس شد.
تصاویر دیدنی از شهر لابوک در ایالت تگزاس که از زمان ورود طوفان غبار در ساعت شش بعد از ظهر به این شهر تهیه شده نشان می دهد، نورِ روز، گویی در کمتر از یک دقیقه، از بین می رود و هوا کاملاً سیاه و تاریک می شود.
مردم محلی در این منطقه از تگزاس به این طوفانهای گرد و غبار، "حبوب" می‌گویند که در عربی به معنای تندباد است.
فرودگاه بین المللی لابوک بر اثر این طوفان گرد و غبار بسته شد و برج مراقبت این فرودگاه به هواپیماهایی که قصد فرود در این فرودگاه را داشتند هشدار داد تا به مقصد دیگری پرواز کنند و در فرودگاه دیگری به زمین بنشینند.
یک هواپیمای باری کوچک که در این فرودگاه روی زمین نشسته بود، بر اثر وزش باد شدید، واژگون شد. همچنین طوفان یاد شده باعث ریشه کن شدن برخی از درختان و کنده شدن سقف بعضی از خانه ها در این شهر شد.
کارشناسان هواشناسی خاطرنشان کردند، طوفان گرد و غبارِ مشاهده شده در این منطقه از تگزاس، یکی از عوارض ناشی از خشکسالی طولانی مدتی است که جنوب تگزاس را فراگرفته و دشت های آن را به شدت خشک و بی آب و علف کرده است.
سازمان ملی هواشناسی امریکا اعلام کرد، به نظر می آید سال ۲۰۱۱ میلادی، خشک ترین سال در تاریخ امریکا در مناطق جنوبی ایالت تگزاس باشد، مگر این که در دو ماه و چند روزِ باقی مانده از سال جاری میلادی، باران های شدید در این منطقه ببارد که احتمال آن بسیار ضعیف است.
برچسب ها: طوفان آمریکا